Motorola SurfBoard 4100E voor chello? Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• MADSMILE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-08 09:00

MADSMILE

Perl 4 life

Topicstarter
Ik heb een vraagje. Sinds enkele weken hapert mijn verbinding een beetje boel. Dus ik upc gebeld , 1 uur gewacht. En ja hoor er komt een monteur langs >:)
Ze gaan mijn modem vervangen , mijn huidige modem is een Baynetworks Lancity, deze is niet DocSiS compatible .
Nu vroeg die techneut of ik hetzelfde type modem terug wilde of een nieuwer model , dus een Lancity of een Motorola SurfBoard 4100E .
Er werd mij verteld dat het type van Motorola iets sneller is en DocSiS compatible is .
Heeft er iemand ervaring met dit type kabelmodem (s) ?
En is dit verhaaltje echt waar ? ;)
Lancity langzamer als Motorola ?

"Perl 4 Life"

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op dinsdag 16 april 2002 20:36 schreef MADSMILE het volgende:
Ik heb een vraagje. Sinds enkele weken hapert mijn verbinding een beetje boel. Dus ik upc gebeld , 1 uur gewacht. En ja hoor er komt een monteur langs >:)
Ze gaan mijn modem vervangen , mijn huidige modem is een Baynetworks Lancity, deze is niet DocSiS compatible .
Nu vroeg die techneut of ik hetzelfde type modem terug wilde of een nieuwer model , dus een Lancity of een Motorola SurfBoard 4100E .
Er werd mij verteld dat het type van Motorola iets sneller is en DocSiS compatible is .
Heeft er iemand ervaring met dit type kabelmodem (s) ?
En is dit verhaaltje echt waar ? ;)
Lancity langzamer als Motorola ?
topic titel klopt niet echt bij post!
maar goed, je zal met een ander modem echt niet sneller internetten omdat die modem snellere verbindingen aankan hoor!
je snelheid zal bij chello ergens vastgezet zijn. Dus wat dat aangaat maakt het niet uit!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
ik heb een intel pro 10 mbit netwerk kaartje voor sjello :)
er zijn overgins wel mensen met een 3com :) alles valt natuurlijk te tweaken :) maar inteltje wil nie :P

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op dinsdag 16 april 2002 20:43 schreef Koeskoes het volgende:
ik heb een intel pro 10 mbit netwerk kaartje voor sjello :)
er zijn overgins wel mensen met een 3com :) alles valt natuurlijk te tweaken :) maar inteltje wil nie :P
off topic lijkt me, het ging hier om modems voor chello, niet om netwerkkaartjes |:(

• MADSMILE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-08 09:00

MADSMILE

Perl 4 life

Topicstarter
Niet sneller is de zin van down of uploaden , maar response-tijden, etc en betere sync met het kabelnetwerk.
Tuurlijk is het mij bekend dat Chello de boel knijpt

"Perl 4 Life"

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

COM21 modem (icm sis utp onboard)

Verwijderd

ik heb nog steeds en com21 die zijn al wel heel oud maar toch doet ie het nog wel .
maar de laatste tijd is het weer lekker langzaam hier.
moet er maar weer eens heen bellen.
tip haal de begrenser van je modem. kun je supper snel internetten. maar duurt niet lang of je ligt er af

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

Op dinsdag 16 april 2002 20:51 schreef redbullwaning het volgende:
ik heb nog steeds en com21 die zijn al wel heel oud maar toch doet ie het nog wel .
maar de laatste tijd is het weer lekker langzaam hier.
moet er maar weer eens heen bellen.
tip haal de begrenser van je modem. kun je supper snel internetten. maar duurt niet lang of je ligt er af
:? :? begrenzer op je modem? Snelheid wordt toch bij chello geregeld, volgens mij kun je daar toch echt niet zomaar zelf mee lopen klooien.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Topictitel iets bijgeschaafd.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Heb sinds vandaag om dezelfde redenen als de topicstarter een Motorola surfboard 4100E gekregen van Chello. Internetten is nu veel sneller dan via mijn oude Terayon.

Ik zit net een beetje op de site van Motorola te kijken en zie dit: Supports up to 32 users (1 via USB and up to 31 via Ethernet) (01)

Wanneer ik in IE http://192.168.100.1 intype dan krijg ik een configuratieschermen van het kabelmodem te zien. Daar staat :
The SURFboard cable modem can be used as a gateway to the Internet by a maximum of 32 users on a Local Area Network (LAN).
Ook de handleiding op CD geeft aan dat internet middels een HUB gedeeld kan worden. DHCP Server staat daar enabled, maar wanneer ik de kabelmodem in mijn hub prop krijg ik geen IP adres toegewezen. Zal wel door Chello worden verhinderd :(

Hier de specs : http://www.gi.com/modem/SB4100E.pdf

Iemand tips?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Heb net nog even zitten rotzooien. Wanneer ik de kabelmodem van de kabelaansluiting afhaal dan werkt te DHCP server ok. Alle client PC's krijgen een IP van de modem, maar zodra ik hem weer aansluit op de kabelaansluiting werkt DHCP niet meer.

Wel raar, want het volgende schema staat in de handleiding:
modem<--->hub<--->client pc's

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

ik heb zelf de SB4100, en het is een van de beste modems die je kan krijgen. Misschien op de Terayon en Toshiba PCX1100U na. Je moet hem wel via het internet laten flashen, dat kan je niet zelf doen. Ik haal na de flash gewoon 1,1MB/s op een 10MBit. (thuis)

Hij schijnt wel last te hebben met enkele routers, dus bij aankoop van een router even goed navragen of de SB4100 goed werkt met die router.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 18 april 2002 16:59 schreef Waslijn het volgende:
Heb sinds vandaag om dezelfde redenen als de topicstarter een Motorola surfboard 4100E gekregen van Chello. Internetten is nu veel sneller dan via mijn oude Terayon.

Ik zit net een beetje op de site van Motorola te kijken en zie dit: Supports up to 32 users (1 via USB and up to 31 via Ethernet) (01)

Wanneer ik in IE http://192.168.100.1 intype dan krijg ik een configuratieschermen van het kabelmodem te zien. Daar staat :
[..]

Ook de handleiding op CD geeft aan dat internet middels een HUB gedeeld kan worden. DHCP Server staat daar enabled, maar wanneer ik de kabelmodem in mijn hub prop krijg ik geen IP adres toegewezen. Zal wel door Chello worden verhinderd :(

Hier de specs : http://www.gi.com/modem/SB4100E.pdf

Iemand tips?
Dat delen werkt alleen als je meerdere macadressen mag toelaten kijk op http://192.168.100.1/address.html Daar staat het aantal geleerde en het max aantal. Als je dan zelfs nog dat getal weet te veranderen dan krijg je van chello geen IP, dus het werkt alleen als je ISP het toestaat... Wat misschien wel werkt is het enablen van router eigenschappen, maar hoe dat moet???
Pagina: 1