Advies gevraagd: PC speakerset voor muziek

Pagina: 1
Acties:

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Ik heb nu een hele leuke set-up op mijn pc staan met twee hele zware versterkers en 4 boxen (lekker blazen), maar ik ga binnekort verhuizen en dan heb ik daar geen ruimte meer voor...
Nu zoek ik dus een _GOED_ speakersetje voor mijn computer, maar ik heb geen idee wat ik moet nemen. Ik kijk geen films op mijn pc en als ik dat wel doe is het DivX dus aan een 5.1 setje heb ik niet veel, helemaal aangezien muziek over het algemeen erg brak klinkt icm een subwoofer.
Oftewel: wat is het beste stereo boxen setje voor de PC? Evt. ben ik ook wel geinteresseerd in een studio monitor setje met een niet al te grote versterker, maar dat is erg duur of niet?

Rookworst zonder R is ook worst.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Een pc set die echt goed is kost ook veel, dus neem dan gewoon een simpele versterker met wat monitor speakers.

Is ook niet goedkoop, maar wel meer waar voor je geld

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Dan koop je toch gewoon twee kleine HiFi speakers? Lees anders deze review eens, daar staan zowel pc speakers als kleine HiFi speakers in.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:34

JT

VETAK y0

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Ik zit op dit moment te kijken naar een setje actieve monitors (bespaart je namelijk het kopen van een aparte versterker), namelijk de Behringer Truth B2031.
Ze zijn niet duur (ongeveer 239 euro p.s.), ze gaan van 50 Hz naar 21 kHz, bes wel redelijk dus.
De monitors hebben elk een 75 watt tweeter versterker en een 150 watt bass versterker :)

Ik geloof dat ze te koop zijn bij http://www.feedback.nl

Voor meer info over de monitors: http://www.behringer.com/02_products/prodindex.cfm?id=B2031&lang=eng

Verwijderd

[quote]Op woensdag 17 april 2002 14:55 schreef lesser_noise het volgende:
Ik zit op dit moment te kijken naar een setje actieve monitors (bespaart je namelijk het kopen van een aparte versterker), namelijk de Behringer Truth B2031.
Ze zijn niet duur (ongeveer 239 euro p.s.), ze gaan van 50 Hz naar 21 kHz, bes wel redelijk dus.
De monitors hebben elk een 75 watt tweeter versterker en een 150 watt bass versterker :)

Dat zijn wel toffe monitoren, klinken cker goed. ik heb ze cker ee half uur uitgeprobeerd in combinatie met een Nordlead 3. Lekker zuiver gedetaileerd geluid. :)

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je voor pc-speakers kiest zou ik voor Labtec gaan, heb ik erg goede ervaringen mee.

Heb je wat ruimer budget, dan inderdaad een goedkoop hifi setje. Komt veel beter geluid uit, vooral voor muziek.
Pagina: 1