Welke voltages uit een seriële poort?

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:07

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een triac schakeling en die moet tussen de 3 en 12v DC binnen krijgen en dan schakelt deze een triac.

Nu wil ik voor mijn drive-in show een licthcomputer bouwen, en dan via VB mijn lampen aan kunnen sturen.

Maar nu wil ik weten, welke voltages kan ik uit een Seriële poort krijgen? En hoeveel? ik moet 4 uitgangen hebben om de lampen aan te sturen, het zijn namelijk 4 triac schakelingen die ik aan wil sturen.

Verwijderd

nou een compoort heeft maar 2 echte uitgangen.
maar je kan er echt geen grote schakelingen me schakelen.
maxilaal een ledje.

dus je koopt een CNY17-4 en sluit hem aan de ene kant op de com poort aan en de andere kant gebruik je als connectie.
schakeling zie: [topic=452137]

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Zou je niet de parallele poort gebruiken?

Wat je ook kan doen is een schuifregister nemen. Je hebt dan 3 pinnen nodig (data, clk, update).

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:07

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
heeft er iemand een schema of een goede Nederlandse site waar ik kan lezen hoe het allemaal werkt?

Ik ben nog een een n00b op dit gebied!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:35
Dus je wilt op elke pinnentje van de seriele poort een andere spanning verkrijgen :?

Daar ben ik zelf ook al heel lang naar op zoek |:(

• Mighty_Xa4
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 16:13
In het tijdschrift elektuur (www.elektuur.nl) staan wel eens schakelingen voor lichtshows, maar deze maken vooral gebruik van DMX (een of ander protocol) hiermee kunnen zeer veel lampen afzonderlijk bestuurd worden (word ook gebruikt door profi's in discotheken ofzo). Er wordt tevens gebruik gemaakt van de parallele poort en niet van de RS232 (seriele poort)

Verwijderd

In het boekje van je mobo staat van elke poort welke voltages er op staan. De Seriele poort en USB hebben allemaal ergens een +5V en een Ground. 12 zit er volgens mij niet bij.

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 11:50 schreef freezy17 het volgende:
In het boekje van je mobo staat van elke poort welke voltages er op staan. De Seriele poort en USB hebben allemaal ergens een +5V en een Ground. 12 zit er volgens mij niet bij.
jah een com = 5v+ met max 20mA

Verwijderd

ehh, het RS232 protocol (com poort) heeft bij een 0 op de TX 12V en bij een 1 -12V. Het enige brobleem is dat deze waarde bij de kleinste belasting in elkaar valt.

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 22:37
Ik denk ook dat een paralelle poort daar beter voor is. Maar voor specificaties van een compoort moet je hier maar kijken, daar staat heel veel info.

http://www.lammertbies.nl/comm/info/nl_RS-232.html
Pagina: 1