Toon posts:

Maxtor HD mist 0-sector (oudje, 91731U4)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Maxtor HD, een 17 GB schijf met 5400 RPM, heeft eergisteren de geest eraan gegeven.

Ik was een film aan het kopieren van CD naar mijn HD, toen mijn PC vastliep (P-II 266, Win2K, 2HDs Maxtor is Primary Master, Seagate van 8.6 GB is Slave). Eerst dacht ik van 'nou, gebeurt weleens', maar na de restart kreeg ik een opstart error van Win2k (blauw schermpje, No harddisk connection of zoiets). Er stond ook dat als het de eerste keer is dat je die error kreeg, je gewoon nog een keer moest resetten. Dus ik heb dat zo'n 4 keer gedaan, toen de PC een dag uit laten staan en nu komt het probleem:

De Maxtor HD (Fat32)heeft geen bestandsindeling meer. De 0-sector is gewoon weg... Hoe komt dat nou?

Nu heb ik de Seagate van 8.6 GB als Master ingesteld en daar Win2k op geinstalleerd, toen via de verkenner gekeken of ik wat files kan overzetten.
Windows herkent de schijf fysiek wel, geeft ook 1 stationsletter aan (waren 4 partities), maar kan de schijf niet verkennen! En daar staan dus 3 GB aan MP3s aan die ik niet heb gebackupt!

Ik heb geprobeerd de schijf over te zetten van FAT32 naar NTFS, maar ik krijg dan als bericht, dat dat niet kan omdat "de HD in de 'RAW mode' geschreven is"

Via MaxBlast, een proggie van Maxtor zelf, kan ik wel de gegevens van de schijf bekijken, maar ze niet kopieren ofzo.

Ook krijg ik in MaxDiag een error, nl. nummer G40R03

Weet iemand hoe ik weer toegang tot deze schijf kan krijgen?
Mijn humble en grootste dank.

JK.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-04 08:23

Xanax959

relax...

Je zou van iemand een programma als Powerquest lost en found kunnen lenen? Ik weet niet of een demoversie de juiste functionaliteit heeft...

Atari portfolio Dos 2.11