je zelf aan bieden als webdesigner? waar en hoe...

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Ik zelf heb de laatste tijd de nodige vrije uurtje omdat ik het niet echt druk heb van school.
En vraag me dus af om iets bij te verdienen met 't designen van websites.
Ik neem aan dat je je zelf ergend beschikbaar moet stellen (stepstones en van die andere advertentie sites)
Maar dat licht mij niet echt zo, dus dacht ik er aan om een soort 'promo' site te maken van mij.
waar ik wat werk op zet en zo.
Hoe kun je dat 't beste aan pakken? en wat moet je op zo'n site zetten?
Of moet ik maar een ad plaatsen bij een van de vele advertentie pagina's (ik denk dat 't niet echt veel nu heeft om zo iets te doen).
Al vast bedankt

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Hier heb je zo'n ammateur die hetzelfde doet als jij wil doen. Alles staat hier ong. op.

http://www.ppwebs.com/

nikszolekkeralss.exe

Verwijderd

ik kan me voorstellen dat een mod deze topic niet echt op prijs stelt omdat het een beetje op een personeelsadvertentie lijkt.

toch lijkt mij dit topic interessant genoeg vanwege de vraag wat een goede "portfolio-site" bevat. dit is iets waar meerdere designers mee bezig zijn en het lijkt me best interessant om het hier over te hebben

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 20:21 schreef likkepot het volgende:
Hier heb je zo'n ammateur die hetzelfde doet als jij wil doen. Alles staat hier ong. op.

jou site?
Op dinsdag 16 april 2002 20:23 schreef PyroDaan het volgende:
ik kan me voorstellen dat een mod deze topic niet echt op prijs stelt omdat het een beetje op een personeelsadvertentie lijkt.

toch lijkt mij dit topic interessant genoeg vanwege de vraag wat een goede "portfolio-site" bevat. dit is iets waar meerdere designers mee bezig zijn en het lijkt me best interessant om het hier over te hebben
is niet een personeels ad zekers niet.
Ik wil gewoon weten wat je moet doen om zo iets op te zetten snappie?

Verwijderd

vind ik ook, ik wil eigenlijk ook wel hetzelfde gaan beginnen, dus ik hoop dat dit topic een beetje populair blijft zodat we lekker de ontwikkelingen kunnen volgen...

(en zaktie af dan gaan we lekker kicken >:))

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Tja, wat kan je? Ziet het er goed uit? Is het van kwalitatief hoge kwaliteit?

Veel hobbiesten denken dat ze zo maar even de webdesign in kunnen rollen omdat ze wat kunnen.

Likkepot, sorry, maar ik vind niet dat je professioneel ogende sites maakt.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

over wat scarecrow kan:

die sas-site in zijn sig ziet er veelbelovend uit! als hij die tenminste zelf heeft gemaakt...dat is wel heel mooi hoor :9~

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 20:27 schreef CrashOne het volgende:
Tja, wat kan je? Ziet het er goed uit? Is het van kwalitatief hoge kwaliteit?

Veel hobbiesten denken dat ze zo maar even de webdesign in kunnen rollen omdat ze wat kunnen.

Likkepot, sorry, maar ik vind niet dat je professioneel ogende sites maakt.
html kan ik wel redelijk, ben meer grafisch aan gelegd vandaar ook 't design (php, asp, cgi snap er werkelijk niets van, maar dan ook helemaal niets)

Verwijderd

Beetje een Doxa.

Anyway, ligt er ook een beetje aan of je het zwart of wit wilt doen. Verschilt aanzienelijk.
Wat je zou kunnen doen is gewoon op een bedrijf zonder website afstappen en vragen of je voor hun een website mag maken. Een portfolio met iets erin helpt in zo'n geval natuurlijk wel :)

Verwijderd

Vrees niet, er bestaat een prachtig medium, namelijk het vel papier en/of de telefoon.

Bel een webbouwer, en geef aan dat je interesse hebt in het vak, en er graag wat uurtjes aan zou willen besteden. Als freelancer moet je kwaliteit leveren, als "vakantiekracht" moet je inzet tonen en open staan voor veel koffie, zelfdiscipline (ivm deadlines), en een sterke wil om te leren. :)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 20:33 schreef Gordijnstok het volgende:
Vrees niet, er bestaat een prachtig medium, namelijk het vel papier en/of de telefoon.

Bel een webbouwer, en geef aan dat je interesse hebt in het vak, en er graag wat uurtjes aan zou willen besteden. Als freelancer moet je kwaliteit leveren, als "vakantiekracht" moet je inzet tonen en open staan voor veel koffie, zelfdiscipline (ivm deadlines), en een sterke wil om te leren. :)
bedankt voor je tip, meen ik (ff gouden gids zoeken)

Verwijderd

Welke onderdelen moet een personal portfolio nou persee bevatten? Waar is de potentiele werkgeven nou echt naar opzoek? Of wat is gewoon een mooie opbouw?

Verwijderd

ik denk dat je erin moet zetten op welke gebieden dat je hulp kunt bieden (domein registratie, hosting, grafische stuff, html, meer geavanceerde talen) en dan een paar voorbeelden van stuff die je hebt gemaakt he!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
* himlims_ merkt op aan de verschillende reacties dat ik dus niet de enige was met dit probleem

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op dinsdag 16 april 2002 20:33 schreef Gordijnstok het volgende:

Mmjaa dat heb ik dus ook bij webdesigners in de buurt gedaan indertijd... maar dan was de reactie 'we bellen je nog wel als we iets voor je hebben'. Ja, over 3 jaar dus; ze willen niet al te jonge lui in het bedrijf namelijk. Ik was 16 toen ik open sollicitaties naar wat webdesigners stuurde. Toen ben ik dus maar voor mezelf begonnen...

Hoe oud zijn jullie, Scarecrow en martijntjuh?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

ikkie bennuh 16!

en het is martijnjuh en niet martijntjuh (niet dat het veel uitmaakt --> lang verhaal --> jongen met spraakgebrek kraamde geluiden uit zoals martijnjuh :?)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 20:41 schreef Dark Blue het volgende:

[..]

Hoe oud zijn jullie, Scarecrow en martijntjuh?
staat geloof ik 'm profiel.
maar goed ik ben 18 (telt da nog?)

Verwijderd

scarecrow: die sas-site uit je sig heb je die nou zelf helemaal gemaakt of hoe zit't?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025

omg!!!! dit is niet serieus he?? *lol* http://www.joesability.nl :)

Human Bobby

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 20:43 schreef martijnjuh het volgende:
scarecrow: die sas-site uit je sig heb je die nou zelf helemaal gemaakt of hoe zit't?
gedeeltelijk, ik heb meer 't grafische gedaan en daarmee is 't nu ook af.
Ben nu dan ff bezig met die 'promo' site van me zelf. Maar ik heb eigenlijk nog bar weinig om op m'n (mogelijk) portfolio te zetten, is 't dan slim om die er dan ook op te zetten?

Verwijderd

als ik nou eens de scripting doe en jij doet de grafische kant:

S.M.W.A:
scarecrow en martijnjuh webdesign agency

*D :) :9 :P ;)

• Bluestorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08-2022
* Bluestorm had in september 2000 zoveel vertrouwen in z'n eigen kunnen dat ie maar voor zich zelf was begonnen. Dit moest natuurlijk publiek gemaakt worden... op naar nl.markt.freelance (nieuwsgroep), een bericht plaatsen om meteen bakken met opdrachten binnen te krijgen. Dat viel dus ietswat tegen. Welgeteld één reactie. En nog niet eens een opdracht maar een mailtje over samenwerking. Daarmee dus wat verder gaan praten en een paar maanden later werkte Bluestorm daar in vaste dienst voor wel 8 uur in de week.

Moraal van dit verhaal: ga niet naar een nieuwsgroep om je aan te bieden want 't levert toch nooit wat op :)

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 20:58 schreef Bluestorm het volgende:
* Bluestorm had in september 2000 zoveel vertrouwen in z'n eigen kunnen dat ie maar voor zich zelf was begonnen. Dit moest natuurlijk publiek gemaakt worden... op naar nl.markt.freelance (nieuwsgroep), een bericht plaatsen om meteen bakken met opdrachten binnen te krijgen. Dat viel dus ietswat tegen. Welgeteld één reactie. En nog niet eens een opdracht maar een mailtje over samenwerking. Daarmee dus wat verder gaan praten en een paar maanden later werkte Bluestorm daar in vaste dienst voor wel 8 uur in de week.
was ik ook echt niet van plan
Moraal van dit verhaal: ga niet naar een nieuwsgroep om je aan te bieden want 't levert toch nooit wat op :)

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:17
<ot>
Scarecrow, doe de groeten aan Fordy, Cyber Emperor en Goldabar :D

En vooral veel succes met de MOD

</ot>

Klinkt misschien een beetje stom maar het helpt om mensen te kennen.
Bij sommige mensen is het heeeel nuttig om *toevallig* over webdesign te beginnen ;)

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

• Bluestorm
Op dinsdag 16 april 2002 21:01 schreef Karp het volgende:

Inderdaad. Vooral als die mensen ook met internet bezig zijn, maar dan echt met de serverside. Dus al de rest eigenlijk aan andere personen over willen laten. Net als de kleine opdrachtjes :)

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Het is moeilijk, maar wat ik je zou aanraden is proberen ergens parttime werk te krijgen, zoals 8 uur per week. Als je het anders wilt doen zul je freelance oid moeten gaan, maar dat is zonder professionele ervaring vrij lastig denk ik zo (licentie kosten e.d.).

Wat ik gewoon zou doen is een kleine portfolio site maken met gewoon een pseudo CV en links naar wat je gedaan hebt en je wilt wat de wereld weet wat je gedaan heb. Niemand neemt iemand aan omdat ie' zo'n chille relaxte collega is, maar mensen nemen je aan op wat je kan :) Dus erg handig om het te laten zien.

Daarna kun je jezelf aanmelden bij de tig duizend online jobsites die Nederland telt en wellicht wat open solicitaties sturen naar webdesign bureaus (er zijn er nog genoeg over die wel "goed" draaien).

|{ brrr }] |

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 21:01 schreef Karp het volgende:
<ot>
Scarecrow, doe de groeten aan Fordy, Cyber Emperor en Goldabar :D

En vooral veel succes met de MOD

</ot>

Bij sommige mensen is het heeeel nuttig om *toevallig* over webdesign te beginnen ;)
Die tip ken ik wel (net als alle 'do and don't do' dingen van html / pagina's).
't probleem is, ik ken daar echt niemand in.

• Bluestorm
Op dinsdag 16 april 2002 21:05 schreef Yellow het volgende:
Niemand neemt iemand aan omdat ie' zo'n chille relaxte collega is, maar mensen nemen je aan op wat je kan :) Dus erg handig om het te laten zien.
En in dat opzicht is het soms ook handig om een leuke site gratis te ontwerpen. Goed om te oefenen en te laten zien wat je kunt.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Leer jezelf:
-HTML
-Flash
-javascript (in ieder geval dat je bestaande code begrijpt)

Veel kleine bedrijven zoeken alleen mensen die volledige sites kunnen maken.

Maak wat proffesioneel uitziende sites voor vrienden, kunnen ze in ieder geval zien wat je kan.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022

leuke site onder je huisje :P

• Shagura
  • Laatst online: 04-09 22:30
* Shagura gaat dit nauwlettend volgen want die zoekt ook wel een baantje ;)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 21:05 schreef Yellow het volgende:
Het is moeilijk, maar wat ik je zou aanraden is proberen ergens parttime werk te krijgen, zoals 8 uur per week. Als je het anders wilt doen zul je freelance oid moeten gaan, maar dat is zonder professionele ervaring vrij lastig denk ik zo (licentie kosten e.d.).

Wat ik gewoon zou doen is een kleine portfolio site maken met gewoon een pseudo CV en links naar wat je gedaan hebt en je wilt wat de wereld weet wat je gedaan heb. Niemand neemt iemand aan omdat ie' zo'n chille relaxte collega is, maar mensen nemen je aan op wat je kan :) Dus erg handig om het te laten zien.

Daarna kun je jezelf aanmelden bij de tig duizend online jobsites die Nederland telt en wellicht wat open solicitaties sturen naar webdesign bureaus (er zijn er nog genoeg over die wel "goed" draaien).
Een site van een mod voor UT?
Een site van m'n clan?
Een site van 't bedrijf waar ik nu werk?
-
zo iets leek mij niet echt geweldig om d'r op te zetten.
Op dinsdag 16 april 2002 21:08 schreef CrashOne het volgende:
Leer jezelf:
-HTML
-Flash
-javascript (in ieder geval dat je bestaande code begrijpt)

Veel kleine bedrijven zoeken alleen mensen die volledige sites kunnen maken.

Maak wat proffesioneel uitziende sites voor vrienden, kunnen ze in ieder geval zien wat je kan.
een vollidige pagina bouwen?
no problemo flash kan ik wel (niet flash scripting, maar leuke begin intro en eventueel een nav menu geen probleem)
Html, kan ik ook wel maar php, cgi, en asp (voor database en forums etc. gaat mij te ver)
Javascript, kan ik ook wel mee uit de voeten.
Zou jij zeggen: maak een pagina waar in je dat alles laat zien?

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Op dinsdag 16 april 2002 20:30 schreef Scarecrow het volgende:

[..]

html kan ik wel redelijk, ben meer grafisch aan gelegd vandaar ook 't design (php, asp, cgi snap er werkelijk niets van, maar dan ook helemaal niets)
lol
nee,
is van een vriendje van broertje
Ik heb geen site waar ik mijn diensten op aanbied. Niet nodig. Ik w8 tot ik mijn opleiding afheb en trouwens, op school lopen er scouts rond...

nikszolekkeralss.exe

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:36

als je als webdesigner een goede indruk wilt maken begin dan eens met een mooie eigen site, niet dat ik et zelf beter kan maar dit is niet de mooiste site die ik gezien heb

dot.blaat

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dinsdag 16 april 2002 21:12 schreef likkepot het volgende:

[..]

lol
nee,
is van een vriendje van broertje
Ik heb geen site waar ik mijn diensten op aanbied. Niet nodig. Ik w8 tot ik mijn opleiding afheb en trouwens, op school lopen er scouts rond...
scouts? Welke school zit jij dan wel niet? Enige waar scouts rond lopen is hier op het Segbroek college, en dat is omdat ze dingen als het Sportplan, dansplan, balletplan en muziekplan hebben... dáár wordt je wel tussenuit geplukt...

* HunterPro heeft eerlijk gezegd nooit webscouts gezien :+

hebben die ook zo'n leuk dasje? :D

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Een site van een mod voor UT?
Een site van m'n clan?
Een site van 't bedrijf waar ik nu werk?
-
zo iets leek mij niet echt geweldig om d'r op te zetten.
Waarom niet? Het is beter dan niets, een site voor het bedrijf waar je werkt zeker en de twee andere tja, laat zien dat je een hobby hebt en laat toch wel wat zien.

Zou gewoon een site maken, laten checken op sitechecks, daarna finetunen en daarna beginnen.

Gewoon zeggen, kan redelijk HTML/JS en kan omgaan met grafische pakketen. Ben opweg met flash, kun nu animeren en wat functionaliteiten toevoegen, maar heb me nog niet 100% verdiept in het compleze scriptwerk.

Zoiets? :)

|{ brrr }] |

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Ik heb ook gelachen om ppwebs maar...
Die kerel verdiend wel knaken !
Zijn site spreekt een bepaalde doelgroep aan en daar verdient hij op. Gewoon voor mensen die iets simpels willen.
-----------------------------------------------------------
Even om mijn naam te zuiveren. PPwebs is niet van mij. Ik had een site maar de host is kut en ligt dus al 2 maanden plat. Ik heb hem speciaal voor GoT (aardig he) , met risico voor klappen van pa (server is van pa) hier geplaatst.

nikszolekkeralss.exe

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Op dinsdag 16 april 2002 21:15 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

scouts? Welke school zit jij dan wel niet?
Grafisch Lyceum Eindhoven...
scouts zoals bij voetbal

[oftopic]
* likkepot vindt HunterPro maar een zeurpietje
[/oftopic]

nikszolekkeralss.exe

• Shagura
Op dinsdag 16 april 2002 21:22 schreef likkepot het volgende:
Zijn site spreekt een bepaalde doelgroep aan en daar verdient hij op. Gewoon voor mensen die iets simpels willen.
-----------------------------------------------------------
Even om mijn naam te zuiveren. PPwebs is niet van mij. Ik had een site maar de host is kut en ligt dus al 2 maanden plat. Ik heb hem speciaal voor GoT (aardig he) , met risico voor klappen van pa (server is van pa) hier geplaatst.
Als je dat geel van die buttons weghaalt is ie wel mooi :)

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 21:22 schreef likkepot het volgende:
Zijn site spreekt een bepaalde doelgroep aan en daar verdient hij op. geplaatst.
De gierige, onwetende doelgroep? ;)
Ik vind dat als een bedrijf serieus gebruik wil maken van de mogelijkheden van een medium als internet, het onmogelijk met zoiets in zee kan gaan.

Bij services bijvoorbeeld, staan dingen als HTML hand coding, cgi script utilization, forms, javascript, shopping cart, etc, etc. Dat is heel weinig interessant voor een potientele opdrachtgever (mits serieus), die wil waarschijnlijk weten wat een site hun oplevert, wat de mogelijkheden zijn, en dan niet de technische mogelijkheden.
Om over de usability maar niet te spreken.

Ontopic dan maar weer :

Ik probeer zelf ook al enige tijd aan de bak te komen, wil nog niet echt vlotten, bedrijven nemen niet zomaar part-time mensen aan, komt bij dat ik de pech heb dat ik in het noorden woon waar qua web- en multimedia design vrij weinig gebeurt.

schaamteloze zelf-promotie :
gegadigden voor mijn cv/portfolio drop even een mailtje :)

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

ik heb voor mezelf ook een paar projectjes afgehandeld, vrij amateuristisch daar kan ik kort over zijn en m'n manier van handelen zal voor de meesten ook een lachertje zijn maar de bedrijven zijn tevreden met wat ik heb afgeleverd en daar gaat het om, maar dat is het punt nu niet.. als je voor jezelf wilt beginnen, sja ik neem aan dat je het wit wil doen ? probeer het in ieder geval eerst te plannen voordat je ergens mee begint.. en voor de rest kijken naar de groten... op die manier leer je veel

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Ja let op wat hip is en wat in is.
Ik weet nog dat een tijdje terug pixelen erg kewl was.

* likkepot heeft nachtenlang huisjes gepixelt :Z voor tweaktown.tk

Er is zo'n site:
balteser.com of bathaser.com of baltasar.com die een heel kewl overzichtje heeft van mooie sites (flash)
Weet iemand de preciese url ?

nikszolekkeralss.exe

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 21:42 schreef likkepot het volgende:
Ja let op wat hip is en wat in is.
Ik weet nog dat een tijdje terug pixelen erg kewl was.

* likkepot heeft nachtenlang huisjes gepixelt :Z voor tweaktown.tk

Er is zo'n site:
balteser.com of bathaser.com of baltasar.com die een heel kewl overzichtje heeft van mooie sites (flash)
Weet iemand de preciese url ?
ik zelf ben niet zo kapot van flash waarom niet? een echt pakkende intro vergt al gou wat kb'tjes (muziekje, verschillende plaatjes etc... | niet dat 't altijd zo is maar goed)
als een 56kb/s gebruiker weet ik het hoebelangrijk dat 'skip intro' knopje is, en druk ik dan ook 9 / 10 keer in

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Denk aan je doelgroep...
Maak je een sitje voor quakers en CS-ers, dan kan je die intro wel maken. Het gros beschikt voornamelijk over een breedeband inet verbinding.
Gaat je site over het seniorenelftal, dan lama zitten.

nikszolekkeralss.exe

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Gordijnstok
open staan voor veel koffie, zelfdiscipline (ivm deadlines), en een sterke wil om te leren. :)
* r0bert lust geen koffie ;( dus zal het wel nooit ver schoppen

• Karp
Op dinsdag 16 april 2002 21:55 schreef r0bert het volgende:

[..]

In cola zit ook caffeine, iets minder dus moet je wel flink doordrinken :9

Verwijderd

[..]

Nu nog niet, maar niemand vond het de eerste keer echt lekker.. get used to it :P Bij mij gaan er dagelijks zo'n 8 a 10 flinke mokken doorheen, it keeps me coding :+

Verwijderd

[..]

/me zegt altijd maar dat je je prioriteiten moet kennen ;)

• r0bert
Hahaha :+
Conclusie: Hoe meer koffie je drinkt, hoe verder je het schopt in webdesignland :P

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hehe, leuke topics zijn dit :)

Ik werk nu bij Pepper Interactive in Deventer, daar doe ik voornamelijk HTML/ASP werk. Onder HTML valt dan ook Javascript e.d.
Ik ben daar begonnen in een zg. "snuffelstage". Wat inhoud dat je een hele week mag snuffelen aan je bureau, en daarna weer mag opsouten.
Dat pakte anders uit. Het bedrijf was nog klein toendertijds, 3 man op kantoor en een paar part-timers. Na die week kreeg ik te horen dat ik goed werk leverde, naar mijn mening was het gepruts maargoed, als pro's het zeggen: fine with me!
Na mijn school te hebben afgerond mocht ik in de vakantie komen werken, 40 uur per week. Inmiddels had ik al heel wat extra kennis opgedaan op het ASP/HTML/Javascript gebied, en ik kon dus al wel lekker meedraaien in de productie, niet te vergeten dat ik erg goedkoop ben op deze leeftijd...
Na die vakantie had ik echter nog geen opleiding gevonden, dus vroeg ik of ik nog eventjes mocht blijven, dat kon.
Tot nu toe heb ik het erg naar mijn zin daar :) goede werkomstandigheden, goede koffie, koelkast en goede n00b stagaires van het Cibap (?) die je kunt afkraken >:) (just kiddin` P. ;) :X :X )

Ontopic again:
Kort samengevat: ik had puur geluk! Inmiddels heb ik zoveel ervaring, en een goede portfolio opgebouwd dat ik waarschijnlijk bij heel wat bedrijven naar binnen kan lopen. Helaas heb ik ook een mindere kant ( :'( ) ik heb geen verdere opleiding gevolgd, alleen een gare VBO "grafische technieken" "opleiding".. maar toch, ik heb werkervaring :7 :o

Clue: school + stage + geluk + hoop = toekomst
Maar in de eerste plaats school.. alleen jammer dat er op MBO niveau geen opleidingen zijn te vinden |:(

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 22:22 schreef r0bert het volgende:
Hahaha :+
Conclusie: Hoe meer koffie je drinkt, hoe verder je het schopt in webdesignland :P
koffie gaat er hier best goed in :P
maar nu nogdie webdesign wereld in

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 22:23 schreef Scarecrow het volgende:

[..]

koffie gaat er hier best goed in :P
maar nu nogdie webdesign wereld in
Je kunt het beste de bedrijven aanschrijven in de MKB hit-n-run sector. Ik denk dat je daar over het algemeen de beste kans maakt. Natuurlijk totaal niet lullig bedoeld, maar hier is de noodzaak naar extreme tijdsdruk, en pure kwaliteit vanwege stevige concurrentie niet zo groot als de over het algemeen grotere webbouwers. En zodra je een paar jaartjes ervaring hebt opgedaan, en echte kwaliteit kunt afleveren, en kwaliteit kunt inzien, deze gebruiken bij een grotere webbouwer :)

/me raakt misschien bij mensen die wel in het MKB werken een gevoelige snaar, is niet de bedoeling, kon het niet echt goed bewoorden

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 22:39 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Je kunt het beste de bedrijven aanschrijven in de MKB hit-n-run sector. Ik denk dat je daar over het algemeen de beste kans maakt. Natuurlijk totaal niet lullig bedoeld, maar hier is de noodzaak naar pure kwaliteit vanwege stevige concurrentie niet zo groot als de over het algemeen logge webbouwers. En zodra je een paar jaartjes ervaring hebt opgedaan deze gebruiken bij een grotere webbouwer :)
lullig? hoe zo lullig da snap ik niet maar goed :P
denk dat ik morgen maar eens een briefje ga typen naar bedrijf .... x ... ?

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 22:40 schreef Scarecrow het volgende:

[..]

lullig? hoe zo lullig da snap ik niet maar goed :P
denk dat ik morgen maar eens een briefje ga typen naar bedrijf .... x ... ?
Wat ik ermee bedoel is dat er over het algemeen door beginners geen flauw benul is van de kwaliteitseisen die gesteld worden aan het werk van de developer in de niet MKB sector :)

Dat is geen probleem, want iedereen begint op die manier, maar dat wil wel zeggen dat je dit ontwikkeld door je werkervaring.

Je moet bijvoorbeeld niet aan gaan komen door content uit te gaan lijnen met <br> 'tjes bijvoorbeeld.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ik denk wel dat ik weet welken eisen er gesteld worden (ligt uiteraard aan de opdrach, de opdracht gever, de doelgroep etc.)

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 22:44 schreef Scarecrow het volgende:
ik denk wel dat ik weet welken eisen er gesteld worden (ligt uiteraard aan de opdrach, de opdracht gever, de doelgroep etc.)
Dan ben ik benieuwd welke eisen jij denkt dat er gesteld worden :)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 22:49 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd welke eisen jij denkt dat er gesteld worden :)
- Tegen druk kunnen
- In teamverband kunnen werken
- Creatief zijn
- Open staan voor suggesties (lees commentaar)
- 4 uur cup-a-soup
- Luisteren naar klant en zijn wensen
- Doel groep aanspreken
- Tijd is geld (heel belangrijk daar in) (op tijd verschijnen, niet nalatig zijn met problemen etc.)
- Met verschillende pakketten overweg kunnen (dreamweaver, fireworks, photoshop etc.)
- Verschillende 'talen' bezitten (php, asp, cgi, perl etc etc.)
- Meestal hbo vereist (ivm plannen van dingen, en tegen druk kunnen teamverband bla bla bla - is na mijn mening bull sh*t)
- Goede communicatieve en sociale vaardigheden (gesprekken met collega's, projectleider, klant)
- en nog wat gedoe (meestal hangt 't af van wat de opdracht is, en wie de opdracht geven, en voor/namens wie jij deze opdracht uit voort.
// verbeter me waar nodig

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:22
Ik heb dus precies hetzelfde als jullie. Ben 16, en bouw wel grappige scripts, maar op webdesign niveau ben ik denk ik weer slecht.. (mijn sigs bevatten oude sites btw)..
Ik heb thuis mijn eigen php/mysql server staan, en ik ben nu aan het solliciteren, met succes :D ik heb veel reacties, en ik zou zo mijn wat geld kunnen verdienen aan projecten. Ik ben ook mijn eigen bedrijf begonnen, wat nu nog in de startfase is en ik ook niks over ga vertellen over dit forum.

De reden dat sommige bedrijven jullie nog niet 1 2 3 aannemen, is omdat ze niet weten hoe je communicatieve eigenschappen zijn.. Kan hij zich indenken in wat ik wil, kan ie zich indenken wat de bezoeker verwacht etc... Ze geloven best dat je alles zelf heb gemaakt, en dat dat mogelijk is.

B.T.W mocht mijn sollicitatie mislukken, dan wil ik best wel een bedrijfje beginnen met wat lui van hier die hetzelfde probleem dus wel kennen.
Ik ben redelijk in PHP, MySQL en Javascript. Ik heb dergelijke grote systemen met sessions en cookies gebouwd.. dus als de topicstarter interesse heeft :9

• Karp
Ik ben zelf 17 (18 in een week *cheer*)
Op het moment verdien ik nix met pagina's bouwen
Doe zo af en toe hier en daar wat maar niet iets voor bedrijven.
Ik houd me de laatste tijd vooral bezig met Graphics maar ik ben best bereid om meer PHP/JS/Perl te leren
Ik ken op het moment alleen de basis van die talen.

Een tijdje terug heb ik wel met een bekende gepraat die bij een reclamebureau werkt ofzo maar die heeft verder niks van zich laten horen.

Ik werk nu in een computerwinkel en ga waarschijnlijk een collega helpen met een pagina die hij voor een winkel maakt.
En zodra je eenmaal echt bezig bent voor *bling bling* komt volgens mij vanzelf meer. (niet dat ik me niet aanbevolen houdt voor eventuele samenwerkingen hier :P)
Ik zie vanzelf wel wat het wordt
Het is niet dat ik op het moment het geld nodig heb ofzo dus ik wacht rustig af.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 23:47

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 16 april 2002 23:21 schreef Scarecrow het volgende:
- Tegen druk kunnen
Het kan handig zijn, maar heb je een goeie projectleider dan zal hij inschatten hoeveel tijd iets kost en daar dan ook de af te spreken deadline op af stemmen, en nooit dingen aan de klant beloven zonder dat hij weet hoeveel tijd het gaat kosten.
- In teamverband kunnen werken
Iedere n00b kan in teamverband werken; zeker als je net komt kijken zal er niemand zijn die meteen de grootste mond op wil zetten en gaat eisen dat zijn wil wet is. Als junior webdesigner heb je gewoon je mond te houden en de kutklussen uit te voeren die er voor je verzonnen worden; naarmate je meer ervaring krijgt wordt er vanzelf wel naar je geluisterd, en heb je het hele team-aspect wel onder de knie omdat je alles vanaf 0 hebt meegemaakt.
- Creatief zijn
Is op meerdere manieren op te vatten; vaak wordt creatief gezien als 'grafisch kunstig' of 'gekke ideeen hebbend' maar dat is helemaal niet nodig. Veel bedrijven hebben veel meer aan iemand die realistisch problemen kan benaderen en op kan lossen dan iemand die de meest bizarre dingen verzint.
- Open staan voor suggesties (lees commentaar)
Zeker. Als je dat niet kunt, mag je van mij gisteren al opgezouten zijn uit het wereldje. Het belangrijkste wat je kunt leren is dat je niet alles kunt weten en er altijd mensen zijn die ergens meer verstand van hebben dan jij. Op zo'n moment zul je dat moeten herkennen en erkennen.
- 4 uur cup-a-soup
9 uur koffie en 5 uur bier vind ik toch betere arbeidsvoorwaarden :+
- Luisteren naar klant en zijn wensen
Daar is een accountmanager voor, en de projectleider vertaalt die naar eisen waar jij aan zult moeten voldoen. Als je de kans krijgt om een klant aan te horen en jouw mening te vertellen zul je dat altijd moeten doen, zolang je maar in je achterhoofd houdt dat de klant koning is maar jij de expert bent. Als jij beargumenteerd kunt vertellen waarom popups zuigen en splashscreens doxa's opleveren, is de klant hartstikke blij met je. Maar als je al z'n ideeen afzeikt, bereid je dan maar voor op een fijne samenwerking.
- Doel groep aanspreken
Is imho iets voor de designer (== grafisch). Heeft niks met de achterliggende techniek te maken. In de praktijk zul je zien dat doelgroep-communicatie al volledig is uitgedacht door de marketingafdeling van het bedrijf zelf, of een extern reclamebureau.
- Tijd is geld (heel belangrijk daar in) (op tijd verschijnen, niet nalatig zijn met problemen etc.)
Trap nog es een deur in :z
- Met verschillende pakketten overweg kunnen (dreamweaver, fireworks, photoshop etc.)
Ligt volledig aan je functie omschrijving. Als ik opdrachtgever was, interesseerde het me geen ruk of jij je ontwerpjes maakt in Photoshop of in Paint, of in Fireworks of PSP. Het gaat om het idee erachter, niet om de tools om dat idee te verwezenlijken.
- Verschillende 'talen' bezitten (php, asp, cgi, perl etc etc.)
Ook onzin. Beter keigoed in PHP dan matig in ASP en Perl. CGI is geen taal overigens.
Ook hierbij geldt dat je meer hebt aan een solide basis (bijvoorbeeld een gedegen kennis van programmeren, algoritmen, gegevensstructuren en software-engineering) dan aan specifieke kennis van een taal apart. Heb je die basis, dan kun je die ongeacht de taal toepassen in elke willekeurige omgeving.
- Meestal hbo vereist (ivm plannen van dingen, en tegen druk kunnen teamverband bla bla bla - is na mijn mening bull sh*t)
Het hoeft niks te zeggen dat iemand een HBO diploma heeft; ik maak ze mee die de meest onzinnige onzin uit kramen. Maar dat is meer uitzondering dan regel; een HBO opleiding zegt wat over je kennis-niveau, je drive om te leren en je skills om complexe projecten te overzien. Niet dat dit dus een vrijgeleide is voor iedere HBO'er, maar neem maar van mij aan dat het een groot voordeel is wanneer je een HBO opleiding (of hoger) hebt afgerond. Natuurlijk kijk ik liever naar iemands skills dan naar een diploma, maar als ik straks 30 sollicitatiebrieven op m'n bureau krijg dan flikker ik alles weg dat op het eerste gezicht (vooropleiding dus) niet voldoet. Alles wat overblijft (wel goeie relevante opleiding of voldoende relevante werkervaring), komt in aanmerking nader onderzocht te worden.
- Goede communicatieve en sociale vaardigheden (gesprekken met collega's, projectleider, klant)
Zolang jij maar doet wat van je verwacht wordt als je net komt kijken (dan heb je niet te maken met jouw mening tov projectgroep-leden en klanten, maar met orders van mensen met meer ervaring die je gewoon op zult moeten volgen), is er niks aan de hand. Je krijgt vanzelf de (werk)ervaring om je eisen en wensen richting gelijkwaardige collega's te verwoorden (of te verbeelden middels een FO of TO). Blijft dit moeilijk voor je, dan is er nog niks aan de hand maar zul je neer moeten leggen bij het feit dat je een uitvoerende kracht bent die doet wat anderen verzinnen.
- en nog wat gedoe (meestal hangt 't af van wat de opdracht is, en wie de opdracht geven, en voor/namens wie jij deze opdracht uit voort.
Veel algemener kun je niet zijn geloof ik :)
// verbeter me waar nodig
Hmm, ik vind dat ik voorlopig wel genoeg reden tot nadenken en/of discussie heb gegeven :)

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

* Yellow|A was na het lezen, verbeter me waar ik het mis heb van plan te verbeteren, maar Pelle was al zo vrij geweest zag ik aan het einde van 't draadje

Voor Pelle: "hail to the king baby"

* Yellow|A ff nog clarificatie van een niet onderliggend punt (denk daar maar 's overna)

Het boeit een "baas" niks of jij fantastisch kan tekenen op een PC als je taak fulltime HTML is. Net zo min als het iemand wat boeit of je als vormgever wel kan PHP'en.

Voor het doelgroep aanspreken heb je prachtige andere funcites, van designer, interaction designer en of concept bedenker, geen enkel persoon dat database werk doet of het mooie backoffice gedeelte code hoeft daar verstand van te hebben.

Anyhoet

Voor Pelle's type werk: "Hail to the king baby"

|{ brrr }] |

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 23:47

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 17 april 2002 00:05 schreef Yellow het volgende:
Voor Pelle's type werk: "Hail to the king baby"
* Pelle is nu met yellow in discussie of dit ook dan niet een uitspraak is van duke nukem

Er is een zo'n topdown view race spel van een jaar of 8 terug waar ook Da Duke in meedeed. En die riep als je het spel uitspeelde (of gewoon won, weet ik niet meer, ik won altijd :+) 'hail to the king baby'.

Wie weet nog welk spel dat was? Beetje a la micromachines, maar dan met auto's die elkaar konden slopen en saboteren enzo... darn.. ligt op het puntje van m'n tong.. kut la chouffe doet meer vergeten dan je lief is :)

/edit
* Yellow|A wist het nog: death rally!
Respect, dat spel heerschte echt bigtime

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

* Yellow|A ja het was deathralley met magic mushrooms waardoor 't sturen zwaar irri werd

Maar de quote is van Ash, bekend van de legendarische Evil Dead trilogie :)

|{ brrr }] |

• Karp
/ot

het is een Duke3d uitspraak

"Your face, you ass, what's the difference?"

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:09
Op het forum van webgoeroe.net is een aparte sectie voor de vraag en het aanbod personeel...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Voor zover ik weet gaat het nog steeds om connecties. Ik doe de html voor een communicatiebureau en heb bij dat bedrijf een vriend geïntroduceerd als programmeur. Hij heeft mij op zijn beurt aanbevolen bij Fontys om voor hen wat html-werk te doen.

De ene hand wast de andere. Oftewel: maak vrienden met connecties :P

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 00:05 schreef Yellow het volgende:
Het boeit een "baas" niks of jij fantastisch kan tekenen op een PC als je taak fulltime HTML is. Net zo min als het iemand wat boeit of je als vormgever wel kan PHP'en.

Voor het doelgroep aanspreken heb je prachtige andere funcites, van designer, interaction designer en of concept bedenker, geen enkel persoon dat database werk doet of het mooie backoffice gedeelte code hoeft daar verstand van te hebben.
Deed me denken aan een artikel over 'sensory designers'. Dit zijn zogenaamde multimediagoden die het allemaal kunnen...

(Bron: scan van annedien van 'internet creatieven-list' Create Online issue 023 march 2002)

Verwijderd

<font color="#000ff">nutteloze post verwijderd, niet slim om dronken te gaan posten</font>

/edit
LuNaTic was ook al zoiets opgevallen; 24h HK Ban is zijn deel :)

Verwijderd

Je moet gewoon veel oefenen en een mooie portfolio opbouwen. Als je overtuigt bent van je eigen skills dan kom je zo aan de bak. Ik moet wel zeggen: hoe goed je ook bent, je moet connecties hebben.

Ik had geluk dat mijn neef, zijn bedrijf, een site nodig had en hij me vroeg voor een site. Pas vanaf dat moment (Juli 2001) begon mijn webdesign skills sterk te ontwikkelen. :) Dus veel oefenen dan kom je er zeker!

• Barracuda_82
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Sow, dude, die site is wel héél erg slecht! :r

Mareh, om op scarecrow's vraag terug te komen, ik he geen flauw idee waar dat kan, ik wil het zelf eigenlijk ook wel en aangezien ik gecertificeerd (nog niet afgestudeerd) multimedia vormgever met bijna een jaar praktijkervaring (stage fulltime) dacht ik dat het niet zo moeilijk is om een bijbaantje te vinden, maar dat valt toch vies tegen.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 23:57 schreef Pelle het volgende:
een hele boel :)
Bedankt voor je uitleg en commentaar bedankt

Verwijderd

Topic eerlijk gezegd niet gelezen, maar had de topic titel niet beter kunnen zijn:

'De webdesigners van de keileweg..'

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Tip: bouw een simpele doch goed uitziende Online Curriculum Vitae, eventueel met backend indien je wat PHP wilt leren.

Verder: ik waag me voorlopig echt niet in mijn uppie aan allemaal opdrachten. Laat ik over voor diegenen die er echt verstand van hebben.
Niet dat ik het enorm slecht doe, maar ik vind zelf niet goed genoeg. Mocht ik ooit echt de webdesign in duiken dan doe ik dit wel bij een bedrijf waar ik ook daadwerkelijk een beetje begeleid kan worden.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 11:13 schreef Booster het volgende:
Verder: ik waag me voorlopig echt niet in mijn uppie aan allemaal opdrachten. Laat ik over voor diegenen die er echt verstand van hebben.
Werk in een team (zoals het volgens mij bij elk fatsoenlijk bedrijf gaat). Jij doet jouw ding waar je goed in bent, dus html, graphics, programmeren, whatever. En je kunt altijd de mening van anderen vragen.

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Natuurlijk :)

Maar er zijn genoeg mensen die denken dat ze het allemaal zelf tegelijk kunnen, en sommige kunnen dit ook best aardig over het algemeen... Alleen ik weet gewoon dat ik nooit zo zal beginnen :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 16:30 schreef Booster het volgende:
Natuurlijk :)

Maar er zijn genoeg mensen die denken dat ze het allemaal zelf tegelijk kunnen, en sommige kunnen dit ook best aardig over het algemeen... Alleen ik weet gewoon dat ik nooit zo zal beginnen :)
geld voor mij ook....
ik ga echt niet als mega noob of zo aan dat soort dingen beginnen.

• r0bert
Even als een reactie op Pelle. Ik denk dat je wel iets meer onderscheid kunt maken in wat van een goede webdesigner geëist wordt en wat gewenst wordt.
Zo zal het best zo zijn dat goede sociale vaardigheden geen vereiste zijn, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je met betrekking tot het teamverband, iemand wilt hebben die een beetje binnen het team past. Niet iemand die stil in een hoekje gaat zitten werken en alleen iets laat horen wanneer ie ergens ready mee is.

• Shagura
Op woensdag 17 april 2002 16:51 schreef r0bert het volgende:
Niet iemand die stil in een hoekje gaat zitten werken en alleen iets laat horen wanneer ie ergens ready mee is.
:X

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 16:51 schreef r0bert het volgende:
Niet iemand die stil in een hoekje gaat zitten werken en alleen iets laat horen wanneer ie ergens ready mee is.
Ik heb liever iemand in mijn team die zijn bek houdt en kwaliteit afleverd dan iemand die continue aan het klooien is zijn planningen niet haalt omdat hij het graag gezellig wil maken.

Overigens kun je beiden uitstekend combineren, dat is een kwestie van gezond verstand.

• r0bert
Op woensdag 17 april 2002 17:08 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Ik heb liever iemand in mijn team die zijn bek houdt en kwaliteit afleverd dan iemand die continue aan het klooien is zijn planningen niet haalt omdat hij het graag gezellig wil maken.

Overigens kun je beiden uitstekend combineren, dat is een kwestie van gezond verstand.
Waar ik op doelde is teamoverleg en overzicht houden.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 17:08 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

jij zit op de zelfde lijn als mij wat betreft die instelling.
Maakt niet hoe je 't doed als je 't maar GOED doet toch?
En een gezellige sfeer hangt daarmee samen denk ik.
Saaie en rottige sfeer zorgt er denk ik ook voor dat de arbeidsproductiviteit omlaag gaat.

• r0bert
Op woensdag 17 april 2002 17:11 schreef Scarecrow het volgende:

[..]

jij zit op de zelfde lijn als mij wat betreft die instelling.
Maakt niet hoe je 't doed als je 't maar GOED doet toch?
En een gezellige sfeer hangt daarmee samen denk ik.
Saaie en rottige sfeer zorgt er denk ik ook voor dat de arbeidsproductiviteit omlaag gaat.
Zolang het maar niet te ver naar het MagicMinds idee overbuigt :)
En dat is ook precies wat ik zeg, sociale vaardigheden zijn WEL gewenst (=> 'gezellige sfeer')

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 17:23 schreef r0bert het volgende:

[..]

Zolang het maar niet te ver naar het MagicMinds idee overbuigt :)
Magic Minds?? en dat is?

• r0bert
Op woensdag 17 april 2002 17:24 schreef Scarecrow het volgende:

[..]

Magic Minds?? en dat is?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/469345/1?limit=25

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 17:24 schreef Scarecrow het volgende:

[..]