enermax voedingen

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
dit model EG465P-VE FCA

heeft deze dus als ik het begrijp 8 aansluitingen voor hd's en branders etc?

wat zouden jullie doen?
wel of niet fan geregeld?

heb nu iets met maar 4 van die aansluitingen en 300 Watt :(

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 22:56

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Je hebt ook iets handigs als Splitters voor zoiets....

Meh!

Verwijderd

je hebt idd ook gewoon splitters. En een zelf nadenkende fan is erg handig. Dit zal zeker geen miskoop worden ;)

• Lord_T
probleem is ook niet de splitters maar heb er nu 3 casefans bij gebouwd

en die vreten elk (denk ik) ongeveer 6 watt

als ik net echter SOF speelde of mijn cd rom gebruikte leverde dat problemen op die ik nog nooit gehad heb........

buffer underrun bij branden
crashes bij SOF II

dat soort dingen
nu staat hij alleen op brander en die is nu divx aan het draaien en dat lijkt goed te gaan
maar vertrouwen heb ik er niet in

Heb overigens nog een 400 Watt voeding liggen alleen dan zonder p4 connector -> heb ik dus niks aan :'(

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• De_Koele_Man

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Op dinsdag 16 april 2002 21:01 schreef Lord_T het volgende:
Heb overigens nog een 400 Watt voeding liggen alleen dan zonder p4 connector -> heb ik dus niks aan :'(
Waarom bouw je die dan niet in je PC in, voor je Casefans en HDDs (en dan je Mobo + rest op andere voeding)

Ik heb een Targay voeding van 300 wat, die trekt een epOx 8kh3a+, een Athlon 2000+ 2 Maxtors en een stuk of 5 casefans de lucht in, zonder prob's (en een digidoc)

Meh!

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 21:01 schreef Lord_T het volgende:
probleem is ook niet de splitters maar heb er nu 3 casefans bij gebouwd

en die vreten elk (denk ik) ongeveer 6 watt

als ik net echter SOF speelde of mijn cd rom gebruikte leverde dat problemen op die ik nog nooit gehad heb........

buffer underrun bij branden
crashes bij SOF II

dat soort dingen
nu staat hij alleen op brander en die is nu divx aan het draaien en dat lijkt goed te gaan
maar vertrouwen heb ik er niet in

Je kunt wel je voedingen modden, en ze tegelijkertijd laten werken. Hang je gewoon aan de 400 watt al je fans en je hdd's bijvoorbeeld. :)

edit:
De_Koele_Man is natuurlijk weer veel te cool en is mij voor ;)

• De_Koele_Man

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

<off-topic>
Hie ! ik was sneller :P !
</off-topic>

Meh!

• Lord_T
ja maar dan moet er gezaagd worden etc in de case opnieuw voor openingen en dan moet er gesoldeerd worden voor de aansluitingen en allemaal voor wat fans :(

andere oplossing die een vriend van me aanraadde was een adaptor met wat 12 Volts aansluitingen en dan op 0.3 Ampere (dat staat namelijk onderop de enermax fans )

maar daar moeten ook gaten voor komen...... en je gaat de fan connectors dan wijzigen....

hmzzzzzzzz

• Lord_T
mensen......

zou het nog uitmaken of ik een fan op het mobo aansluit omdat die al voeding trekt? en dan niks op mijn cd rom / brander?

• Lord_T
hmzz problemen worden alleen maar groter....
als ik hem op mijn mobo aansluit dan komt hij soms niet eens vanuit bios save gestart -> dan moet ik op reset gaan drukken om opnieuw op te starten

verder wordt het systeem er ook niet stabieler op :(
draai nu weer op 2400 maar met maar 2 van de 3 fans aan...
de derde heb ik gewoon los gekoppeld

ik ga nog wat verder testen en hoop dat jullie mij kunnen beamen dat dit door voeding moet komen en met evt andere oplossingen komen voor mij...

algemene problemen:
- instabiliteit
- als je bios uitgaat wil hij soms gewoon niet opstarten opnieuw
- had hem dus ook op CDRW aangesloten -> bufferunderrun
- had hem aan gesloten op CD -> crashes in SOF II
- had hem aangesloten op Mobo -> soms boot hij niet -> geen bios post -> reset knop werkt

iemand?

• Lord_T
ff een klein schopje

ik heb hem nu op defaults gezet in bios en dus ook de voltages op 1,500 ipv 1,550 en op 1800 nu stabiel.....
ga ik overclocken moet ik die voltages aanpassen en dan instabiel....

Conclusie: voeding?!

• Lord_T
heb nu in ieder geval een 431 watt enermax voeding gehaald

nu testen.....
nero crashte -> herinstall nero gedaan....
Explorer hing -> reboot -> staat nu op 2340 mHz

wat denken jullie moet de 1,50 Volt omhoog? om het stabiel te krijgen? en tot welke waarde? Kan standaard tot 1,650 in stappen van 0,025 Volt

Pagina: 1