[gnome+zipdrive] auto eject bij unmount?

Pagina: 1
Acties:

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 16:04
(jarig!)
Hoi tweakers, Ik hbe sinds kort een zipdrive, en die kan ik onder de X mounten. Goed he! Nou mooi, unmounten gaat ook, maar het enige is, hij eject hem niet zelf, en dat doettie wel met de CD-rom speler.
(Ik kan natuurlijk altijd een consile openedn en eject intikken omdat ik te lui ben om op het knopje te drukken)
Ik heb zo het idee dat ik iets inde FStab ervan moet toevoegen, daar staat nu voor de zipdrijf:
code:
1
/dev/hdc      /mnt/zip    auto     user,owner,exec,dev,suid,rw,noauto,kudzu 0 0

Maybee we are alone... After all.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Ik weet niet precies hoe een zipdrive werkt maar mischien is dit makkelijk?
Maak een file in je $PATH (/usr/bin of /usr/local/bin) genaamd "umountzip" of "zipumount" ofzo en zet daarin:
code:
1
2
3
#!/bin/bash
umount /mnt/zip
eject /dev/hdc

doe daarna
code:
1
chmod +x <bestand>

En viola, vanaf nu kan je je zipdrive umounten met het commando "zipumount" of wat je ook gekozen heb en zal de zipdrive automagisch uitwerpen!
Wel runnen als root, lmd :)

Rookworst zonder R is ook worst.

• Heidistein
(jarig!)
Juistem, okay, ik denk dat mijn uitleg niet duidelijk was :)
sorrie..
Zover was ik ook (dat hoeft niet als root trouwens).
Maargoed, ik kan rechtklik op het zip icoon, en dan het "Ontkoppel volume" vinkje weghalen. Een CD zou hij uitspuugen, en de zipdiskette kan dat ook (een interne IDE). Hij zou hetzelfde idee als een cdrom speler moeten ontvangen oven zijn ide kabeltje, dus ik denk niet dat het aan het feit ligt dat het een zipdrive is.

(ik geloof dat ik wel aardig de weg ken in de console verder, dus daar zal het nit aan liggen, alleen jah, ik ben te lui om op het knopje te drukken, en probeer wat meer in de X te zitten :P)

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Een icoon? Que?
Ik d8 dat je het over linux had? :P
Als je wil dat we uitleg gaan geven over een of andere window manager moet je er wel bij vertellen welke je gebruikt hoor :)

Rookworst zonder R is ook worst.

• Heidistein
(jarig!)
Mjanouja linux... valt over te diskuseren... RedHat :P

Gnome, met Nautilus (wel errug traag), en sawfish (of mill, haal ze we es doormekaar)

Edit: Het is een zaagvisje hoor :)