Met ISDN dubbel inbellen en toch gebeld worden

Pagina: 1
Acties:

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 16:43
Hallo allemaal,

Zoals uit de titel blijkt wil ik dubbel ingebeld internetten, en tegelijk bereikbaar blijven. Is hier een mogelijkheid voor (wisselgesprek of zo)?

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 16 april 2002 21:10 schreef MBV het volgende:
Hallo allemaal,

Zoals uit de titel blijkt wil ik dubbel ingebeld internetten, en tegelijk bereikbaar blijven. Is hier een mogelijkheid voor (wisselgesprek of zo)?
Voor zover ik weet niet... Of je provider moet het accepteren dat jij met je isdn modem een wisselgesprek aangaat. Maar ik denk dat het niet zomaar kan hoor. Of de oplossing moet adsl heten :P
(ADSL + 1 isdn lijn = ook dubbellijns in zekere zin ;))

• MBV
;) Leuk bedacht, maar pa en ma liggen dwars :'(

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 16 april 2002 21:19 schreef MBV het volgende:
Bij mij kunnen mijn pa en ma dwarlsliggen wat ze willen, maar ik bepaal het lekker zelf :P

Maar zonder gein: je bent dubbel ingebeld met isdn hooguit bereikbaar op je GSM :+

Verwijderd

gewoon instellen bij de ptt dat bij ingesprek eautomatische doorschakeling naar je mobiel is, ben je overal vanaf :)

Verwijderd

Weet niet of dit gaat, aangezien je dan terwijl je online bent moet switchen naar 1 lijn. Ik denk dat je toch ff moet disconnecten. Maarja, hoe weet je dan dat je gebeld wordt :)

[offtopic]
Beroep: Verkoper Vobis :X :P

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 01:04

klaaz

it's me!

Ik heb ooit begrepen dat er bij een call automatisch een kanaal wordt uitgeschakeld, in ieder geval als jezelf gaat bellen terwijl je beide kanalen in gebruik hebt voor je inet verbinding. Een test alhier heeft uitgewezen dat het niet werkt.

Wellicht moet je daarvoor gebruik maken van een modemfunctie in een ISDN centrale oid.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 16:28

ThaHandy

Discovery Channel

*21* = doorverbinden

doe ik ook met analoog :) :(

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 19:49

slaay

Natuurbeleven.com

Zo'n oproepmonitor gebruiken! Werkt als je ook dubbellijns ingebeld bent!
Je kunt dan 1 van de 2 lijnen disconnecten en de foon opnemen!

:)

Dich bis echt unne foëzen haas

• MBV
Ik dacht dat vanaf de v.92 modems er een functie inzit dat hij automatisch ophangt als je gebeld wordt, dat bedoelde ik.
En over mijn beroep: wordt paradigit, stuk beter :)

• MBV
Ik ben laatst tegengekomen hoe het wel werkt: netwaiting, zit iig in windows XP. Dat kan je lijn in de gaten houden bij v.90 of v.92, alleen heb ik niet getest of hij het ook doet bij isdn. Ik denk/hoop het wel. voor mij is het nu een beetje erg onnodig, ik heb adsl :Y)

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:49

aKra

Intentionally left blank.

*21*

Intentionally left blank.

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-07 12:47

Adm.Spock

Duik-Aap

MBV schreef op 16 April 2002 @ 21:19:
Mijn ma zag dat Kabelinternet ook niet zo zitten, maar ik betaal het zelf dus ze kon de boom in, moest de kabels wel zelf trekken, lullig hé! })

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
MBV schreef op 19 November 2002 @ 18:20:
Ik ben laatst tegengekomen hoe het wel werkt: netwaiting, zit iig in windows XP. Dat kan je lijn in de gaten houden bij v.90 of v.92, alleen heb ik niet getest of hij het ook doet bij isdn. Ik denk/hoop het wel. voor mij is het nu een beetje erg onnodig, ik heb adsl :Y)
V.90 of 92. werkt is alleen van toepassing op analoge telefonie, dit zal dus niet gaan werken met isdn. Sterker nog, deze mogelijkheid bestaat niet.

Daarbij moet netwaiting ook nog door je telco ondersteunt worden en bij mijn weten doet kpn dit niet. :)

• JdM
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

en het is *210* met ISDN , *21* is analoog doorschakelen.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
misschien wisselgesprek aanstaan?
dan verbreekt ie de verbinding van 1 lijn van de isdn en laat ie het gesprek binnenkomen, tenminste zo is dat hier bij ons....

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:45
Technisch gezien moet het toch mogelijk zijn lijkt me. Zo'n inkomend gesprek wordt toch via het B-kanaal gemeld? Die is volgens mij vrij als je aan het bellen bent.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-08 16:13

tweakerbee

dus..?

D kanaal that is

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

wij hebben hier ook isdn, en voordat we adsl hadden wilden we wel eens zoiets, maar volgens de ptt (bijna 5 jaar geleden, dan) was het niet mogelijk. nu denk ik wel

ps: als je snel wilt internetten en tegelijkertijd wilt kunnen bellen moet je gewoon adsl. ik durf te wedden dat je ouders hun verzet bij de eerste de beste telefoonrekening opgeven. ik weet uit ervaring dat die heel hoog worden bij dubbel inbellen. je hebt immers vanwege de snelheid veel meer de neiging om eens wat meer te downloaden. tijdens de hccdagen is er een aktie waarbij je bijna gratis kunt instappen oid. zie http://adsl.hccnet.nl
Pagina: 1