Toon posts:

Waarom is internet bij mijn huisgenoot sneller?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Wij delen internet via een p100 met win98. Bij mijn huisgenoot gaat internet sneller dan bij mij. Ik heb een Athlon 1700+ met XP draaien en hij een Duron met win2000. Heeft iemand een suggestie?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46
QoS aan toevallig?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Wie beheert de router/server en welke software draait daarop?

Verwijderd

Topicstarter
De server is de p100 met win98, verder staat er niks op.
En ik heb geen idee wat Qos is.

Verwijderd

Quality Of Service
Het gaat om het progje wat je gebruikt om je internetconnectie te delen, niet om het OS.
Gokje, is het wingate?

Verwijderd

Topicstarter
Het is de internet delen functie van Win98 2de editie, die ik gebruik.

Verwijderd

Hmm volgens mij heb je inderdaad toch je qos aanstaan
startbalk/instellingen/netwerkverbindingen, dan lanverbinding "properties" en bij algemeen qos uitschakelen.

Kijk eens of dat scheelt

Verwijderd

Topicstarter
Hij stond aan ja, maar als ik QoS uit zet maakt het weinig uit. Ik heb de firewall ook aan en uit gehad en dat maakt ook niks uit. Het blijft boven sneller :'(

Verwijderd

laatste gok.
Gebruiken jullie verschillende types netwerkkaarten?
Probeer ze eens om te wisselen en kijk of jij dan sneller wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, hij gebruikt een 3com 10mbit en ik een realtek 10/100mbit. Ik zal ze eens verwisselen. Bedankt voor je hulp.

Verwijderd

je moet anders ff controleren of de computer niet in serie staan , want dan tapt hij het internet af en daarna gaat het door naar jou toe en dat scheelt nogal wat.

Wat je het beste zou kunnen doen is Linux installeren of freesco oid ( van die single disk routers) supersnel/stabiel/simpel en gratis en dan de computer meteen als DHCP server laten functioneren dan heb je dus 2 netwerkkaarten in die computer 1 komt inet op binnen , de 2e die moet op een hub worden aangesloten of een switch en daar moeten dan de 2 computers ( die van hem en die van jou ) of meerdere systemen, feit is dan dat alles gelijk wordt verdeeld over alle systemen.

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets hebben we nu ook. Internet komt binnen op de ene kaart en gaat via de andere kaart de hub in. Waar wij dan weer op zitten. Zo staan we toch niet in serie?

Verwijderd

Topicstarter
Wat ook zo vreemd is: Als hij mij pingt krijgt hij steeds een timeout. En als ik hem ping is er niks aan de hand.

Verwijderd

Misschien dat je even kan kijken of je voor jouw Netwerkkaart op je pc nieuwere XP drivers beschikbaar zijn en die installeerd.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 16 april 2002 22:47 schreef Tampie2000 het volgende:
QoS aan toevallig?
Dat maakt niets uit, QOS is geen beperking van je bandbreeedte. Maar een reservering van bandbreedte. Dat wil zeggen dat er maximaal 20% opzij wordt gezet voor processen die er gebruik van willen maken. Maar die heb je helemaal niet. Dus is alles gewoon beschikbaar.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 10:26
Zelfs als je Qos uitschakeld staat hij nog aan~!!!!!!! dit betekent dat dus ongeacht wat je doet zowiezo 20% van je bandbreedt verdwijnt. Je moet even kijken op www.tweakxp.com en daar staat ergens hoe je Qos aan zet, en dan de bandbreedte die hij reserveert op 0% zet (je gebruikt dus Qos in je voordeel)

Hier het stappen plan

Make sure your logged on as Administrator. Do not log on with any account that just has administrator privileges.
To log in as Administrator:
- Click on start->logoff->logoff
- At the logon screen hold Ctrl+Alt+Del.
- In the user field type 'Administrator'
- In the password field type the password for the administrator (if you don't have one leave blank) and press OK
Click on the Start button and select run.
Type gpedit.msc in the text box and click OK
Once the program loads, expand the Computer configuration branch.
Expand the Administrative templates branch.
Expand the Network branch.
Highlight the QoS Packet Scheduler in left window.
In right window double click the limit reservable bandwidth setting
On setting tab check the enabled option.
Where it says Bandwidth limit %, change it to read what ever percent you want to reserve for QoS-aware applications.
Click OK and exit the group policy editor.
Go to your Network connections (start->my computer->my network connection-> view network connections).
Right click on your connection, choose properties then under the General or the Networking tab (where it lists your protocols) make sure QoS packet scheduler is enabled.
Now just reboot your computer and you are all done

dit doet het zeker weten :7

Aditional note
je snelheid wordt ook hoger hiermee

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Verwijderd

Ehmm...je kunt hem wel pingen maar andersom geeft problemen?

Nou, dat zou heel goed een slecht utp-kabeltje kunnen zijn.

Zelfs al branden de link-lampjes, dan nog kan het zijn dat de kabel niet helemaal lekker is.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Fair Queing is toch ook voor Windows? (als je een bandbreedte hebt van b.v. 200 kb/s, hebben 200/3 = 66,6 kb/s beschikbaar.

* LollieStick kan zich vergissen dat dit alleen voor Linux is. :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet het idee dat het veel uitmaakt als ik em op 0% zet. Het blijft allemaal beduidend langzamer dan boven.
UTP kabel is het ook niet. Zal de netwerkkaarten wel even verwisselen. |:(

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 12:57 schreef fonk het volgende:
Ik heb niet het idee dat het veel uitmaakt als ik em op 0% zet. Het blijft allemaal beduidend langzamer dan boven.
UTP kabel is het ook niet. Zal de netwerkkaarten wel even verwisselen. |:(
ik had laatst een kabel voor de andere vervangen -> van 1.3MB/s naar dik 6MB/s (lokaal natuurlijk) terwijl de kabel op t eerste gezicht perfect leek, en 0% packetloss

Verwijderd

Topicstarter
Aan de kabels ligt het niet.

Ik heb net op een andere pc getest. En daar liep internet lekker rap met een 3com isa kaart.

Maarrr toen ik mijn Realtek pci kaart erin propte liep ie vast als ik een internet pagina opvroeg. (die kaart gebruik ik ook met mijn andere pc).

|:(|:(|:(|:(|:(

Verwijderd

Realtek sucks. In jou geval toch.... >:)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 22:11
Had het ook een keer en het bleek aan een brakke hub te liggen. :)

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:18
Op woensdag 17 april 2002 09:15 schreef Ordos20 het volgende:
[b]Zelfs als je Qos uitschakeld staat hij nog aan~!!!!!!!
Dat is dus onzing en een typisch geval van iemand gedachteloos nablaten.

Snelheid hoger mee? LOL.
(Niet dus)

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 13:26 schreef MetHod het volgende:
Had het ook een keer en het bleek aan een brakke hub te liggen. :)
Ook van Realtek zeker. Realtek sucks ook bij hubs dus... >:)

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 10:26
Op donderdag 18 april 2002 13:32 schreef vassago het volgende:

[..]

Dat is dus onzing en een typisch geval van iemand gedachteloos nablaten.

Snelheid hoger mee? LOL.
(Niet dus)
Gek dat het bij mij WEL uitmaakte... zal dan wel aan mij liggen dat het hier wel werkt :D

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam bij norrod met dit probleempje. Ze gaven me metteen een nieuwe kaart mee, en het probleem is opgelost.

:P:P:P:P

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
dus het lag aan de snelheid van het Realtec kaartje??

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Realtek sucks zeker....heb (had) zelf probleem ook met een realtek 10/100 wilde niet op 100 lopen. Kon niet aan IRQ sharen wennen...heel het net op 100 dan was op de bak met de realtek het internet soms we soms niet te bereiken, en tranfer liepen ook heel laag. 1,2 1,3 mbps.
Liep pas goed nadat hij eigen IRQ had.....(maar ga 'm toch wisselen...brakke zooi...)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, ik hoop maar dat deze het wel volhoud...........

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op donderdag 18 april 2002 13:46 leuterde Ordos20 het volgende:

[..]

Gek dat het bij mij WEL uitmaakte... zal dan wel aan mij liggen dat het hier wel werkt :D
Uit Microsoft Knowledge Base artikel Q316666:
There have been claims in various published technical articles and newsgroup postings that Windows XP always reserves 20 percent of the available bandwidth for QoS. These claims are incorrect.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1