Toon posts:

Netwerk verdwijnt en komt weer terug

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een W2K server met daarin een NIC voor Chello en een naar de HUB. Daar zitten dan twee computers aan. (w2k en me) Alles draaid prima... voor een bepaalde tijd. Dan plots kan ie de andere computers niet meer vinden. Niets werkt dan meer, geen ping, geen internet etc. Als je dan een tijd wacht werkt het weer. (6 a 10 minuten) of als je een computer opnieuw opstart of even de netwerk kabel eruit haalt en weer terug plaats dan doet alles het weer alsof er niets aan de hand was.
De server was een PII@233, ik dacht dat het moederbord k*t was dus kocht ik zelf een nieuwe computer waardoor de server een MSI Athlon500 is geworden. De andere 2 computers zijn Abit KT7/RAID tbird en een MSI K7Pro Duron. Iemand een idee? Ik wordt zo'n beetje moedeloos. De netwerk kaarten zijn 3Com's en Sitecom's allemaal 100mbit.

Verwijderd

Ik heb hier hetzelfde probleem. :(

We hebben hier 4 computers in een LAN hangen en dat werkt goed. Maar het kan soms ineens uitvallen en dan werkt op geen van die 4 computers het netwerk nog. (en dat kan op elk moment zomaar gebeuren.) Zonet bijvoorbeeld. Ik was wat bestanden via het netwerk aan het copieeren. Hij heeft net ongeveer 100 MB verstuurd en ineens valt het netwerk plat. :( Op geen enkele computer kan ik nog pingen of wat dan ook. Dan wacht je bijvoorbeeld 10 Min (zonder ook maar iets te veranderen) en dan komt ie weer langzaam op gang. Eerst nog met ongeveer 60% packetloss en dan wordt het steeds beter totdat ie het weer helemaal doet. En dat gebeurd gemiddeld 2x per dag :( .

Ik wordt er iig ongelooflijk niet goed van en ik heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen. :( .

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Slecht Hub-je :) of ander ongein

And The Only One

Verwijderd

In mijn geval ligt er coax.

• killah
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 16:47
destruct controleer even of de stekkers wel lekker vast zitten en controleer ook of de terminators wel goed zijn. 50 ohm op de terminator of pak gewoon de kabel en daar moet je 25 ohm meten. Beter is om een goede hub te kopen ( geen target of iets van dat spul geeft wel 100 Mb link maar meestal geen 100 Mb doorvoer)

mud controleer of alles er uit ligt dan ligt het aan de hub/switch en anders moet je even de rotte kaart er uit vissen. PS dat tooltje van 3Com kan erbij helpen is niet veel maar beter dan niks

Verwijderd

Tuurlijk niet, er is nieks mis met coax hoor.....

Zorg er even voor dat je hub recht (!) staat en dat in geen van de kabels een knik zit (flux) en dat de connectortjes er overal goed in zitten.....
Pagina: 1