Toon posts:

Extra fans aansluiten op voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een voeding die temperatuurgevoelig is. Pas wanneer het echt warm wordt begin je de fan te horen.
Nou had ik hem laatst opengemaakt om het stof uit de fan te halen, en ik zag dat schakelingetje waarmee dat wordt geregeld.

Ik zou graag willen weten of ik ook twee extra casefans op deze zelfde schakeling kan aansluiten, zodat ze lekker stil zijn totdat de kast warm begint te worden.
Of zou die schakeling dan te zwaar belast worden?

Verwijderd

dit kan je beter niet doen. Wel kan je zelf mbv potmeters een baybusje in elkaar zetten, waarmee je de fans op 5 /7 / 12 volt kan laten draaien. Op 5 volt hoor je ze helemaal niet, 7 volt is nagenoeg geruisloos. Dit lijkt me een betere optie.

Verwijderd

Topicstarter
Nu lopen ze op 7 volt en ik vind ze eigenlijk nog te luidruchtig. Maar ik heb nog niet echt mijn best gedaan om resonantie te verminderen, want dat scheelt altijd erg veel.

Of ik kan proberen om die schakeling na te bouwen. Het mag natuurlijk best wat blazen tijdens RTCW of Q3. Als hij maar stil is bij mp3's of divxen.

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 19:21 schreef Massive_A het volgende:
Nu lopen ze op 7 volt en ik vind ze eigenlijk nog te luidruchtig. Maar ik heb nog niet echt mijn best gedaan om resonantie te verminderen, want dat scheelt altijd erg veel.

Of ik kan proberen om die schakeling na te bouwen. Het mag natuurlijk best wat blazen tijdens RTCW of Q3. Als hij maar stil is bij mp3's of divxen.
Ik weet niet wat voor fans je hebt, maar daar kan je ook nog naar kijken. Enermax fans hebben een ingebouwde potmeter, kan je zelf het aantal rpm instellen. En dus zo ook het geluidsniveau

Verwijderd

Topicstarter
Het is een sunon en een coolermaster, een van 80mm en een van 92mm.
Maar goed, als het niet kan (waarom eigenlijk niet), dan kan ik dus nog steeds gaan proberen resonantie tegen te gaan.

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 19:57 schreef Massive_A het volgende:
Het is een sunon en een coolermaster, een van 80mm en een van 92mm.
Maar goed, als het niet kan (waarom eigenlijk niet), dan kan ik dus nog steeds gaan proberen resonantie tegen te gaan.
yep. Je overbelast je schakeling hier waarschijnlijk mee. Ik zou mijn voeding daar niet aan wagen. Het lijkt me voor jou het handigst een simpel baybusje te bouwen. Kost maar een paar en ff solderen ;).

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ole ole ole -> verplaatst naar oceeeee -> [forum=22] :).
Pagina: 1