[PHP] Mail() functie probleem

Pagina: 1
Acties:

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Hee hallo!

Ik (of eigenlijk: we) hebben een probleempje met de mail() functie van PHP. We hebben een mailinglijst gemaakt waar dik 4000 mensen op zijn ingeschreven. Als we echter een mailing willen versturen krijgt maar een deel van de ingeschreven mensen de mailing binnen.

We halen al die mailadressen in een loopje uit de database en mailen ze dan met de standaard PHP mailfunctie:

mail($emailadres, $titel, $content, $from);

Als we gewoon keihard ons eigen mailadres invullen als $emailadres dan krijgen we dus doodleuk al die 4000 mailtjes binnen, kortom: het loopje werkt goed en het probleem zit em in de mailfunctie.

Nou kan het zijn dat er ongeldige mailadressen tussen zitten... zou dat een reden kunnen zijn om het mailscript te beeindigen?

Als oplossing hadden we nog een idee om het als BCC te versturen met bv. 100 comma-separated emailadressen per keer. Weet iemand of dat een oplossing kan zijn?

Alvast bedankt!!!

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

Verwijderd

*NVT* (Niet Van Toepassing)

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Uhm, sorry? :?
Moet dit in een andere categorie gepost worden?

Het gaat niet om een spam-mailinglist maar om iets waar mensen zich vrijwillig op hebben ingeschreven.

Ik heb ook al even gezocht maar helaas niets gevonden waar ik wat aan heb... :(

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als oplossing hadden we nog een idee om het als BCC te versturen met bv. 100 comma-separated emailadressen per keer. Weet iemand of dat een oplossing kan zijn?
ik zou zeggen .. probeer het :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 16 april 2002 19:26 schreef OmeRoon het volgende:
Ik heb ook al even gezocht maar helaas niets gevonden waar ik wat aan heb... :(
Is het werkelijk?
[search=mailinglist]
:)

Maar zijn er mischien ook foutmeldingen oid?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Je kan toch in het loopje nog andere dingen doen behalve alleen mailen, bijv. controleren van het emailadres en dat soort dingen, dan kan je precies zien waar het fout gaat...

De mailfunctie zelf geeft ook een TRUE of FALSE als het goed of fout gaat:

if (!mail(bla)){
echo "fout";
exit;
}

of zoiets.

Verwijderd

er is inderdaad al eens iets over geweest. en volgens mij is het elke keer dezelfde fout. De mailfunctie van php geeft (althans bij mij) problemen met bepaalde mailadressen als bla@bla.nl ipv bla.bla@bla.nl maar ook bij bepaalde domeinnamen die op een ip zitten. Overigens heb ik dat probleem alleen gezien als ik vanaf mijn lokale servertje met php de mail-functie gebruik. Wat nu de precieze verklaring is?? :? Geen idee. Zal wel ergens met de instellingen van php te maken hebben...
Pagina: 1