ik heb een amd op een soltek sl54 u 5 gezet doet het wel naar soms niet hellemaal lekker daarom dacht ik ga mijn bios flashen maar nou donwloade ik AWDFLASH.EXE en een bin file maar die engelse manual sna ik nix van kan ik oo in msdos mode van windows flashe???
Leestekens gebruiken, Engels leren en normale zinnen formuleren graag.
Over je vraag: bootdisk maken, dan "awdflash bestand.bin".
Over je vraag: bootdisk maken, dan "awdflash bestand.bin".
je moet flashen vanaf een windows bootdisk
daarop zet je awdflash.exe en die bin file
dan type je na opgestart te zijn met die flop:
awdflash binfile.bin
en hij doet het
daarop zet je awdflash.exe en die bin file
dan type je na opgestart te zijn met die flop:
awdflash binfile.bin
en hij doet het
maar bij het opstarten zegt hij ongeldige systeem diskette ik kan dan nix intypen of moet ik eerst in windows naar dos mode kan dat of gaat het dan verkeerd
maak even een nieuwe bootdisk. Er is wel een optie in windows, of anders gewoon format doen in windows en zeggen dat hij systeembestanden moet kopieren.
Verwijderd
Okeeeeee dan, als je niet in staat bent om met een bootdisk
in msdos mode op te starten zal ik het ten zeerste aabraden om niet te Fucken met een bios upgrade
this maar dat je het weet nie dan
in msdos mode op te starten zal ik het ten zeerste aabraden om niet te Fucken met een bios upgrade
this maar dat je het weet nie dan
kans is wel groot dat het dan gebeurd is. Je moet dan hotflashen, zoek maar ff in de search of een nieuwe bios chip aanvragen als dat kan bij soltek.
Als de flash fout gaat is er inderdaad een kans aanwezig dat de bios niet meer werkt. Maar ik heb dit nog maar 1 keer meegemaakt in een flink aantal keer.
Verwijderd
Als de flash mis gaat, dan heb je een hele grote kans dat je PC het niet meer doet. Gelukkig hebben AWARD biosjes een bootblock waardoor je PC nog wel op kan starten vanaf diskette. Door een bootdisk te maken die automatisch de BIOS flasht kun je dus herstellen van een mislukte flash.
Da's nie aardig.............Op dinsdag 16 april 2002 20:35 schreef wallem het volgende:
he als je me nie wil helpe moet je gewoon nix zegge
De personen hierboven hebben gelijk dat als ze zeggen dat je niet moet klooien in het bios als je er geen verstand van hebt. Je computer doet niks meer, tenzij je er met veel kennis van zaken door middel van een zelfbootende flop of iets anders in leven in krijgt. En je moet dus weten hoe je dat doet voor je flasht.....
Er staat vast wel ergens via google een duidelijke uitleg hoe je moet flashen (in het nederlands). Zoeken is ook een kunst
Eerst leren typen, leren een vraagstelling te formuleren, beleefd zijn, en dan nog eens terug komen!Op dinsdag 16 april 2002 20:35 schreef wallem het volgende:
he als je me nie wil helpe moet je gewoon nix zegge
laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs
kijk bijvoorbeeld hier eens:
http://www.hccnet.nl/404/artikel.cfm?id=374&schrijver=Walther%20Hermsen&soort=artikel
of hier:
http://www.testbank.hccnet.nl/bioszip/inflash.htm
dat lijkt me wel genoeg leesvoer
http://www.hccnet.nl/404/artikel.cfm?id=374&schrijver=Walther%20Hermsen&soort=artikel
of hier:
http://www.testbank.hccnet.nl/bioszip/inflash.htm
dat lijkt me wel genoeg leesvoer
Pfff... Zeg dat wel zeg...Op dinsdag 16 april 2002 20:41 schreef schizofreen het volgende:
[..]
Eerst leren typen, leren een vraagstelling te formuleren, beleefd zijn, en dan nog eens terug komen!
Usertjes worden ook met de dag irritanter/brutaler hier.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Met stressen los je je probleem nooit op. Blijf rustig, en wees blij met iedereen die hier jou aan het helpen isOp dinsdag 16 april 2002 20:50 schreef wallem het volgende:
sorry van die kut reactie van mij ik zit nogal in de stress zorry
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Je begint met in de huidige BIOS A: actief als eerste lezer
aan te zetten.........
dan maak je zoals gezegt werd, een MS-DOS floppy, zonder het commando Format.....
dan zet je de AWDFLASH en het bijbehorend .BIN file op de flop erbij....
dan stop je de flop in de floppydrive A: en rest je de machine, nu gaat de computer direct opstarten naar DOS via de floppy DOS-software....
dan start je onder het DOS window, de AWDFLASH.EXE op (ik doe dit altijd via een oudere uitgeklede Norton) en krijg je
vanzelf te zien of de goede CHIP(waar je heen moet flashen)
gededecteerd wordt......
als hij goed gezien word, qua type, geen foutmeldingen,
continue met FLASH........
als dat goed gedaan is, de melding krijg je vanzelf onder DOS, HAAL JE DE FLOPPY ER EERST UIT !
reset je de computer, en als je opstart, druk je gelijk DELETE in om direct in de BIOS te komen....
daarna set je de BIOS eerst op DEFAULT, en open je hem, en ga je alle instellingen doen.........
succes......
aan te zetten.........
dan maak je zoals gezegt werd, een MS-DOS floppy, zonder het commando Format.....
dan zet je de AWDFLASH en het bijbehorend .BIN file op de flop erbij....
dan stop je de flop in de floppydrive A: en rest je de machine, nu gaat de computer direct opstarten naar DOS via de floppy DOS-software....
dan start je onder het DOS window, de AWDFLASH.EXE op (ik doe dit altijd via een oudere uitgeklede Norton) en krijg je
vanzelf te zien of de goede CHIP(waar je heen moet flashen)
gededecteerd wordt......
als hij goed gezien word, qua type, geen foutmeldingen,
continue met FLASH........
als dat goed gedaan is, de melding krijg je vanzelf onder DOS, HAAL JE DE FLOPPY ER EERST UIT !
reset je de computer, en als je opstart, druk je gelijk DELETE in om direct in de BIOS te komen....
daarna set je de BIOS eerst op DEFAULT, en open je hem, en ga je alle instellingen doen.........
succes......
ik heb het gister geprobeerd en ging goed.Tot het programmatje vroeg of ik de oude bios wou bewaren dat wou ik dus ja. maar toen liep ie vast, ik dacht ooh kut nu ben ik de lul maar hij deed het gelukig nog. moest ik die andere bios mischien op een andere diskette zetten, omdat hij vast liep.
Verwijderd
Nee, Wallem je hebt het perfekt gedaan, zie je wel, niet overhaasten, beetje na denken evt. een lijstje met volgorde maken, nu ben je een gediplomeerde tweaker......... 
Gefeliciteerd...
Gefeliciteerd...
Pagina: 1