Toon posts:

Draadloos netwerk en ISDN sharen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een vervelende situatie:
Mijn eigen PC is niet aangesloten op internet :'(

Nu wil ik dat zootje aan gaan sluiten, het liefst zo dat ik met beide pc's tegelijk over mijn gruwelijk 'snelle' ISDN lijn kan gaan internetten.

Mijn ouders willen geen kabels, want dat is zooooo lelijk :r, dus het zal waarschijnlijk (99,99% ben ik daar zeker van) wireless moeten.
Bovendien zijn mijn ouders volhard Nederlander dus mag het niet teveel kosten, want alleen zal ik het niet kunnen betalen ;).

Hoe is dit nou het beste/goedkoopste op te lossen, via een accespoint/router of 2 wireless kaartjes in AD-HOC:? modus.
De afstand tussen de computer zonder internet en het ISDN kastje zal ± 50 meter zijn. Tussen beide pc's ongeveer 10 meter.

Nog 2 dingen:
We wonen dicht bij een vliegveld, ik heb liever niet dat mijn verbinding wegvalt als er een vliegtuig over vliegt.
Als het mogelijk is moeten de pings redelijk zijn.

Verwijderd

Topicstarter
IEMAND???

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Niet meteen na een kwartiertje kicken, heb geduld, er komt zo heus wel een keer iemand langs...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17
Op dinsdag 16 april 2002 21:19 schreef kwweetnix het volgende:
Nog 2 dingen:
We wonen dicht bij een vliegveld, ik heb liever niet dat mijn verbinding wegvalt als er een vliegtuig over vliegt.
Als het mogelijk is moeten de pings redelijk zijn.
'k zou eerder oppassen dat zo'n vliegtuig niet op jou pctje terecht komt omdat je wireless shit de luchtvaardfrequentie stoord :D
(en dat doet het !!)

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:29

Pogostokje

* twiet *

'k zou eerder oppassen dat zo'n vliegtuig niet op jou pctje terecht komt omdat je wireless shit de luchtvaardfrequentie stoord :D
(en dat doet het !!)
Volgens mij valt dat wel mee hoor. :)
De frequenties zijn nogal ... anders.
Bovendien is het bereik nou ook weer niet zo heel groot dat je je zorgen hoeft te maken dat er verkeersvliegtuigen proberen te landen op je WiFi kaartje. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

wireless is allesbehalve goedkoop.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

een systeem op isdn aansluiten, daar internet delen en ad hoc wireless gebruiken

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

Misschien vreemd idee hoor.
Maar je hebt in je huis stopcontacten. Als je nou door 10'n leiding een UTP kabel trekt?

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Verwijderd

Geen slecht idee!! Niet echt een super oplossing, maar het gaat toch zeker wel werken!

Verwijderd

Topicstarter
Door de stroom leiding??
Ben bang dat dat niet gaat werken, niet ieder stopcontact heeft zijn eigen stroomdraatje naar de meterkast....

Hebben die wireless kaartjes geen last van (erg) hoge pings???

BTW. Zoals je kan zien heb ik ISDN (en dus hoge telefoonkosten) daarom kan ik niet heel lang online zijn en daarom kickte ik zow snel.
Pagina: 1