Monitor op zwart!

Pagina: 1
Acties:

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Op mijn pc heb ik een wisselvallig probleem. Soms als ik de pc opstart dan geeft de monitor geen beeld! En ik heb het vermoeden dat windows ook niet opstart, want ik kan 'm ook niet meer uitzetten via de power button. Het probleem doet zich meestal voor na een flink aantal uren spelen en dan een reboot. Het gaat meestal weer over door de pc uit te zetten en een dag niet meer aan te komen.
De monitor en de videokaart zijn in iedergeval niet stuk. Iemand een idee waar het wel aan ligt? Misschien het geheugen?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hoe weet je zo zeker dat het niet de videokaart is.
maar kijk eens naar geheugen en voeding.

• MightyMauz
Ik weet zeker dat het de monitor en de videokaart niet zijn, omdat die ondertussen al geswitched zijn en het probleem is er nog steeds

• MightyMauz
Ik kan nu nog niks testen, want hij is nu dus uit en ik moet er vanaf blijven. Ik zal met MBM wel eens kijken naar de voltages van de voeding. Maar met welk proggie test ik het geheugen?

Verwijderd

memtest86 (even zoeken met bv google)

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 12:26
Misschien gaat je powermanagement over de zeik, schakel het eens uit in de BIOS, en kijk hoe dat gaat.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• MightyMauz
Met het memory is niks mis, memtest86 heeft 5x zonder problemen gelopen. En ook de voltages hebben geen schikbarende afwijkingen.
Dan zal ik het powermanagement eens uitschakelen.

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 20:10
Op woensdag 17 april 2002 10:12 schreef sterretje het volgende:
memtest86 (even zoeken met bv google)
tijdrover klusje vooral bij 256mb ram, je kunt je pc dan wel een dagje laten staan denken

dot.blaat

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

zelfde heb ik ook eens gehad. Vlak voor het windows inlog scherm, leek het net of de monitor op SB ging. Via CD-rom opgestart en toen nieuwe drivers geladen, wat bij mij de oplossing was :)

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

• MightyMauz
Ik heb ondertussen Windows al een paar keer opnieuw geinstalleerd en dat is ook niet de oplossing

Verwijderd

Wat is het merk van je videokaart en monitor?
En welke typenummers?

• MightyMauz
Op donderdag 18 april 2002 08:50 schreef SilverLion het volgende:
Wat is het merk van je videokaart en monitor?
En welke typenummers?
ARGHH!!!!!!! DAAR LIGT HET DUS NIET AAN!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op donderdag 18 april 2002 15:04 schreef Lord_Asswipe het volgende:

[..]

ARGHH!!!!!!! DAAR LIGT HET DUS NIET AAN!
Rustig maar, neem een bakkie koffie :Y)

Misschien is het je voedig of de maximale power capaciteit van je AGP slot.

Who is John Galt?

Verwijderd

Wissel de (indien 2 aanwezig) Ramstrips eens om, en reset de Bios eens. Misschien dat je een te aggresieve Biossetting hebt, of hij kapot is.

Trek eens alle kaarten eruit (behalve video) en probeer nog eens.

Wissel de voeding eens om voor een zwaarder model.

Ander vraagje: Is heb je een firewirekaart? Trek die er eens uit (dat was een probleem bij een kennis van mij nl.)

• MightyMauz
Ik heb momenteel nog niet veel geprobeerd, want hij ligt nu helemaal op z'n gat.
Maar het raarste vind ik dat als hij het probleem heeft, dat je dan minstens 12 uur moet wachten voordat hij het weer doet. Dus temperatuur kan het haast niet zijn en power toch ook niet? Want dat hoort toch minstens binnen een uur helemaal niet meer van invloed te zijn?

• MightyMauz
Ik heb ontdekt dat een vriend precies hetzelfde probleem heeft! Hij heeft ook een MSI K7T en een Athlon 800, maar de rest is helemaal anders, behalve dat hij 'm ook heeft van de Paradigit. Ook bij hem treedt het probleem sinds een paar maanden op.
Ik denk dus dat het moederbord (of die brakke VIA-chipset?) de oorzaak is. De CPU niet, want ledjes enzo gaan wel branden.

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 10:20

jorammeke

OpperPrutser

Ik heb het zelfde probleem en 1x keer raden....
Ook ik heb een MSI K7T, verder wel een andere config.. maar idd ook hier gaat ie spontaan op zwart....
De warmte is het ook niet kan ik je melden, tenminste bij mij niet..

btw, die van mij komt ook bij paradigit vandaan....

7510Wp / Daikin Altherma 4 / HA / ESP's en andere rommel

Verwijderd

Probeer eens een nieuwe bios te installeren. Verder zou ik met het boekje erbij gewoon eens alle bios-instellingen nalopen. Ik weet uit ervaring dat de willekeurige computer-boer dat uit tijdgebrek gewoon nalaat, en dan blijven er toch wel eens kleine dingetjes zitten. En de brakke via-chipset is gewoon weer eens zo'n broodje-aap verhaal, ik heb zelf zo'n brakke via-chipset waar ik nog nooit één probleem mee heb gehad.

• MightyMauz
Het nieuwste BIOS van vorige week staat erop en ik ben de settings al meerdere malen doorgelopen.
Jorammeke, was het ook bij jou zo dat het probleem zich pas na een jaar ging voordoen? En heb jij er nog iets aan gedaan?

Verwijderd

ik heb ook via chipset en ik heb er al 2 jaar geen last van.. ik denk dat het bij jouw toch aan je moederplank ligt, maar waarom breng je hem anders niet naar die winkel toe waar je hem vandaan hebt?? Zelf kan je namelijk altijd moeilijk testen of het aan het mobo ligt of aan de processor.

Of je moet een reserve mobo en processor hebben liggen, maar dat hebben de meeste geloof ik niet.

• MightyMauz
Ik heb zelf nog wel een ander mobo en cpu (zie m'n sig), maar ik ben een beetje te lui om die zooi weer allemaal te gaan testen en die pc is toch van mijn broertje :)
En de garantie is verlopen, dus teruggaan zou geld gaan kosten.
Maar die vriend die hetzelfde probleem heeft, gaat vandaag terug naar de Paradigit, dus daar maar eens de resultaten van afwachten.

Pagina: 1