Koppelen 3/8"op 1/4" zonder verloop ??

Pagina: 1
Acties:

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:08

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Heb eens zitten proberen, heb een 3/8'slang en een 1/4 inch slang, ga nu effe niet uitleggen waarvoor. Deze 1/4 past precies in de 3/8, klemt dan goed, zou het dan voldoende zijn om hier een slangenklem op te zetten en klaar is kees?? Heb gezocht naar een verloopje wat dus niemand heeft hier in de buurt, heb nog een andere optie :) Het tuutje van een siliconetube, deze loopt taps toe dus kan ik afknippen op de gewenste lengte/maten.Maar ik ben bang doordat dit tuutje taps loopt de slang er na verloop van tijd afschiet, want op een schuin vlak kan je nooit goed hechten toch?? Heb geen zin in lijmen en zo...Dus mijn vraagje, zal de eerste optie standhouden of is er nog een beter idee?? Komt een 600 l/u pompje op.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

ik zou het er niet op wagen... tenzij je ze in elkaar schijft en lijmt... dan misschien wel, ga wel ff een tijdje proef draaien om te zien of het lekker werkt

Verwijderd

Ik zou proberen of je een stukje 1/4" pijp aan kunt komen. Dat duw je in je 1/4" slang, de 3/8" slang er overheen, en een slangklem erop.

1/4" pijp heb ik nog voldoende liggen, mocht je interesse hebben en het niet in de buurt kunnen krijgen.

Verwijderd

Het kan , want ik doe het :)
Siliconenslang noemt dat , haal een darm van 10mm . Beetje groter dan 3/8 maar kom met klemmen erop is het waterdicht (is maar 0.5mm verschil) . Dan pak je gewoon die 1/4 buis , zet der darm er wat schuin op , duwt verder en ga wat wrikken . Je kan dan met naar links en rechts draaien je slang er perfect op krijgen . Wel zien dat je goede kwaliteit slang hebt , mijne rekt tot 14mm ....