probleem na flashen Asus P2B

Pagina: 1
Acties:

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:23

grep

meer begrep...

Topicstarter
Het moest er een keer van komen denk ik. :(
Heb net een pc met Asus P2B-VM board geprobeerd te flashen met bios versie 1013.
Nu geeft hij soms 1 x lange, 2x korte piep en daarna een constant herhalende korte piep.
De lange/korte piep is volgens mij een video probleem, dus ik heb de agp kaart vervangen door een pci kaart. Nu piept hij helemaal niet meer maar wil nog steeds niet booten. Alleen de twee ledjes aan de voorkant brandden beiden.

Heb met de GoT-search ( :) )een site gevonden die wat noodprocedures uitlegt (flop erin met autoexec.bat die flash util opstart), maar dit werkt niet (flop wordt niet aangesproken).
Heb ook iets gelezen dat een isa videokaart nog wel beeld zou kunnen geven, maar die heb ik niet meer (ga nog effe verder zoeken).

Heeft iemand misschien nog ideeen, die ik zou kunnen proberen? Of heeft iemand anders misschien ervaring met het bestellen van een nieuwe bios chip (kosten, levertijd) bij Asus (waar kan ik dat eigenlijk doen)?

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Probeer eens met alleen een PCI kaart (of AGP, IIG zonder andere kaarten) en check of je geheugen, CPU etc. allemaal echt goed aangeduwd erin zitten. Mocht dat ook geen beeld geven, dan zou ik iemand zoeken met een (willekeurig ? ) P2B bordje. Hotflashen is dan denk ik de snelste oplossing. Let op : als de ander een iets andere P2B heeft (P2B-F, P2B-D of zo) dan moet je bij het flashen misschien een FORCE switch gebruiken. Druk NIET op enter voordat de originele BIOS er uit is en jouw BIOS in het moederbord zit, anders heb je de kans dat het bord van de behulpzame persoon ook geen beeld meer geeft...

Concrete Loop Watercooling

• grep

grep

meer begrep...

Topicstarter
hmmm,
heb nog effe verder gezocht op GoT (flashen gaat toch wel vaak fout als ik het aantal topics zie :) ).

Als ik niet verder kom, dan probeer ik deze maar eens denk ik:
http://www.flashbios.org/

iemand ervaring?

• grep

grep

meer begrep...

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 23:39 schreef FreeRider het volgende:
Probeer eens met alleen een PCI kaart (of AGP, IIG zonder andere kaarten) en check of je geheugen, CPU etc. allemaal echt goed aangeduwd erin zitten. Mocht dat ook geen beeld geven, dan zou ik iemand zoeken met een (willekeurig ? ) P2B bordje. Hotflashen is dan denk ik de snelste oplossing. Let op : als de ander een iets andere P2B heeft (P2B-F, P2B-D of zo) dan moet je bij het flashen misschien een FORCE switch gebruiken. Druk NIET op enter voordat de originele BIOS er uit is en jouw BIOS in het moederbord zit, anders heb je de kans dat het bord van de behulpzame persoon ook geen beeld meer geeft...
diverse zaken aandrukken had ik al geprobeerd, maar heb het voor de zekerheid nog maar eens gedaan.
Heb op jouw advies alles eruit gesloopt. Zit nu alleen nog mobo, processor, geheugen, floppy en videokaart in.
Bij een agp videokaart krijg ik de 1xlang/2xkort en daarna reperterende piepjes en niet booten. Bij een pci kaart geen piepjes en niet booten.
Opvallend is ook dat de monitor alleen bij de pci oplossing te kennen geeft een signaal te ontvangen (maar geen beeld).

• FreeRider
Hmmm klinkt niet goed... wie weet helpt het nog als je de CMOS reset, maar ik acht de kans klein...

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad, maar ik had nog geluk bij de zaak waar ik het mobo gekocht had konden ze hem nog opnieuw flashen. Ik had nog maar half vernacheld ofzo, misschien is dat bij jou ook wel zo.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Als ik het zo snel lees denk ik dat het einde oefening is en je het beste je bios opnieuw kan laten flashen bij een winkel of opsturen naar asus.

Ik heb ooit een keer gehoord dat een winkel 75 gulden (was 3 jaar geleden) vroeg voor het opnieuw flashen.

Riskanter maar ook mogelijk (nooit gezien, geen ervaring, ooit gelezen) zoek iemand met hetzelfde MoBo en heel veel zin advontuur, laat die comp opstarten naar dos, haal de CMOS chip eruit, plaats jouw verkeerd geflashte CMOS, flash nog een keer en reboot (dit alles terwijl de comp aan staat)... ik zei al riskant en weet niet of het werkt/veilig is...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• FreeRider
Hotflashen werkt prima, ik heb zelf al minstens 25 borden gehotflashed (vooral jetway en chaintech borden) en die zijn bijna allemaal weer tot leven gekomen, je moet alleen precies weten wat je doet, en het precies volgens plan uitvoeren.

• grep

grep

meer begrep...

Topicstarter
Voor het geval iemand dit topic nog eens tegenkomt bij een search:

ik heb de chip vrijdag jl. opgestuurd naar flashbios.org en vandaag (dinsdag) alweer terug, compleet geflashed met de oude bios versie. Echt een aanrader die service.
PC werkt weer prima.
Pagina: 1