CD-Brander Kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Zonar
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-03 12:05
Ik heb een probleem met mijn CD-Brander, een Creative 8x4x32 brander met type-nummer 8435e.
Nu ben ik er achter gekomen dat deze brander niet met CloneCD werkt, en ben ik op zoek gegaan naar nieuwe firmware. Deze bleek niet te werken, want de firmware op de Creative-site is voor de 8432e. Nu blijkt er een site te zijn, http://www.geocities.com/reflash8435/ waarop een manier staat om je brander om te zetten naar een Samsung sw-208, die wel door CloneCD herkend wordt.

Alleen nu is er wat fout gegaan, want wanneer het programma'tje klaar is zegt 'ie dat er wat mis is en de computer moet worden afgesloten. :( Wanneer ik de computer opnieuw opstart blijft het lampje van de CD-Brander branden en kan ik hem ook niet meer openen.

Nu wil ik weten of ik hier wat aan kan doen, of dat m'n CD-Brander naar de eeuwige jachtvelden is... :?

Don't waste your time or time will waste you

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 11:24
Heb je de computer al een keer aan en uit gezet? Klik met de rechtermuis op de cdrom icon en kies eens voor eject. Gaat de lade nog niet open?

Probeer eens te flashen met een orginele flash.

• Zonar
Op dinsdag 16 april 2002 22:13 schreef Brakius het volgende:
Heb je de computer al een keer aan en uit gezet? Klik met de rechtermuis op de cdrom icon en kies eens voor eject. Gaat de lade nog niet open?

Probeer eens te flashen met een orginele flash.
Ik heb de computer al een aantal keren uit en aan gezet, maar het lampje blijft branden. Dat tweede punt kan ik nu niet testen, want ik zit op de uni. En ik kan nergens een originele flash vinden, ook niet op de site van Creative Labs.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Je hebt de Firmware verkloot denk ik, de ENIGE manier om er nu nog mee te kunnen branden is het opnieuw flashen van originele firmware (zoeken dus :'( ) en anders een vergelijkbaar apparaat de firmware gebruiken. Er zijn geen andere mogelijkheden.

• Zonar
Op woensdag 17 april 2002 11:11 schreef Bart B het volgende:
Je hebt de Firmware verkloot denk ik, de ENIGE manier om er nu nog mee te kunnen branden is het opnieuw flashen van originele firmware (zoeken dus :'( ) en anders een vergelijkbaar apparaat de firmware gebruiken. Er zijn geen andere mogelijkheden.
Ik ben al een tijdje aan het zoeken geweest, helaas kan ik nog geen originele firmware vinden. :'( Omdat ik niet al te bekend ben met dit gebeuren heb ik gekeken of het wel veilig was, en volgens de sites die ik heb bezocht was het slechts enkele keren mis gegaan, dus dacht ik dat het mij ook wel zou lukken, mooi niet dus. Daarom ben ik bang (ik ken ook niemand die zo'n zelfde apparaat heeft) dat ik hierdoor m'n cd-brander vernaggeld heb :(

• Jules|IA
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Hee joh, dat is zonde. Ga dan zoeken naar een firmware site? Die bestaan volgens mij wel, of van die cdr sites, die hebben altijd wel van die links naar firmwares. Ik weet alleen geen url.

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik heb zelf even gezocht maar ik kon niet veel vinden.

Maar ga naar deze forum http://forum.firmware-flash.com/ hier kun je ook firmware verzoeken enzo.....

Lucky Goldstar

Verwijderd

Mischien moet je eens een mailtje sturen naar: ian@gallers.worldonline.co.uk
Hij heeft zijn drive weer aan de praat gekregen door een nieuwe E-prom in zijn drive te zetten. De originele van Creative zou writeproteced zijn.

Het hele verhaal staat op:
http://www.geocities.com/reflash8435/problem.html
Pagina: 1