Toon posts:

frame's in website niet recht onder elkaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ben bezig met een website, maar krijg t niet voor elkaar om de frame's (boven en onder) recht onder elkaar te krijgen...........

hier kun je de site bekijken
http://www3.hku.nl/~san-jay/hoek/html/update3/index1.htm

iemand een oplossing??

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:12
alle marges hetzelfde instellen en dan allebei dezelfde align?

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je moet even in dat bovenste frame je plaatje in een tabel zetten. Op dit moment staat alleen dat plaatje in het frame; en om plaatjes wordt standaard een kleine marge heen gezet.
Zodra je hem in een tabel zet, is het weg.

Ik heb je code niet bekeken maar ik denk dat dat het is.

edit: nee dat is het niet...Luister toch maar naar Karp over die marges :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
tanx... ga er direct ff naar kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
nou hebt ik t dus voor elkaar gekregen, ... maar als ik de scroll functie van het onderste frame aan zet,... dus dat je deze frame los van de andere naaar beneden en boven kan scrollen.... schuift de scroll-balk het hele gebeuren weer een stukje naar links en begint het hele verhaal weer overnieuw...........:?

• Karp
hmmz. als je bij allebei align left doet zou het toch goed moeten zijn

• Kanivan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04-2023
Je kan het met css doen met position, zijn toch plaatjes dus dat moet makkelijk te doen zijn

Verwijderd

Topicstarter
dat is misschien wel waar, maar nu wil ik de beide frames een <center> align geven...........

• Karp
allebei center?

dan moet je (g)een scrollbar in beide frames

of je moet de frames vergeten en gewoon alles in 1 tabel zetten op 1 pagina, heeft ook zo zn voordelen

Verwijderd

Topicstarter
t punt is dat er meerder pagina's achter deze website komen te staan waarvan bepaalde pagina's meer text bevatten dan de andere. Mijn werkgever heeft als "oplossing" hiervoor bedacht dus een vast "topframe" (zo blijven de links/banner altijd zichtbaar > en zo dus overzichtelijker) en dan de lappen text "scrollbaar" hieronder... dus eigenlijk ben ik verplicht frames / scrollen te gebruiken in deze website

ps: hoe zien mensen eigenlijk mijn "post", komt deze gewoon in de lijst van webdesign / graphics te staan?
of bestaat er ook nog zoiets als nieuwe topics ofzo... ik ben nog niet zo'n ervaren G.O.T. "user"

• Karp
maar als je dat wil kun je ook niet met zo'n vast achtergrond plaatje werken

je kunt ook met javascript een alternatiefje maken voor een scrollbar, eventuel als knopjes in de bovensteframe

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Wij langer geregde users zien dit...
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2936459077

nothing special.

Ik denk dat je je framespacing enzo in de index.html nog maar eens moet nakijken (2e oordeel :P ) en anders eerst even flink je kennis bijspijkeren over frames enzo.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Wat de het vaste achtergrond plaatje betreft, dat werkt wel, want ik heb achtergrond plaatjes met verschillende lengtes gemaakt, voor ieder pagina een bijbehorende achtergrond!

Maar los daarvan, er moet toch een mogelijkheid bestaan om met frames te werken en die behoorlijk onder elkaar te krijgen ookal scrollt 1 frame wel en de andere niet?!

• Karp
Op dinsdag 16 april 2002 23:17 schreef Dark Blue het volgende:
Wij langer geregde users zien dit...
[afbeelding]

nothing special.
je bent slecht... errug slecht :D

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

je frameset zo opbouwen:
code:
1
2
3
4
<frameset rows="170,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0" marginwidth="0" marginheight="0"> 
  <frame src="top.htm" name="topFrame" id="topFrame" frameborder="0" scrolling="no" noresize marginwidth="0" marginheight="0">
  <frame src="indexframe.htm" name="mainFrame" id="mainFrame" frameborder="0" scrolling="Auto" marginwidth="0" marginheight="0">
</frameset>

daarna in de body-tag van top.htm scrolling="no" toevoegen.

Je zult alleen ff de tabel van de header opnieuw moeten vormgeven dattie de
170px hoog niet overschrijdt en onderaan uitlijnt..weblife is hard :{

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
gasten, bedankt voor de replies.... na veel pielen is het me gelukt,..
Hangloozz, ik heb nog ff jouw code erin gegooid en t bleek dat als ik de scrolling van de index-frame aanzet (of op auto zet) de moet ik de scrolling van de top-frame ook aanzetten, maar dan krijg je dus zo'n scroll-balkje te zien bij het top-frame, en dat wil je natuurlijk niet

zet ik daarentegen de scrolling van het top-frame op AUTO dan zie je de scroll bar (gelukkig niet) maar neemt hij wel de extra ruimte mee,... zodat de frames weer netjes gecentreerd onder elkaar staan :)*D:)

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

shit, klopt ja, in de frame-tag had ie op auto moeten staan |:(
Ik heb ff zitten pielen voor de juiste versie en heb alsnog de verkeerde versie gepost :o
Je hebt iig zelf al uit gedokterd...

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
tanx anyway hangloooz

nu heb ik dat dus voor elkaar.... maar begint de html weer te zeiken als je de text size via de browser omhoog gooit....dit terwijl er geen text zit in het top-frame, het zijn jpg-tjes

gooi je de txt size in de browser dus omhoog dan schakelt de auto-scroll functie aan en detecteert het dat het frame groter wordt dan de 167 pixels (<frameset rows="167,*")

vreemd
|:(
Pagina: 1