Toon posts:

[CS Mapping]Probleem met deuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu een cs map aan het maken, en nou wilde ik zo'n deur maken zoals bijv. in cs_militia. Nou gaat de deur perfect met een leipo geluidje open, mooie snelheid enzo open maar... hij gaat niet meer dicht. Iemand die precies weet hoe het moet? Hier zijn m'n instellingen:

Classname: Func_door_rotating
Distance: 90
spawflags: 0
Speed: 100
Movesnd: Squeaky 1
Stopsnd: No Sound

Geen andere zooi ingesteld zoals start open enzo. De deur werkt opzich goed maar gaat dus niet meer dicht >:O

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Ik schop ff m'n broertje's topic :+

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:33

inXs

known as inXs

misschien dat je het [QuArK] er niet voor had moeten zetten maar gewoon [CS] problemen met deuren bij maken map ... dan begrijpen mensen het misschien beter. Ik dacht namelijk ook, QuArK ? en bij dat spel krijgt ie de deur niet open ofzo... Beetje onduidelijk misschien. Anders moet je ff in lieve adjes of schop een modje (ik weet niet precies welke) een topic change aanvragen. IK weet trouwens helaas niet hoe het moet.

superB

Verwijderd

uitgaande van dat de deur goed gemaakt is, (met origin brush enzo), heb je tog waarschijnlijk de flags "toggle" of "one way" aangevinkt en check ook es de "delay before closing". besides, standaard gaat de deur automatisch dicht. Maar eh, mocht je er niet uitkomen dan mag je m wel opsturen, zie profile.

Verwijderd

Topicstarter
okeej dan, euhm hij werkt nog steeds niet, en ik heb die dingen niet aangestreept, keb wel screenies, demo en de map >:)

Afbeeldingslocatie: http://home.studenten.net/~johan22/Quark1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.studenten.net/~johan22/Quark2.JPG
http://home.studenten.net/~johan22/deur.dem
http://home.studenten.net/~johan22/de_su.qkm
:7

Verwijderd

hehe, ik ben een wc/hammer gebruiker. argh. ondersteunt Quark ook t .map formaat? die kan wc namelijk (naast t gebruikelijke .rmf) ook lezen. maar eh, de flags instellingen zien er goed uit. gaat de deur wel dicht als je er weer tegen aan duwt? enneh beetje off-topic: ik zou die 90 graden veranderen in 80 of zo, das wat waarschijnlijker en minder stijfjes, maar goed. oh jah, en zet de wait es op 2 of zo.

Verwijderd

Topicstarter
Wow... hij werkt... keb alleen gedaan wat jij zei: wait op 2 en distance op 80... loool hij gaat weer dicht... tnx...

LaterZ :7

Verwijderd

woot! ;)
nu we t tog over deuren hebben .. als je zoner's tools (zhlt) gebruikt dan kun je met de deur ook t licht blocken. normaal gesproken gaat namelijk het licht door de deur, ook als ie dicht is. maar goed, dat gaat misschien weer een beetje ver ..
enneh, post es wat pics van je map op dit forum.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
jeb, pics wanted >:)
kun je hier nog een beetje beroemd worden als je een beetje goede maps maakt

Verwijderd

[off-topic]
Huh? wat voor programma gebruik jij voor cs-mapping? Ik heb het een tijdje geleden geprobeerd met WorldCraft, maar dat is echt een flut-ding. Veel te vaag en ik kon mijn map geeneens compilen. Mappen is leuk, alleen WorldCraft niet... Kan je misschien ff url van website geven van jou progje?
[off-topic]

Verwijderd

dat is dus Quark. google gewoon ff op "quark map editor"
enneh, wc is helemaal geen flut ding. ik kan het weten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet zeker maar volgens mij had je voor QuArK te downloaden een eigen server nodig op fileplanet... maar ik weet dit niet zeker... hier is de directe url naar quark site: www.planetquake.com/quark.
Ik gebruik QuArK omdat het simpel is en je kan er precies hetzelfde mee als met dat worldcraft gebeuren waar ik dus ook geen reet van snap...
Ik heb wel wat maps gemaakt maar iedere keer zit ik midden in een map en dan krijg ik een ander vettig idee voor een map en dan begin ik daaraan enz... keb dus nog geenenkele echte map afgemaakt. Maar als ik er 1tje afmaak krijgen jullie het als eerste te horen ;)

Verwijderd

Ow Quark,
nou dat klinkt goed! Aan dat plaatje te zien lijkt het ook wat beter dan Wc. Nou misschien is worldcraft eigelijk wel goed, ik kon wel een mapje maken en zo en dat ging wel, maar ik kreeg hem niet gecompiled. Ik had alles geprobeerd. Maarja, ik ga Quark gelijk dllen. Owja, weet trouwens iemand waarmee al die professionele maps worden gemaak (dust, aztec, cobble)? Toch Worldcraft?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 18:05 schreef daniellion het volgende:
Ow Quark,
nou dat klinkt goed! Aan dat plaatje te zien lijkt het ook wat beter dan Wc. Nou misschien is worldcraft eigelijk wel goed, ik kon wel een mapje maken en zo en dat ging wel, maar ik kreeg hem niet gecompiled. Ik had alles geprobeerd. Maarja, ik ga Quark gelijk dllen. Owja, weet trouwens iemand waarmee al die professionele maps worden gemaak (dust, aztec, cobble)? Toch Worldcraft?
Worldcraft is het meest gebruikt, maar: de_Rotterdam (<---- officieel geweest) en de_robbery zijn gemaakt met quark. de_celtic trouwens ook. Er zullen wel meer maps gemaakt zijn met QuArK maar die weet ik ff niet uit m'n hoofdje

• VeloChill
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
ken geen maps die gemaakt zijn met Quark, maar toen Q2 nog heerste was Quark ook al makkelijker dan WorldCraft(voor mij dan)en heb daar ook wel wat leuks mee kunnen maken.

WorldCraft is niet slecht, je moet er alleen mee om kunnen gaan(met wat is dat niet :p), maatje van me heeft er leuk mapje meegemaakt(3d-reconstructie societeit a.s.v AUGUSTIJN, waar FragValley wordt gehouden)

Verwijderd

Quark is voor n00bs :Pis ook door n00bs gemaakt :P
maar ik raad je aan qeradiant te gebruiken
www.qeradiant.com
goeie tutorials @ www.planetquake.com/bubba
Mzzls
(skool)

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 17:21
Op vrijdag 19 april 2002 13:54 schreef Devilseye het volgende:
Quark is voor n00bs :Pis ook door n00bs gemaakt :P
maar ik raad je aan qeradiant te gebruiken
www.qeradiant.com
goeie tutorials @ www.planetquake.com/bubba
Mzzls
(skool)
ik vond worldcraft altijd wel leuk en makkelijk? hoe vergelijk je die met qeradiant? (+ en - puntjes?)

Verwijderd

Ja, geef eens wat ervaringen met dat progje van jou, dat qrediant of zo. Ik heb op die website gekeken, alleen kan je het wel voor cs gebruiken?
En over Worldcraft, het zal wel goed zijn ja, alleen het wordt behoorlijk ingewikkeld als je een beetje ingewikkelde map wilt maken (huh? :P). En ik hou nie zo van ingewikkeld :D
Pagina: 1