Toon posts:

pc maakt zoemend geluid (best wel hard)

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als me pc aanstaat, maakt ie een hoog zoemend geluid, maar dan best wel hard. Iedereen zegt als iem mijn kamer binnenkomt dat me pc zoveel herrie maakt....

Is dit de ventilator van me voeding ofzo?? Er zit niets tegenaan, en ik heb de stofzuiger er ook al opgehad...

Kan het ook schelen als ik een grotere fan op me processor zet...of uberhaupt een nieuwe fan....

PLZ HELP ME

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

maak je kast eens open en luister waar het geluid vandaan komt...het kan elke fan in je kast zijn...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:15
Je fan is waarschijnlijk gewoon versleten. Welke dat is moet je zelf uitvinden (waar komt het geluid vandaan?).

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Klinkt idd als een versleten lager, kwestie van even luisteren welke fan het precies is, deze demonteren en kijken of alle bladen nog heel zijn en dan kan je met kogellagervet er voor zorgen dat ie nog wel ff mee gaat maar er zal toch na verloop van tijd een nieuwe in moeten komen.

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 22:39 schreef MiniDutch het volgende:

Kan het ook schelen als ik een grotere fan op me processor zet...of uberhaupt een nieuwe fan....

PLZ HELP ME
Een grotere fan is altijd stiller, liefst met traploos regelbare snelheid, kan ik je zeker aanraden.

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

had ik laatst ook, (cpu-fan lager versleten van mijn server)
wist ook maar niet waar het vandaan kwam! Dus toen kast open en een voor een mijn fannetjes gechecked. (gewoon tegenhouden) >:) Kwam uit bij mijn proc-cooler. Smeren hielp niet, toen werd het alleen maar erger. Nieuw fannetje erop en gaan

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

Verwijderd

B ij mij is het de HD

Verwijderd

Dat heb ik ook wel iz gehad ja, liep een koeler aan, was nogal irritant.. :(

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
stel nou dat het je northbridge koeler is hoe ga je die dan vervangen

niet ieder moederbord heeft ereen maar de mijne bijv wel weet ik dit alvast voor de toekomst

http://raptr.com/Doppert/about

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 22:39 schreef MiniDutch het volgende:
Als me pc aanstaat, maakt ie een hoog zoemend geluid, maar dan best wel hard. Iedereen zegt als iem mijn kamer binnenkomt dat me pc zoveel herrie maakt....

Is dit de ventilator van me voeding ofzo?? Er zit niets tegenaan, en ik heb de stofzuiger er ook al opgehad...

PLZ HELP ME
Bij mij was de ventilator van de voeding het probleem. 'k Heb een andere voeding aangeschafd en het probleem was verholpen! Succes :)

ps. ik kom vanmiddag wel even luisteren >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 11:54 schreef Michaelangelo het volgende:

[..]

Bij mij was de ventilator van de voeding het probleem. 'k Heb een andere voeding aangeschafd en het probleem was verholpen! Succes :)

Ja lijkt me een goed idee....kan alleen niet beloven dat er een andere voeding inzit vanmiddag, maar dat komt dan wel goed...we kijken wel effe *D

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geloof ik het probleem gevonden....het is m'n HardDisk...maar natuurlijk wel degene waar windows opstaat :( :( :(

Is de enige oplossing een nieuwe kopen of kan ik er nog wat mee doen zodat ie ophoudt met zoemen???

THNX

Verwijderd

lees de faq
daar staat ook dat ie waarchijnelijk z'n betse tijd heefd gehat

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Klink alsof je kast aan het resoneren is.
Bouw alles even uit en dan er weer in, alles goed vastdraaien, moet mider worden dan.
Zoniet gauw nieuwe hd halen deze gaat waarschijnlijk dood....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
Welke HD kan er op mijn moederbord?? Ik heb een A7V...UDMA 100 of 66??

[edit] laat maar heb het al gevonden....zal voortaan eerst effe zelf kijken....[\edit]

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op dinsdag 16 april 2002 23:37 schreef florisson het volgende:
B ij mij is het de HD
Ja, bij mij ook. Heel irritante hoge piep, zo erg dat hij nu 's nachts uit staat.

Topicstarter: Luister goed waar het vandaan komt, desnoods door een keer op te starten zonder je HD, als je het dan nog hebt is het een fan, maar hoge geluiden zijn meestal HD, dat heb ik tenminste vaker gehoord dan dat het de voeding is! Succes.

Dividend for Starters

Verwijderd

mijn hd maakt al maanden een raar geluid en hij doet het nog steeds.. ik heb natuurlijk wel al een back-up.. want er komt een tijd en dan boem

• -FuBaR-
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

zeker zo'n "hamerend" geluid? Kan dan nooit lang meer duren weet ik uit ervaring :'(.

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

• Mr.Wop
  • Laatst online: 14-07 13:17
Op woensdag 17 april 2002 12:11 schreef MiniDutch het volgende:
Ik heb geloof ik het probleem gevonden....het is m'n HardDisk...maar natuurlijk wel degene waar windows opstaat :( :( :(

Is de enige oplossing een nieuwe kopen of kan ik er nog wat mee doen zodat ie ophoudt met zoemen???

THNX
Gewoon een hamer pakken en je flink uitleven!!! En als dat niet helpt kan je de zwaartekracht er op los laten en hem uit het raam slingeren >:)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 22 april 2002 15:26 schreef Mr.Wop het volgende:

[..]

Gewoon een hamer pakken en je flink uitleven!!! En als dat niet helpt kan je de zwaartekracht er op los laten en hem uit het raam slingeren >:)
Eeuh...ja, bedankt voor de mededeling.

Volgens mij kan je d'r weinig tegen doen, ik zou dus snel je data die d'r op staat backupen en overzetten naar een andere schijf. Als je nog garantie hebt op die HD kan je evt. nog daarvan gebruik maken, heb je een MaXtor HD en je hebt geen garantie meer bij de winkel waar je die hebt gehaald kan je gebruik maken van de MaXtor RMA-service.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 10:14

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Mr.Wop: We zijn hier niet in de HK. Als je niets zinnigs te melden hebt dan heb ik liever dat je helemaal niet replyed.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dat doet mijn hd ook. de hele kast resoneert mee, zo hard trilt hij. Het klinkt alsof er een cilinder uit balans is (yeah right)

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 13:35

dlmh

Lo-Fi

Ik heb dus +/- een week geleden een Enermax voeding + silent fan gekocht om m'n PC'tje wat stiller te maken... Wat blijkt: m'n HD's maken best een pokke lawaai (Maxtor 540dx 40GB 5400, en een IBM 45GB 7200 (75GXP). Ze stonden oorspronkelijk allebei op silent (met de IBM accoustic tool), maar heb ze nu allebei maar weer op performance gezet. Dat geratel vind ik niet erg, die irritante, hoge geluid wel. :'(
(Weer €100,- voor nix uitgegeven)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 22 april 2002 15:42 schreef wagenveld het volgende:
Dat doet mijn hd ook. de hele kast resoneert mee, zo hard trilt hij. Het klinkt alsof er een cilinder uit balans is (yeah right)
Het komt nog wel eens voor dat een drive erg trilt wat komt doordat hij niet goed in het rek zit. Als ik het zo hoor zit hij ook niet goed vast bij jou in je "rekje" en zou ik hem dus nog even proberen aan te draaien...

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 21:36
Op woensdag 17 april 2002 11:54 schreef Michaelangelo het volgende:

[..]

Heb 't ook gehad met m'n voeding, maar je kan ook gewoon een ander ventilatortje in je voeding zetten. Werkt ook perfect...

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 22:29
Op woensdag 17 april 2002 12:11 schreef MiniDutch het volgende:

THNX
Heb je ook zo'n geweldige IBM?? Mijne zoemt ook te hard

Ik heb de comp nu op het tapijt gezet en ik heb er nu wel wat minder last van
Pagina: 1