Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
we kunnen hier allemaal wel gaan roepen van snelheden van 101 tot 160
maar dat wil niet zeggen dat jij die haalt 
het kan best dat jij de 101mhz fsb haalt en meer niet, maar het kan ook dat je lekker 160 FSB trekt
Het beste is om gewoon lekker rustig stap voor stap, 1 tot 3 mhz op de fsb, omhoog te gaan en zien tot hoe ver hij gaat
PS: doe dit 1/3 per HALVE dag, dus draai hem een halve dag op die snelheid, speel wat spelletjes / programma's, geen errors of hangers?
1/3 mhz omhoog
Zit zelf al van 733 @ 792 en ga nog steeds omhoog
nix nie speciale zooi....
het kan best dat jij de 101mhz fsb haalt en meer niet, maar het kan ook dat je lekker 160 FSB trekt
Het beste is om gewoon lekker rustig stap voor stap, 1 tot 3 mhz op de fsb, omhoog te gaan en zien tot hoe ver hij gaat
PS: doe dit 1/3 per HALVE dag, dus draai hem een halve dag op die snelheid, speel wat spelletjes / programma's, geen errors of hangers?
1/3 mhz omhoog
Zit zelf al van 733 @ 792 en ga nog steeds omhoog
nix nie speciale zooi....
een 700E haalt 75% zeker 933Mhz zonder rare dingen, Golden orb ofzo is wel lekker natuurlijk! de meeste komen ook nog wel hoger!
Bedankt voor jullie reacties. Vooral die van Jabba is erg handig. Ik weet hoe ik moet overklokken, dus maak je daar niet druk om
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Vriendje van mij heeft hem op een P3B-F op 980 lopen (CAS3 , dat wel) maar loopt vrij stabiel. Maar hij heeft hem normaliter op 933 (CAS2) staan, dit alles met een Boxed cooler (SLOT1 Chip).
FreeRider
7699834 ICQ
FreeRider
7699834 ICQ
Concrete Loop Watercooling
Kheb zelf ook een P3B-F, bios 1007 beta met een P3-700E erop, 980MHz stabiel, 1050 deed ie ook maar nu niet meer
, kan op moederbord alleen maar kiezen uit 140 of 150MHz fsb dus afronden naar 1 GHz zit ernie bij
Die-hard Brexiteer
Ik heb zelf ook een ABIT BE6-2 met een PIII-700. Momenteel draai ik op 840 MHz., dus met een FSB van 120 MHz. Veel verder kan ik niet want dan gaat mijn PC100 CAS2 RAM tegensputteren, en het op CAS3 zetten brengt niet echt veel verlichting.
Ik heb er wel een vette koeler opzitten, een GlobalWin Vos32! Maximaal een graadje of 32 onder zware belasting.
Ik heb er wel een vette koeler opzitten, een GlobalWin Vos32! Maximaal een graadje of 32 onder zware belasting.
Ik heb zelf een 750E fcpga op een asus p3bf (bios 1004) met pc133 geheugen.
Ik krijg deze helaas niet hoger dan 860 mhz, daarboven start windows niet goed op en worden bestanden tijdelijk verminkt.
Ik heb ook nog een SCSI hd, QuatumV 7200 U160 met adaptec controller 29160, zou deze niet van hoger pci snelheden houden?
Ik krijg deze helaas niet hoger dan 860 mhz, daarboven start windows niet goed op en worden bestanden tijdelijk verminkt.
Ik heb ook nog een SCSI hd, QuatumV 7200 U160 met adaptec controller 29160, zou deze niet van hoger pci snelheden houden?
Niet op voorraad.
hmmmm ik heb een Arctic Circle koelertje. Ook wel een vet ding hoor! Lekker soundje ook! Wat belangrijker is hij doet zijn werk goed.
Die-hard Brexiteer
Ik heb een p3 700 op een asus cusl2 (i815e) op dit moment op 875 (125 fsb dus), heb hem net, heb verder nog weinig geprobeerd, alleen 933 (133 fsb) en toen poste die niet eens
Wel een vet moederbordje, beter dan mijn P3B-F
Die-hard Brexiteer
Verwijderd
Mijn PIII700E@1002Mhz loopt op een Abit BE6-II met een FSB van 143Mhz. Golden Orb en 128MB Huyndai PC133 geheugen. Loopt als een zonnetje en er gaat nog meer uitkomen met Peltiers.
Zo zie je dat geheugen nog wel eens de bottleneck kan zijn als je wilt overclocken. Je kunt FSB en geheugen speed toch wel apart los van ekaar laten lopen, niewaar?
Dat zou dan de oplossing zijn, laat je gewoon je geheugen op 133 lopen en de rest wat hoger.
Dat zou dan de oplossing zijn, laat je gewoon je geheugen op 133 lopen en de rest wat hoger.
Je moet eens kijken waar je cpu vandaan komt. Ik heb al 2 P3 800E's gehad uit Philippines en die overclocken voor geen METER. Bijna alle cpu's van Intel uit Philippines overclocken voor geen meter. Kijk maar op www.overclockers.com . Ik heb nu een P3 700E uit Malay en die draait vrolijk op 1035. P3's uit Costa Rica overclocken ook wel redelijk. Ik heb zelf een keer een P3 700E uit Costa Rica op 933 laten draaien hoger heb ik eigenlijk niet geprobeerd.
Verwijderd
Als ik nou kon uploaden , zou ik je wel een plaatje kunnen laten zien van een P3-700@1053 die gewoon van de Philippines komt . Je moet gewoon geluk hebben dus .
Verwijderd
Ik heb zelf een Abit BE6-II, 2x Mushkin 128 MB 2-2-2 PC133 met een P3 700@933 MHz waarop een Alpha3125 voor stabiliteit zorgt
. Hij draait makkelijk 1050MHz, alleen m'n Viper V770 Ultra heeft daar geen trek in. Vriend van me heeft ook een P3 700 maar die krijgt 'm niet over de 868MHz heen, heeft een Asus P3B-F btw.
Trouwens, met de nieuwe cC0 stepping is het waarschijnlijk helemaal een makkie!!!
Sc>:)>:)t
Trouwens, met de nieuwe cC0 stepping is het waarschijnlijk helemaal een makkie!!!
Sc>:)>:)t
Die van mij loopt met een alpha op 980 stabiel moet alleen nog wat sneller geheugen kopen dan moet ie wel over de 1002 gaan.
Be6-II 700 E
128 mb pc100(
)
Be6-II 700 E
128 mb pc100(
Pagina: 1