Toon posts:

Videokaart cooling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus v7100 pro/T 64 MB videokaart. Nu is deze kaart zwaar de bottleneck bij mijn 3d performance. Dus dacht ik hem maar te gaan overclocken. Ik heb alleen niet veel zin om er nog geld aan uit te geven. Binnenkort moet ik toch een nieuwe hebben.

Ik heb nog een coolermaster coolblokje ( van kooler voor athlon tot 1800+), maar wat zal beter koelen? Dat passieve blok of mijn gewone asus koelgeval?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
als je zorgt voor een redelijk goede aiflow langs dat blok koelt ie waarschijnlijk beter dan zo'n standaard koelertje. Je kunt altijd nog een fan op dat koelblok zetten.

Verwijderd

Je core overklokken heeft niet zo heel veel nut bij die videokaart, geheugen merk je echt een stuk meer.

En dat is bij die kaart goed over te klokken trouwens.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Op dinsdag 16 april 2002 21:15 schreef Sinterklaas het volgende:
Je core overklokken heeft niet zo heel veel nut bij die videokaart, geheugen merk je echt een stuk meer.

En dat is bij die kaart goed over te klokken trouwens.
iets van 30 tot 40 % meer dacht ik ! En in tegenstelling tot Ati kaarten hoeft de core en mem niet synchroon te lopen om goeie prestaties te halen !

dikzak

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:13

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat dacht je van een goed koelertje kopen om en je core op te klokken en je mem? Goed koelertje nodig? Probeer zo'n ding van Tennmax. Die zijn altijd wel goed.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Als je er een orb, blue of christal op zet, dan blaast hij ook over het geheugen. Ondanks dat de lucht warm i, coolt hij toch je geheugen, omdat de lucht in beweging is. Op die amnier sla je twee vliegen in één klap.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Op woensdag 17 april 2002 17:27 schreef Gijsbert het volgende:
Als je er een orb, blue of christal op zet, dan blaast hij ook over het geheugen. Ondanks dat de lucht warm i, coolt hij toch je geheugen, omdat de lucht in beweging is. Op die amnier sla je twee vliegen in één klap.
oh ja ? das verdomd handig ? link naar die crystal orbs ?
lama ik zoek zelf wel ;)

dikzak

Pagina: 1