ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Meh!
Verwijderd
en die vreten elk (denk ik) ongeveer 6 watt
als ik net echter SOF speelde of mijn cd rom gebruikte leverde dat problemen op die ik nog nooit gehad heb........
buffer underrun bij branden
crashes bij SOF II
dat soort dingen
nu staat hij alleen op brander en die is nu divx aan het draaien en dat lijkt goed te gaan
maar vertrouwen heb ik er niet in
Heb overigens nog een 400 Watt voeding liggen alleen dan zonder p4 connector -> heb ik dus niks aan
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Waarom bouw je die dan niet in je PC in, voor je Casefans en HDDs (en dan je Mobo + rest op andere voeding)Op dinsdag 16 april 2002 21:01 schreef Lord_T het volgende:
Heb overigens nog een 400 Watt voeding liggen alleen dan zonder p4 connector -> heb ik dus niks aan
Ik heb een Targay voeding van 300 wat, die trekt een epOx 8kh3a+, een Athlon 2000+ 2 Maxtors en een stuk of 5 casefans de lucht in, zonder prob's (en een digidoc)
Meh!
Verwijderd
Je kunt wel je voedingen modden, en ze tegelijkertijd laten werken. Hang je gewoon aan de 400 watt al je fans en je hdd's bijvoorbeeld.Op dinsdag 16 april 2002 21:01 schreef Lord_T het volgende:
probleem is ook niet de splitters maar heb er nu 3 casefans bij gebouwd
en die vreten elk (denk ik) ongeveer 6 watt
als ik net echter SOF speelde of mijn cd rom gebruikte leverde dat problemen op die ik nog nooit gehad heb........
buffer underrun bij branden
crashes bij SOF II
dat soort dingen
nu staat hij alleen op brander en die is nu divx aan het draaien en dat lijkt goed te gaan
maar vertrouwen heb ik er niet in
De_Koele_Man is natuurlijk weer veel te cool en is mij voor
Hie ! ik was sneller
</off-topic>
Meh!
andere oplossing die een vriend van me aanraadde was een adaptor met wat 12 Volts aansluitingen en dan op 0.3 Ampere (dat staat namelijk onderop de enermax fans )
maar daar moeten ook gaten voor komen...... en je gaat de fan connectors dan wijzigen....
hmzzzzzzzz
zou het nog uitmaken of ik een fan op het mobo aansluit omdat die al voeding trekt? en dan niks op mijn cd rom / brander?
als ik hem op mijn mobo aansluit dan komt hij soms niet eens vanuit bios save gestart -> dan moet ik op reset gaan drukken om opnieuw op te starten
verder wordt het systeem er ook niet stabieler op
draai nu weer op 2400 maar met maar 2 van de 3 fans aan...
de derde heb ik gewoon los gekoppeld
ik ga nog wat verder testen en hoop dat jullie mij kunnen beamen dat dit door voeding moet komen en met evt andere oplossingen komen voor mij...
algemene problemen:
- instabiliteit
- als je bios uitgaat wil hij soms gewoon niet opstarten opnieuw
- had hem dus ook op CDRW aangesloten -> bufferunderrun
- had hem aan gesloten op CD -> crashes in SOF II
- had hem aangesloten op Mobo -> soms boot hij niet -> geen bios post -> reset knop werkt
iemand?
ik heb hem nu op defaults gezet in bios en dus ook de voltages op 1,500 ipv 1,550 en op 1800 nu stabiel.....
ga ik overclocken moet ik die voltages aanpassen en dan instabiel....
Conclusie: voeding?!
nu testen.....
nero crashte -> herinstall nero gedaan....
Explorer hing -> reboot -> staat nu op 2340 mHz
wat denken jullie moet de 1,50 Volt omhoog? om het stabiel te krijgen? en tot welke waarde? Kan standaard tot 1,650 in stappen van 0,025 Volt