Wie maakt voor mij een svideo -> tulp kabeltje

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:51
Hoi

Wie kan voor mij een een svideo naar tulp kabelje maken.
http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/svideo2cvideo.html

Ik ben zelf aan het knoeien geweest, maar meer als knoeien krijg ik er niet uit.

Bovendien heb ik nogal 2 linkerhanden qua solderen en electronica.

Wie wil voor mij dit kabeltje maken

Iedereen bedankt

Gabriel Knight

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Die kan je toch gewoon kopen in de winkel voor 5 eurotjes ofzo, waarom dan moeilijk gaan doen om die te kopen? Ik kreeg er eentje bij m'n videokaart in ieder geval, die dingen stellen niks voor.

• Gabriel_Knight
Ik ben al tig winkels afgelopen, en die dingen zijn niet te krijgen. Ik kreeg bij mijn ATI Radeon videokaart een svideo kabel en een tulp kabel, maar heb alleen maar een aansluiting voor svideo, dus wat ik met die tulp kabel moet... Ik kan bij ATI wel een svideo naar tulp kabel bestellen, maar dit kost mij 20 euro.

Daarom dus

• Gabriel_Knight
ALs jij weet waar in omgeving leiden zo'n kabeltje tegen een redelijke prijs te koop is houd ik mij graag aanbevolen.

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 14:29
In breda kan je deze kabeltjes zo kopen.
Dus als je in de buurt woont ga dan in breda naar electra.
En bovendien bij elke echte electo winkel hebben ze deze kabels.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• Gabriel_Knight
Ik ben bij een aantal electro winkels geweest die gewoon echt alles hebben.

Alleen deze winkels vertelden mij, dat deze kabeltjes niet bestaan, omdat je niet zomaar een svideo naar een tulp signaal kan converteren..

Verwijderd

kijk eens op www.mcsnet.nl daar hebben ze een kabeltje van 2 meter en 5 meter
de 2 meter versie kost 5,67 Euro er komen nog wel verzendkosten bij

• Gabriel_Knight
Er was 1 simpele electro winkel in Leiden die beweerde dat hij zo iets wel had, maar dat was een kabel waar 5 verschillende kabels uitkwamen, en dat ding koste 50 euro

Vanwege de prijs 1 goede reden om zoiets niet te kopen.

Verwijderd

Stuut en Bruin in Den Haag ( http://www.stuutenbruin.com/ )

Als die gasten het niet hebben weet ik het ook niet ;)

• Gabriel_Knight
Stuut en Bruin ben ik geweest, beweerde net als de andere dat dit kabeltje NIET kan. "Je kan niet zomaar een svideo signaal naar tulp sturen", k hoor het ze nog zeggen.

Ik kan dat rottege kabeltje bij de fabrikant bestellen, maar dat duurt lang, en is duur vanwege hoge verzendkosten.

zucht

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 22:48 schreef 12345 het volgende:
kijk eens op www.mcsnet.nl daar hebben ze een kabeltje van 2 meter en 5 meter
de 2 meter versie kost 5,67 Euro er komen nog wel verzendkosten bij
bovenstaande firma verkoopt het

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 14:29
ik heb een svideo naar scartkabel converter op deze kan je ook tulpstekkers aan sluiten dus ik weet geen reden waar de svideo naar tulp stekkers niet zouden bestaan.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Op dinsdag 16 april 2002 22:46 schreef Gabriel_Knight het volgende:
Ik ben bij een aantal electro winkels geweest die gewoon echt alles hebben.

Alleen deze winkels vertelden mij, dat deze kabeltjes niet bestaan, omdat je niet zomaar een svideo naar een tulp signaal kan converteren..
IDD. svhs digitaal en tulp is analoog. als het voor je TV is moet je gewoon zo'n scart kopen waar analoog en svhs op kan... eitje...

BOINC stats

Verwijderd

Je hoeft niet persee de condesator te gebruiken die er staat aangegeven, een elektrolise condesator werkt ook, gewoon ff een oude versterker openschroeven en dan kom je er wel 1 tegen van 470uF, vaak 63V of zo, ik heb daarmee ook z'on kabeltje gemaakt en dat werkt goed, alleen die dingen zijn wel een beetje groot...

Verwijderd

http://www.conrad.nl heeft een hele serie adapters, kabeltjes, verloopsetjes enz...

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 23:06 schreef 12345 het volgende:

[..]

bovenstaande firma verkoopt het
conrad heeft veel maar dit kabeltje jiet www.mcsnet.nl wel

• Gabriel_Knight
Voor je TV werkt zo'n speciale scart adapter niet, aangezien je TV wel SVIDEO moet ondersteunen, anders heb je zwart wit beeld.

Verwijderd

http://www.mcsnet.nl/nl/dept_5.html hij staat er toch echt op

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 22:49 schreef Gabriel_Knight het volgende:
Er was 1 simpele electro winkel in Leiden die beweerde dat hij zo iets wel had, maar dat was een kabel waar 5 verschillende kabels uitkwamen, en dat ding koste 50 euro

Vanwege de prijs 1 goede reden om zoiets niet te kopen.
Graficall...

Al bij KOK geweest???

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 21:32
Even tussendoor... Dus dit zou ook de oplossing voor mij zijn? Heb een Ati Radeon 8500, aangesloten op mijn tv dmv een svhs-svhs kabel die in een scart blok komt met 1 svhs en 3 tulp aansluitingen. Mijn beeld is dus ook zwart wit, alle instellingen al geprobeerd.

Omzetten naar analoog zou dus kleurenbeeld moeten geven?
Op woensdag 17 april 2002 08:51 schreef 12345 het volgende:
http://www.mcsnet.nl/nl/dept_5.html hij staat er toch echt op
Ik heb deze link gevolgd, maar hier wordt svhs omgezet naar een rode en witte tulp. Als ik me niet vergis is dat audio, en je zou juist willen dat svhs naar één gele tulp omgezet wordt. Nu gaat het me niet zozeer om de kleur, als wel dat ze dus twee tulps uit krijgen ipv 1. Is dit dan wel de goeie?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 09:33 schreef coelho het volgende:
Even tussendoor... Dus dit zou ook de oplossing voor mij zijn? Heb een Ati Radeon 8500, aangesloten op mijn tv dmv een svhs-svhs kabel die in een scart blok komt met 1 svhs en 3 tulp aansluitingen. Mijn beeld is dus ook zwart wit, alle instellingen al geprobeerd.
[topic=312254/1/50]
Dat zouden meer mensen moeten lezen.

• coelho
Op woensdag 17 april 2002 09:37 schreef Courage het volgende:

[topic=312254/1/50]
Dat zouden meer mensen moeten lezen.
Beste Courage, dat heb ik al minimaal 5 keer gelezen. Ben ook al minimaal 5 avonden bezig geweest om mijn beeld in kleur te krijgen. Toch heb ik nog zwart/wit beeld. Ik kan wel degelijk lezen, dus volgens mij is de enige juiste conclusie dat het topic waar jij naar verwijst of niet compleet is, of niet duidelijk genoeg is. Of de topic-starter het door jou genoemde topic gelezen heeft weet ik natuurlijk niet.

• Gabriel_Knight
KOK heeft het niet!

Verwijderd

Door 12345 - woensdag 17 april 2002 08:51

--------------------------------------------------------------------------------
http://www.mcsnet.nl/nl/dept_5.html
Als ik de beschrijving goed lees is er een tulp voor video in en een tulp voor video uit

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 09:47 schreef coelho het volgende:

[..]

Beste Courage, dat heb ik al minimaal 5 keer gelezen. Ben ook al minimaal 5 avonden bezig geweest om mijn beeld in kleur te krijgen. Toch heb ik nog zwart/wit beeld. Ik kan wel degelijk lezen, dus volgens mij is de enige juiste conclusie dat het topic waar jij naar verwijst of niet compleet is, of niet duidelijk genoeg is. Of de topic-starter het door jou genoemde topic gelezen heeft weet ik natuurlijk niet.
Was niet lullig bedoeld hoor, je weet ook zeker dat je TV S-video ondersteund... ? Ik denk het namelijk niet als ik het zo lees. :)

• coelho
Op woensdag 17 april 2002 09:57 schreef Courage het volgende:

[..]

Was niet lullig bedoeld hoor, je weet ook zeker dat je TV S-video ondersteund... ? Ik denk het namelijk niet als ik het zo lees. :)
Ik weet het niet. Het zou best kunnen van niet. Heb er echter ook een splinternieuwe tv van een huisgenoot bijgehaald (philips flatline oid) en daar werkte het ook niet bij. Je zou toch denken dat het daar wel op zou moeten werken, niet?
Maar ik ga zo'n stekkertje bestellen, voor een paar euro's kan ik me geen buil vallen...

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 09:49 schreef Gabriel_Knight het volgende:
KOK heeft het niet!
Maar Graficall wel, of Fascom... of anders de Groot, van der Klauw... etc
Pagina: 1