Kan iemand me vertellen of er een makkelijk prog. bestaat waarmee ik een html pagina aan een database kan kopelen.ASP schint zoiets te zijn maar weet daar geen flikker over(is er ergens toevallig iets dat je dat makkelijk kan leren??).Met acces kan het ook maar daar krijg ik het ook niet echt goed voor elkaar.Ik zou bijv. een soort startpagina willen maken door simpel met een prog. de naam van een site op te noemen en daarachter gewoon de link van de pagina.Als je dat met bijv. met dreamweaver wil doen ben je een stuk langer bezig.Iemand bekend hierin??
Hmm.. als je zoiets wil maken zal je
• een server nodig hebben met een database [access/mssql/mysql]
• daarop ook een scripttaal [asp/php/perl/java]
daar zal je je dan enigzins in moeten verdiepen.
Momenteel is het heel erg populair om met php en mysql te werken, aangezien dit snel, stabiel en gratizzz is.
voor meer info over php, kijk eens bij de buren, en [search=php beginnen met] en www.php.net (vergeet ook de faqs niet)
• een server nodig hebben met een database [access/mssql/mysql]
• daarop ook een scripttaal [asp/php/perl/java]
daar zal je je dan enigzins in moeten verdiepen.
Momenteel is het heel erg populair om met php en mysql te werken, aangezien dit snel, stabiel en gratizzz is.
voor meer info over php, kijk eens bij de buren, en [search=php beginnen met] en www.php.net (vergeet ook de faqs niet)
Er bestaan geen programma's die even met sleur 'n pleur een database aan een site kunnen koppelen.
Er komt altijd een voorkennis bij kijken van hoe je een database opzet. Zodra je dat onder de knie hebt, is het pas zinvol om aan een webkoppeling te gaan denken.
Heb je een Windows-host, is het aannemelijk om een Access-database te gebruiken, heb je een host die draait op een Unix-achtig systeem, dan is MySQL vaak een slimme oplossing.
Daarna is het zaak om een scripting-taal onder de knie te krijgen waarmee je data uit je database haalt. ASP, PHP, Perl, JSP, ColdFusion, whatever.
Als je een beetje je best doet, vind je genoeg informatie over dit soort ongein. Mooie site om te beginnen is http://www.webmonkey.com
Verder heeft papa_eend het allemaal al gezegd
Er komt altijd een voorkennis bij kijken van hoe je een database opzet. Zodra je dat onder de knie hebt, is het pas zinvol om aan een webkoppeling te gaan denken.
Heb je een Windows-host, is het aannemelijk om een Access-database te gebruiken, heb je een host die draait op een Unix-achtig systeem, dan is MySQL vaak een slimme oplossing.
Daarna is het zaak om een scripting-taal onder de knie te krijgen waarmee je data uit je database haalt. ASP, PHP, Perl, JSP, ColdFusion, whatever.
Als je een beetje je best doet, vind je genoeg informatie over dit soort ongein. Mooie site om te beginnen is http://www.webmonkey.com
Verder heeft papa_eend het allemaal al gezegd
Dit topic is gesloten.
![]()