DVD niet soepel lopend te krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 11:45

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Tjah,

Voor mijn specs moet je maar even op de link in mijn sig klikken.

het probleem is namenlijk zo, dat DVD's nog nooit soepel hebben gelopen op mijn pc. Het beeld loopt even soepel, dan een heel kleine hort, en dan weer soepel, enz. Ook loopt het geluid na een tijdje niet meer synchroon.

Ik heb de allernieuwste Via drivers, en de allernieuwste Detonators. Ik gebruik op het moment PowerDVD 4.0 XP, maar ik heb ook allerlei andere DVD software pakketen gebruikt, zoals de nieuwste WinDVD, AsusDVD, SoftDVD, en bij allemaal hetzelfde probleem. Ik heb de DVD speler in mijn p3 geprobeert, die zie je ook in mijn specs pagina staan, en daar loopt DVD wel perfect op. Het ligt dus niet aan de DVD speler.

Ik zelf denk het gewoon aan de VIA chipset ligt. Maar gezien vrienden enzow er niet zoveel last van hebben, of het misschien gewoon niet zien, wil ik dit toch wel graag opgelost zien. Het is niet dat het systeem er niet snel genoeg voor is ofzow.

Mis ik wat updates voor PowerDVD, mis ik drivers?? Ik weet het niet, maar ik kan alle hulp gebruiken, dus please help me :)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• midget
  • Laatst online: 10-07 11:00
Zet DMA even aan op HD en DVD

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 20:38 schreef peterzwet het volgende:
Zet DMA even aan op HD en DVD
zucht |:(

als je ff kijkt naar het aantal posts, en waar ik post, dan had je kunnen bedenken dat ik wel zo slim ben om dat te doen |:(

maar toch bedankt :)

Verwijderd

Misschien even met de master en slave instellingen spelen. Nieuwe firmware in dat ding proppen. Andere afspeelsoftware gebruiken etc etc. Succes :)

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 20:47 schreef Tuxus het volgende:
Misschien even met de master en slave instellingen spelen. Nieuwe firmware in dat ding proppen. Andere afspeelsoftware gebruiken etc etc. Succes :)
Zoals je hebt kunnen lezen heb ik zat andere software gebruikt, en zoals je ook kan lezen, doet de DVD speler het in een andere bak wel goed.

twee lozer replys al, komop jongens!!

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 20:43 schreef Damian het volgende:

[..]

zucht |:(

als je ff kijkt naar het aantal posts, en waar ik post, dan had je kunnen bedenken dat ik wel zo slim ben om dat te doen |:(

maar toch bedankt :)
Beetje gefrustreerd...
Als je nou ECHT slim was had je ook wel je specs gelijk gepost... Luiaard.. ofzo... :+

Maar goed, ik ook lui:

IDE kabel geprobeerd te vervangen?!
Master zetten.
BIOS opnieuw IDE detecteren.

.. I suck, I know...

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 20:53 schreef timotee het volgende:

[..]

Beetje gefrustreerd...
Als je nou ECHT slim was had je ook wel je specs gelijk gepost... Luiaard.. ofzo... :+
jij je zin:

Processor AMD Athlon AXIA-R 1200 MhZ @ 1425
Cooler Alpha PEP66T en Delta MP fan
Moederbord Asus A7V266-E DDR
Geheugen 512 MB DDR CAS2 7ns @ 150 MHZ
Video - kaart Leadtek Geforce 3 Ti200 64MB DDR @ 225/533 @ 5ns
Monitor IIyama A902 MT Vision Master Pro 451
Geluidskaart Soundblaster Live 5.1
Speakers Creative DTT 2200 Dolby Digital
Harddisk MAXTOR 30 GB 7200 RPM 2MB cache, MAXTOR 40 GB 7200 RPM 2MB cache
DVD - ROM Toshiba 16x48x
CD - RW Plextor Plexwriter 24x10x40x
Floppydrive 1,44Mb 3,5"
Netwerkkaarten Realtek RTL8029(A) PCI Fast Ethernet Adapter
Modem COM21 Cablemodem
Kast Paradigit Deluxe Large Tower ATX 300 watt
Voeding Enlight 300 Watt
Toetsenbord Logitech Cordless Desktop I-Touch (black)
Muis Logitech Optical Mouseman Wheel en Razer Boomslang 1000 DPI Gamers Mouse
Printer HP DeskJet 540C
Besturingssysteem Windows XP Coorporate Edition Final UK

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 20:47 schreef Tuxus het volgende:
toch zit hier wel wat in. Hang eens aan IDE 0 je hdd (1tje) en aan IDE 1 je DVD speler. Misschien is er iets mis met je IDE poort? Alles klopt imo softwarematig namelijk :?
edit //Ook DMA busmaster driver geprobeerd ?

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 20:57 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

toch zit hier wel wat in. Hang eens aan IDE 0 je hdd (1tje) en aan IDE 1 je DVD speler. Misschien is er iets mis met je IDE poort? Alles klopt imo softwarematig namelijk :?
het rare is dat ie het op mijn oude bordje, een MSI K7T Turbo ook niet goed deed, en dat was ook een VIA chipset.

en ik heb al met die instellingen als slave enzow lopen pielen. Die heb ik al zo verander dat de DVD in combinatie met 1 HD in alle mogelijk combinaties staat, dus daar ligt het ook niet.

Ik kan gewoon echt niet bedenken waarom het niet werkt :?

Iemand die weet waar ik de updates voor PowerDVD vandaan kan halen, wantr PowerDVD vind mij Audigy ook niet helemaal lekker :)

Volgens een maat van me zijn er updates die dat verhelpen, maar die zijn niet publiekelijk beschikbaar volgens hem.

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 21:00 schreef Damian het volgende:

[..]

het rare is dat ie het op mijn oude bordje, een MSI K7T Turbo ook niet goed deed, en dat was ook een VIA chipset.

en ik heb al met die instellingen als slave enzow lopen pielen. Die heb ik al zo verander dat de DVD in combinatie met 1 HD in alle mogelijk combinaties staat, dus daar ligt het ook niet.

Iemand die weet waar ik de updates voor PowerDVD vandaan kan halen, wantr PowerDVD vind mij Audigy ook niet helemaal lekker :)

Volgens een maat van me zijn er updates die dat verhelpen, maar die zijn niet publiekelijk beschikbaar volgens hem.
heb ik ook wel eens naar lopen zoeken, maar ook ik heb ze niet gevonden. Zijn dus duidelijk verstopt :X
Ik denk overigens niet dat dat zal werken omdat al die andere DVDplayers ook niet werken.
Ik ook niet, sorry ;(

Verwijderd

damn....wat een zeikerd hier zeg

als je iets wilt weten vraag het vriendelijk en reageer ook weer vriendelijk

maar anywayz, probeer eens een andere dvd rom speler in je pc ofzo.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 21:47 schreef mightyspawn het volgende:
damn....wat een zeikerd hier zeg

als je iets wilt weten vraag het vriendelijk en reageer ook weer vriendelijk

maar anywayz, probeer eens een andere dvd rom speler in je pc ofzo.
hmmz, ik wil wel vriendelijk zijn en dat ben ik ook, maar ik denk dat de meeste replys die hier tot nu toe gepost zijn, op een paar uitzonderingen na, niet erg nuttig waren, of zelf nergens op sloegen.

Een beetje logisch nadenken kan toch nog wel :)
probeer eens een andere dvd rom speler in je pc ofzo
Gedaan :)

mocht ook niet baten. En deze DVD speler is wel goed, want in een P3 doet ie het wel goed :)

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

Op mijn pc met msi k7t pro 2a moederbord, met via chipset, loopt dvd sofwarematig ook niet altijd even soepel. Gelukkig heb ik nog een hollywood plus dvd decodeerkaart. Die heb ik nog uit de tijd dat pc's nog niet echt dvd's konden decoderen, dat was een celeron 300a.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 22:14 schreef JsB het volgende:
Op mijn pc met msi k7t pro 2a moederbord, met via chipset, loopt dvd sofwarematig ook niet altijd even soepel. Gelukkig heb ik nog een hollywood plus dvd decodeerkaart. Die heb ik nog uit de tijd dat pc's nog niet echt dvd's konden decoderen, dat was een celeron 300a.
das idd een oplossing, zon ding heb ik ook gehad op me p2 450, maar nu ik een Audigy en DTT 2200 heb, moet ik dus AC3 decoder in de geluidskaart hebben, en dat werkt met een RMH niet :(

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
iemand nog ideeen??

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Kheb ondertussen een vinding gedaan. Ik merk nu dat het beeld echt perfect loopt, als ik hem gewoon op 2 speakers zet, en dus niet op SP-DIF. Ligt het probleem dus denk ik bij mijn audigy.

Iemand die iets weet wat ik kan proberen nu?

en iemand die weet waar ik die updates voor PowerDVD vandaan kan halen??

Pagina: 1