Toon posts:

Waarom brakke Headphone out op amps?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zetten fabrikanten geen fatsoenlijke koptelefoonversterkers in hun (dure) amps??

Ik heb hier een waanzinnig klinkende h/k staan, maar als ik mn koptelefoon (sennheiser HD-25) aansluit :r geluid...

Als ik dan direkt op mn md-deck van sony aansluit is het veel beter!!

Is het nou zo moeilijk om dat goed te maken of zijn ze gwoon lui??

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Er zit in die versterker waarschijnlijk geen gescheiden versterker voor de koptelefoon maar het is gewoon de normale versterker met een paar weerstandjes er voor.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55
op je sony MD deck wel goed? ik heb juist heel andere ervaringen, de koptelefoonaansluiting van mijn MDS-JE530 is echt brak gewoon, compleet niet sterk genoeg voor mijn HD580, terwijl mijn Denon PMA-2000 wel perfect was voor koptelefoongebruik...

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 18:50 schreef P5ycho het volgende:
op je sony MD deck wel goed? ik heb juist heel andere ervaringen, de koptelefoonaansluiting van mijn MDS-JE530 is echt brak gewoon, compleet niet sterk genoeg voor mijn HD580, terwijl mijn Denon PMA-2000 wel perfect was voor koptelefoongebruik...
Dat is merkwaardig, ik heb hetzelfde deck en dezelfde headphone, klinkt prima en kan hem ver genoeg uitsturen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mn koptelefoon op een soundcraft 800B aansluit is het geluid nog wel n stukje beter, maar mijn md deck is ook wel ok. Een maat van me heeft een NAD amp. en ook een sony md deck en ook bij hem klinkt de md speler verreweg het beste.

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan iemand mij uitleggen waarom het zo moeilijk/duur zou zijn om een fatsoenlijke koptelefoon versterker in te bouwen in hifi apparatuur?

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Maar kan iemand mij uitleggen waarom het zo moeilijk/duur zou zijn om een fatsoenlijke koptelefoon versterker in te bouwen in hifi apparatuur?
Da's simpel, voor een volwaardige koptelefoonuitgang moet je een paar extra euro's aan materiaal in het apparaat stoppen. Een paar euro extra uitgeven aan onderdelen betekent al gauw dat de prijs een paar tientjes omhoog gaat, en dat terwijl de meeste mensen toch geen fatsoenlijke koptelefoon in huis hebben en het verschil dus niet horen.

Ik meen me te herinneren dat elke euro die je extra besteed aan onderdelen, leidt tot 10 euro extra op de winkelprijs, vanwege alle winstmarges van fabriek/importeur/dealer/etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik heb het hier dus niet over goedkope kut versterkers van sony of kenwood ofzo, maar over verder perfecte NAD C370 en mijn h/k...

Die dingen kosten zowieso al meer dan €600,- dus wat maakt het dan nog uit???

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ja maar ik heb het hier dus niet over goedkope kut versterkers van sony of kenwood ofzo, maar over verder perfecte NAD C370 en mijn h/k...

Die dingen kosten zowieso al meer dan €600,- dus wat maakt het dan nog uit???
Gebrek aan interesse van de ontwerpers waarschijnlijk. Hoofdtelefoons worden sowieso niet erg serieus genomen in hifi-kringen en worden vaak meer als een nood-oplossing beschouwd, vooral omdat maar zo weinig mensen een koptelefoon hebben die meer dan een paar tientjes heeft gekost.

Verwijderd

Topicstarter
jah dat zal dan wel... Ik denk dat ik maar n keer een aparte hoofdtelefoon versterker ga kopen

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Da's dan toch inderdaad vreemd dat de h/p output op mijn oude AKAI cd-speler supervet klinkt en inderdaad op elke amp (tot nu toe) slechter. Wat mij sowieso opviel was dat die van de amp dus pas na de voorversterker/toonregeling komt en dat wil je natuurlijk helemaal niet op een koptelefoon. Uit de cd-speler krijg je het directe geluid van de cd.

Verwijderd

Bij de meeste oude versterkers zit de koptelfoonaansluiting via 2 weerstandjes gewoon aan de eindtrappen, waar je speakers dus ook op zitten.

En iedereen blaat altijd maar dat dat zo'n slechte oplossing is.
Slechte demping en zo...
Pagina: 1