Toon posts:

externe baybus kabel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een externe baybus maken (4 fans aansturen 7/0/12, volumeknop, lcd 4x20)

Welke kabel kan ik gebruiken om tussen de baybus en mijn comp te leggen?

welke twee connectortjes koop ik om de kabel op aan te sluiten?

Welk type volumeknop kan ik gebruiken?

Alles moet over die ene kabel gaan.

Ik heb geen externe voeding dus de stroom moet mee door die kabel.

plaats er aub het type draad of connector bij (of plaats een link naar de conrad site)

Verwijderd

teken ff wat je prcies wil.. ook denk ik dat je cabel een kwestie van keuze is...

Verwijderd

Topicstarter
ik kan het wel tekenen maar ik heb toch geen plaats het te 'uppen'.

Begrijp je niet wat ik bedoel?

(volledig tekenen is onmogelijk want de lcd is nog niet binnen. ik heb nu wel een werkende baybus maar hij zit in de weg.)

ik wil dezelfde baybus maar dan extern, de lcd overdracht weet ik nog niet hoe die eruit ziet, en ik wil een volumeknop (maar hoe dat moet dat weet ik ook nog niet)

maar laat ons beginnen bij het begin

Verwijderd

zo`n FLATCABLE van je hdd/fdd mag toch wel wat stroom hebben ? en jee heb vast wel ergens een oude FDD kabel :)
nu nog monteren ?

Verwijderd

Topicstarter
kan je aub niet in afkortingen praten en er een beetje uitleg bij geven.

Welke connector gerbuik ik daarvoor? is die te koop bij conrad? welk type?

Het is natuurlijk wel geen zicht zo'n flatcable achter mijn pc'tje. ander voorstellen?

Verwijderd

rounded kabels dan ?
flat is altijd mooier dan losse draadjes :))

*enjoys his pizza*

Verwijderd

Topicstarter
das waar ik kan hem rounden.

kan je zo'n kabel bij conrad kopen? welk model?

welke stekkers plaats ik dan in baybus en in mijn pc? welk model?

Verwijderd

zo iets jah :)
of je ken sub D connectors nemen :) maak je gewoon een 1 op 1 kan je um nog ergens anders voor usen ook dunkt me

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Dan neem je een printerkabel ofzo... Wel volledig bedraad... Dan heb je 25 draadjes...
Voor een 4x40 display met backlight heb je 16 draadjes nodig... Dan hou je er nog 9 over... Sommige verbindingen kan je over 1 draadje laten gaan, waardoor je er meer over houdt...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Afbeeldingslocatie: http://www.sound1.no/images/product_images/astel_k_mult_slx.jpg
*D

idd een printerkabel nemen / een stukje multikabel bij je electroboer halen / alle draadjes bij elkaar en rounden?

de keuze is reuze!

Verwijderd

Topicstarter
als ik 2 25punt sub d connectors gebruik pak ik dan tweemaal female? of hoe zit dat?

kan je er ook een kabel voor kopen bij konrad?welke dan

die sub d lijkt me echt wel geschikt

Verwijderd

Topicstarter
is er niemand die mij kan helpen?

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 15:25
Kijk gewoon hoeveel aders je nodig heb en koop een stuk van dat draad bij je lokale elektroboer. Voor die 4 fans heb je iig 5 aders nodig (1x 12V, 4x 0V/5V). Voor je lcd heb je er al 16 nodig, en die moet op je lpt poort, of minder kabels en dan op je com poort.
Die kun je beter met een aparte kabel doen, of je moet dicht bij je pc je 25 polige lpt-kabel af gaan takken voor die voeding.

Je LPT-poort op je pc is een 25 polig sub-D female, dus daar hoort een male op natuurlijk. Dan kun je die kabel direct je baybus in laten lopen, of daar ook een connector op maken, en dan mag je zelf verzinnen welke je kiest.

Voor voeding gewoon een mooie tweepolige connector nemen.

Volumeknop, ehm, hoe wil je dat gaan doen ??? Een weerstand ergens tussen zetten ofzo? En waar dan wel tussen?

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 22:47 schreef tie-rep het volgende:
[afbeelding]
*D

idd een printerkabel nemen / een stukje multikabel bij je electroboer halen / alle draadjes bij elkaar en rounden?

de keuze is reuze!
Die printerkabel is een wel een goed ID, maar dat plaatje ........ Voor diegene die er 1000 euro tegen aan wil gooien is dat mss wel een optie >:) ;)
Pagina: 1