Verwijderd
En hoe duur was dit grapje?
nee dat niet, vond ik niet echt nodigOp dinsdag 16 april 2002 22:23 schreef fleppuhstein het volgende:
Na gloeien ???
board kostte me nix (via school)BananeKoning schreef:
Wow eindelijk een werkende. Kan je er ook een filmpje van maken ?
En hoe duur was dit grapje?
en componenten: had ik deels uit een oude videorecorder (behalve de IC's) en de IC's met voetje en voeding connector kostte me ~8 euro. bij stuut en bruin in den haag
Dan is het geen knightridder looplicht, hij gloeit NIET na dus is het een loop licht. das niets nieuwes. de knightridder lichten zijn hel erg duur, en schema's ontbreken.Op dinsdag 16 april 2002 22:28 schreef MPdave het volgende:
[..]
nee dat niet, vond ik niet echt nodig
[..]
board kostte me nix (via school)
en componenten: had ik deels uit een oude videorecorder (behalve de IC's) en de IC's met voetje en voeding connector kostte me ~8 euro. bij stuut en bruin in den haag
ik heb helaas geen webcam, 'k zal bij de eerstvolgende LAN-party is kijken of ik een filmpje kan maken met een webcam van een vriend van meOp dinsdag 16 april 2002 22:27 schreef fleppuhstein het volgende:
Met een filmpje zie je ook of ie nagloeit
maar 'k vind het er zelf wel tof uit zien
ja maar als je 2 uitgangen van een IC op een led aansluit, zal er een stroom gaan lopen in de in-actieve uitgang, is niet zo best voor je icOp dinsdag 16 april 2002 22:29 schreef the12be het volgende:
wel mooi gemaakt. maar waarom plaats je een diode voor elke led? en led is immers een diode.
Verwijderd
neee, die timer (monostabiel) zit erin zodat ie niet op elke HDD puls reageert, anders looptie te snel en zie je niet meer het 'looplicht' effect, dat heb ik ondervonden met m'n vorige looplicht.Op dinsdag 16 april 2002 22:31 schreef BananeKoning het volgende:
Btw, hij werkt dus op je schijfaciviteit? Hoe meer dat hij bezig is met "denken", hoe sneller je lichtje loopt? Als je Hd niets doet, loopt hij dan nog wel? (wat me wel zo lijkt met die timer).
met de potmeter kan je instellen hoesnel hij maximaal kan reageren, en dus hoesnel hij maximaal kan gaan 'lopen'
De 555timer kan dus e.v.t. geggelaten worden...
]Op dinsdag 16 april 2002 22:29 schreef fleppuhstein het volgende:
[..]
Dan is het geen knightridder looplicht, hij gloeit NIET na dus is het een loop licht. das niets nieuwes. de knightridder lichten zijn hel erg duur, en schema's ontbreken.
ja lekker boeiend zeg.. dan zet je een paar dikke elco's over de LED's ... maar ik vond het niet nodig
als ik tijd over heb zal ik daar is naar kijken
op m'n site staat een flash animatie van hoe hij zou moeten werken...
http://go.to/mpdave dusOp zondag 12 mei 2002 17:13 schreef MPdave het volgende:
ff tussendoor: er komt geen filmpje...
op m'n site staat een flash animatie van hoe hij zou moeten werken...
ja die, en dan "looplicht"Cooliez schreef op 12 mei 2002 @ 17:54:
[...]
[url="http://go.to/mpdave"]http://go.to/mpdave[/url] dus
Verwijderd
Ik dacht dat nu zo langzamerhand bijna alle tweakers wel zo'n HDD-VUmeter in hun kast hadden....burp2001 schreef op 02 augustus 2002 @ 13:53:
heb liever een VU meter voor m'n HDD'z.. (schema's welkom !!)
En nee, als je een elco over het LEDje zet gaat ie niet nagloeien.
je moet dan echter wel tussen elke uitgang van het IC en de LED een diode plaatsen, zodat die elco zich niet in de uitgang van het IC kan leegpompen.
en op de startpagina van m'n site staat een soort van ASCII-art, ik zal die is aanpassen, want mijn pc (P2@233) crasht daar soms ook op
Verwijderd
Dat klinkt al beter ja...Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 14:09:
nagloeien kan je realiseren door over elke led een elco te zetten die met GND is verbonden
zoiets:
--|>|---==---
| |
|___||____|
||
+
je moet dan echter wel tussen elke uitgang van het IC en de LED een diode plaatsen, zodat die elco zich niet in de uitgang van het IC kan leegpompen.
ja de layout van 't geval is een beetje crappy
zo bedoel ik dus:

en een link naar 't schema staat in de first-post van dit topic
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2002 14:38 . Reden: plaatje ]
Verwijderd
Maar mijn als absolute n00b vraagt zich af waarom er nog 2 rijen boven/onder zitten
eeeh, 2 rijen boven/onder ?? wat voor rijen bedoel je pcies?Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 23:03:
Wel fun idd
Maar mijn als absolute n00b vraagt zich af waarom er nog 2 rijen boven/onder zitten
Verwijderd
Verwijderd
Ik zie toch ook 5 rijen van 9 op je pic.Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 23:19:
[...]
eeeh, 2 rijen boven/onder ?? wat voor rijen bedoel je pcies?
het frontje dat ik gebruikt heb zaten al gaatjes in (voor airflow ofzo denkik) en heb er daar 9 op een rij gebruikt om de ledjes in te klemmen, de andere 2 rijen gaatjes (boven en onder) dienen verder nergens voor.
//ff offtopic: ------>:)
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2002 21:05 . Reden: plaatje :D ]
16 outputs 8 LEDSVerwijderd schreef op 16 april 2002 @ 22:22:
Ehj, ik ben de laatste weken bezig geweesd met het updaten van m'n looplicht. en vanmiddag was ie af! hier wat pic's:
[...]
[..]
Hoezofleppuhstein schreef op 16 april 2002 @ 22:29:
[...]
Dan is het geen knightridder looplicht, hij gloeit NIET na dus is het een loop licht. das niets nieuwes. de knightridder lichten zijn hel erg duur, en schema's ontbreken.
ok dit is al verteld zie ik net
[ Voor 0% gewijzigd door eth0 op 03-08-2002 20:15 . Reden: niet het hele draadje gelezen ]
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 22:26:
zo'n blauwe print ziet er echt koel uit !
Verwijderd
Maar wel mooi
sorry verkeerd gelezen
die van hen is mooi....
..
ik bedoel er mee dat je met 2 NAND;s de up/down gebruikt en alle 16 dat kunt gebruiken
ja kan, maar 9 kwam voor mij beter uitThaHandy schreef op 04 augustus 2002 @ 21:46:
[...]
..9 dan..
ik bedoel er mee dat je met 2 NAND;s de up/down gebruikt en alle 16 dat kunt gebruiken
Verwijderd
mmm, interessant, die knightrider van mij is ook af, en wel met nabrander.Lamborghini schreef op 03 oktober 2002 @ 20:23:
Nou, dat kon veel simpeler. 1 IC en wat instelcomponenten + led's + weerstanden en je was ook klaar geweest. Namelijk met een µC.
Alles op een print van 100 x 100 mm.
En zonder afterglow 100 x 55 mm, maar als het kleiner kan...
Maar niks sofwarematigs hè, moet wel stand-alone zijn.
Met nagloed is natuurlijk nog cewler. Alleen een beetje een grote print. Maar reageert die van jouw ook op hd activiteit?Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 20:40:
[...]
mmm, interessant, die knightrider van mij is ook af, en wel met nabrander.
Alles op een print van 100 x 100 mm.
En zonder afterglow 100 x 55 mm, maar als het kleiner kan...
Maar niks sofwarematigs hè, moet wel stand-alone zijn.
Verwijderd
Het printje wordt er alleen niet kleiner op.