Toon posts:

A7V333 en anderhalve maxtor 80

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, gisteren mn nieuwe pctje in elkaar geschroefd, en vandaag het benodigde IDE ertussen gehangen. Loop ik toch meteen al tegen wat probleempjes aan, die niet bepaald in de search staan.

Ik ben wel op de hoogte dat ik heel die plank/bios moet updaten, want dat het huidige nietecht lekker werkt maar ik heb toch nu een vaag probleem waar search en de asus handleiding/site geen raad mee weet:

sysspecs:
a7v333 / sams. pc2700 512 / 2 x max 80 7200 / ati radeon 8500 / enermax 431w / nog wat overig spul / cputemp 42 idle

prob:
2de hdd wordt weergegeven als 33gb :S De eerste is wel gewoon 80.
bios setting? (die ik niet kan vinden)
jumper setting? ( die ik ook niet kan vinden :))

Verwijderd

Je moet die jumpers op de tweede maxtor ff verzetten

in je handleiding van de schijf staat precies hoe,....maar dan wel de EERSTE uitleg nemen,..

je hebt namelijk een jumpersetting gekozen op de schijf (of ok hij stond al zo) die de shijf voor oude mobo's in grote beperkt

Verwijderd

Topicstarter
met die jumpers bedoel je vast niet mn prim/slave jumper? :P

en die handleiding tja.... moet je tegen de karton-met-tape inpakkers van exile.nl zeggen ;)

ik zoek wel ff op maxtor site wat je bedoelt......
keb nml behalve de onboardsound jumper op mn mobo en mn mas/slav jumper op die hdd nix veranderd :/

Verwijderd

dat laatste is het punt waarschijnlijk,.... je hebt een rijtje van 2 rijen van 5 pennetjes onderelkaar van je master slave jumperspul,..

nu moeten er twee jumpers naast elkaar op de bovenste meest rechtse 4 pennetjes,..

plat ja,..

DAN pas staat die schijf op slave,..

je kan ook alles eraf halen ,...

maar dat gaf geloof ik nog wel eens problempjes,..

Verwijderd

Heb je een Maxtor D740x? Die heb ik ook, die wordt gewoon geleverd in een antistatisch zakje, zonder handleiding of wat dan ook. Volgens mij is dat met de meeste harde schijven zo.

Verwijderd

ik heb de maxtor 6l080j4 en ik heb vaak bij een maxtor in het silovaan wat om de schijf zit een handleiding aan getroffen,..

Verwijderd

Topicstarter
blaat @ KingRichje

/me trekt het zakje jumpers tevoorschijn en gaat op pinnetjes jacht. Als je nix hoort is het gelukt ;)

alvast bedankt :P

Verwijderd

ik wil je wel ff een scannetje mailen,...

Verwijderd

Als je m slave hebt, kan je de jumpers er in principe uitlaten :)

Verwijderd

klopt,... maarre ik heb het wel eens gehad dat ie dan vage niet willen herkennen probs gaf op een asus bord

Verwijderd

Jesus ,... wat ben ik mak vandaag,... man |:(|:(|:(|:(

Verwijderd

Topicstarter
burp, ik had ze dus gewoon op master en slave zitten. Wat 80 en 33gb gaf. Nu heb ik ze op master en cable select gedaan. Heel de primary was pleite en ik had een secondary hdd van 103gb :P (nee 80 + 33 = 113 ;))

eh, ik ga nu wel ff proberen met de config master + slave ( zonder jumper)

Verwijderd

zonder,.. ok en anders 4 plat op een rij op de meest rechtse 4 pinnetjes,...

cable select heb ik nooit tof gevonden,...

maarre je hebt toch wel een a7v333 met raid controller he?

Verwijderd

Topicstarter
ja met raid..

4 plat op een rij?
dat gaat dwars tegen elke maxtor.manual in :)

dus jij wil ::=

slaat dat ergens op? :P

Verwijderd

..--
....

meer van dittem

Verwijderd

king zegt: ik gaat naar mijn tenen ligge gluren,.. ben moe

Verwijderd

Topicstarter
hmmm jouw suggestie werkt ook niet.....vage shiat..

moet ik het maybe toch zoeken in een bios update?
anders ga ik verder met installen van die toko ;p

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog suggesties?
verder dan 80+33 of 103 kom ik niet :|
Pagina: 1