Toon posts:

1,5GB in 486 DX100?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Me pa belde net, hij zit bij een kennis die wilt een 1,5GB harde schijf in zijn 486 DX100, is dit mogelijk? Volgens mij namelijk niet.
Hij ziet de HD simpelweg niet..

Bedankt.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hangt van het bios af. Ik heb een 2gb HD in een 486 gehad :)

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 21:41 schreef Poghi het volgende:
Hallo,

Me pa belde net, hij zit bij een kennis die wilt een 1,5GB harde schijf in zijn 486 DX100, is dit mogelijk? Volgens mij namelijk niet.

Bedankt.
Jawel, als je een 'nieuwere' IDE kaart erin gooit. Misschien pakt die 486 (mits er PCI sloten op zitten) wel een Promise Ultra100 kaartje ofzo :7

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 08:48

WiD

'k Heb ook nog een 1.2gig schijfje in een 486 gehad, dus dat moet wel lukken denk ik.

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-04 22:17
waarom zou dat niet werken, het werkt uit mijn hoofd tot 3.2 ofzo en misschien nog wel hoger en staat hij wel als master en heb je het al alleen op de kabel geprobeerd meerdere apparaten of een nieuwe 2 gb en een oude 850 mb gaan niet samen, dat gaat ruzien en gaat dus ook niet werken

Verwijderd

Topicstarter
Zit maar 1 HD in.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-04 08:23

Xanax959

relax...

Vaak werkt't wel met een speciale jumpercombinatie en wat software van de HD fabrikant. (website)
Ik heb een 2.5 gig schijf in de p133 van mijn ouders gezet.
(fugutech moederbord :r )
Het ding werd wel herkend, maar als een 433 Mb Hd, dus zorgt een stukje software voor de juiste herkenning (EZ bios) Werkt als bootloader, laadt de juiste gegevens in het geheugen. Moet je dus wel iets herkend hebben in de bios.

Atari portfolio Dos 2.11

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Oh ik heb een 15 GB schijffie in mijn 486 gehad, dus 1,5 GB moet geen probleem vormen :Y)

Wat je dan wel nodig hebt (Als de BIOS em niet herkent) is een proggie van de maker van de HD, dat ervoor zorgt dat de schijf toch werkt.

Van IBM is zo'n programma 'Dynamic Drive Overlay' te krijgen, daarmee deel je je schijf dan in, het zorgt dan ervoor dat tijdens het booten een driver geladen wordt. De volledige schijf is dan gewoon toegankelijk. :P

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dat moet gewoon kunnen..

Je hebt een kans dat er nog een bios-limiet op een 486 zit, zodat alleen hdd's tot de 540MB gewoon standaard goed werken.. (vaak is de limiet echter 2GB).

Als die limiet er is, kun je dat nog wel op lossen door die schijf in te stellen als een 540MB schijf, en daarna een diskmanager te gebruiken..

Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2#2
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.