Toon posts:

Computer freezed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik door problemen met me AMD TB 800 ben overgegaan op een duron (nieuwe morgan core) 1000 mhz crashed mijn pc na ongeveer 3 uur. Als ik compleet idle dan is er geen probleem dan crashed ie niet. Maar als ik dingen begin te doen (meestal met winamp) dan crasht me pc na ongeveer een uurtje ofzo: complete freez van me pc en dan helpt alleen een reset. Voordat ik die Duron had installed had ik hier geen last van. Verder had ik ook nog een geheugen dimmetje gewisseld.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe warm wordt je processor?

Verwijderd

Mischien ligt het niet aan je processor, ik heb de laatste tijd ook vaak dat hij vastloopt als ik met winamp bezig ben...Heb je toevallig ook win XP erop gezet?

• deiktisch1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb ook van de Freeze last gehad, en het is onzettend moeilijk om een kant en klaar antwoord te geven.
Zoals ik al zei ik heb het probleem gehad, ik heb mijn bios geflasht, en mij bios opnieuw ingesteld. Na enig expermenteren bleek het aan de AGP MODE te liggen. Als ik hem op AGP 4 zetten kreeg ik vaak last van deze Freezing, maar als ik deze op AUTO instelling zetten was ik het probleem kwijt *D.
Mijn systeem is een MSI k7T266 PRO2 / ASUS 8200 / 256 corsair :+

Sommige dominees zijn zo blij met het eeuwige leven, dat ze de lengte van hun preek erop baseren

Verwijderd

Topicstarter
Hmm het is niet de temperatuur van me processor, want die is 40 graden ongeveer, maar aan die laatste opmerking heb ik denk ik wel wat...
Ik ga het nu gelijk even proberen, zal wel posten of het heeft geholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd te kijken in de bios, ik zag alleen deze optie AGP-4X, die heb ik maar op enabled gezet. Eens kijken of ik nu niet crash...Ik heb trouwens een Abit KT7 socket A mobo

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Wat eventueel een optie is, is kijken of je PSU genoeg stroom leverd.

MoBo's van tegenwoordig kunnen snellere CPU's aan, maar vreten gelijk een stuk meer stroom.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Het kan ook zijn dat het helemaal niets met je CPU te maken heeft maar dat dit gewoon stom toeval is, kapot geheugen is namelijk ook vaak de oorzaak van freezes...

Rookworst zonder R is ook worst.

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 14:29
wat dat je van een bios update? dit kan mogelijk werken.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Pagina: 1