[linux] kan 3com kaart niet vinden?

Pagina: 1
Acties:

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
Hoi allemaal, ik heb hier een 3com Etherlink III kaart (module 3c509, 3c509b) welke ik niet aan de praat krijg onder redhat en debian. Deze zelfde kaart werd automatisch gezien door win2000 (weliswaar in een ander mobo maar toch..), maar weer niet door XP.

Ik heb debian én redhat geprobeerd. Onder debian kom ik dan wel het verst.
code:
1
2
insmod 3c509
ifup eth0

Maar hij doet niks terwijl hij probeert een ip-adres van de DHCP server op te halen. Geeft een gewoon foutmelding dat het mislukt is.

Iemand enig idee wat ik allemaal kan proberen om het te fixen? Heb er nu ff redhat 7.0 opgegooid (waarin hij het dus ook niet doet), dus ff red-hat centric houden? :)

Alvast bedankt

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 16:04

Heidistein

Blah

(jarig!)
Je kan gaan kijken of er vage berichten in de kernel logfile staan (/var/log/messages).

Maybee we are alone... After all.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
het ding staat niet in pnp mode zekers? zet hem daar eens in en kijk of ie dan wel werkt

3c50xcfg.exe (moet wel onder dos worden gedraait overigens) en is te downen bij 3com

A wise man's life is based around fuck you

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
zwelgje het ding staat niet in pnp mode zekers? zet hem daar eens in en kijk of ie dan wel werkt

Dat was het hem inderdaad :)

ff voor het archief:

3c50xcfg.exe is te vinden op ftp://ftp.3com.com/pub/NIC/3c509/ in het bestand 3c509x2.exe

En owja, als je je pnp wilt veranderen moet je ff met tab netzolang door de velden heen totdat die lijst de focus krijgt. Niet bepaald toppunt van UI design IMO :P

hth