Ik heb sinds kort kabel-internet, wat betekent dat mijn compu bijna de hele dag aanstaat. Daarom wil ik eens een goede firewall installeren om mijn zooi te beschermen. Maar wat is nou een goede (liefst gratis) firewall voor W98/2000? En liefst lekker makkelijk in te stellen
...
Ja, als de search zou werken zou dat inderdaad een goede optie zijn. Je kan nu alleen op username (wat mot je daar nou weer mee?) of op EXACTE titel zoeken. Ik heb al op "firewall" gezocht, maar die gingen allemaal over linux.
Sorrie, ik kan er ook niks aan doen dat die search een beetje brak is.
Sorrie, ik kan er ook niks aan doen dat die search een beetje brak is.
Wat dacht je van Atguard? Als je op www.foutelink.com kijkt kom je genoeg linkjes tegen.
Verwijderd
Persoonlijk gebruik ik Zonealarm. Die bevalt me goed enis gratis op www.zonelabs.com te downloaden.
Verwijderd
LuCaS wrote:
Ik heb al op "firewall" gezocht, maar die gingen allemaal over linux.
De enigste goeie firewall is linux!
Ik heb al op "firewall" gezocht, maar die gingen allemaal over linux.
De enigste goeie firewall is linux!
Verwijderd
Met een goeie exploit is een virusscanner een deur van piepschuim...
Dat share-gedeelte ben ik het mee eens...
Dat share-gedeelte ben ik het mee eens...
Of W2k/NT met M$ Proxy 2.0 werkt ook perfect, en is tevens firewall
May the Force be with You instead of Bill
Ik heb net @Guard 3.22 geinstalleerd en moet zeggen dattie een stuk beter is van 2.x en eigenlijk dezelfde + meer functionaliteit biedt als ZoneAlarm. Je moet alleen wél weten hoe je het ding moet configureren anders schiet je er nog nix mee op. Wat dat betreft is ZA een stuk gemakkelijker.
Zonealarm Sucks want hij kijkt alleen naar het uitgaan en niet naar het inkomende internet verkeer...
Ik heb hem een tijdje gehad en kon er eigenlijk nix mee, het is alleen mischien handig om te zijn welke programmtjes momenteel je internetverbinding gebruiken en soms kun je als je pech/geluk hebt er nog een trogen tussen uit pikken..
Ik heb hem een tijdje gehad en kon er eigenlijk nix mee, het is alleen mischien handig om te zijn welke programmtjes momenteel je internetverbinding gebruiken en soms kun je als je pech/geluk hebt er nog een trogen tussen uit pikken..
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 september 2000 14:00 schreef Maxonic het volgende:
Zonealarm Sucks want hij kijkt alleen naar het uitgaan en niet naar het inkomende internet verkeer...
Ik heb hem een tijdje gehad en kon er eigenlijk nix mee, het is alleen mischien handig om te zijn welke programmtjes momenteel je internetverbinding gebruiken en soms kun je als je pech/geluk hebt er nog een trogen tussen uit pikken.. *D[/quote]Dit kan ook allemaal met genoemde versie van @guard.
Aanradertje wat mij betreft.
(Alleen voor Tweakers die weten hoe ze hun compie veilig kunnen maken, not for the faint hearted.
)
Ik heb hem een tijdje gehad en kon er eigenlijk nix mee, het is alleen mischien handig om te zijn welke programmtjes momenteel je internetverbinding gebruiken en soms kun je als je pech/geluk hebt er nog een trogen tussen uit pikken.. *D[/quote]Dit kan ook allemaal met genoemde versie van @guard.
Ik had altijd conseal firewall maar die is opgegaan in mcaffee nu heb ik ook blackice naar mijn weten is nog niemand binnen geweest zit gemiddeld op 150 portscans perdag
afgelopen week 1* 2500
* BrammeS vindt een firewall geen overbodige luxe
afgelopen week 1* 2500
* BrammeS vindt een firewall geen overbodige luxe
Advanced sheep-counting strategies
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 september 2000 17:18 schreef BrammeS het volgende:
* Bigs vindt een firewall geen overbodige luxe[/quote]Kan iemand mij dan uitleggen wat voor nut het heeft om te weten dat iemand kijkt of ik een poort open heb staan?
En 150x per dag lijkt me een beetje overdreven (of je hebt hem fout ingesteld zodat ie elke keer als je een ICQ message stuurt alarm slaat).
* Bigs vindt een firewall geen overbodige luxe[/quote]Kan iemand mij dan uitleggen wat voor nut het heeft om te weten dat iemand kijkt of ik een poort open heb staan?
En 150x per dag lijkt me een beetje overdreven (of je hebt hem fout ingesteld zodat ie elke keer als je een ICQ message stuurt alarm slaat).
Verwijderd
Duhhhhhh
Ik heb een Zyxel Prestige 310 a 678,-
Kost wat, heb je ook wat.
Komt erg dicht in de buurt van profi Cisco spul. Check ook www.speedguide.net !!!!
Ik heb een Zyxel Prestige 310 a 678,-
Kost wat, heb je ook wat.
Komt erg dicht in de buurt van profi Cisco spul. Check ook www.speedguide.net !!!!
Ik draai altijd thuis met een muur.
Dat heeft een reden, die ik al eens heb gemeld.
Door die actie van die persoon, heb ik dus een sch*rft hekel aan Crackers/Scriptkiddies gekregen.
Als muur heb ik @guard 3.22, deze werkt prima
Dat heeft een reden, die ik al eens heb gemeld.
Door die actie van die persoon, heb ik dus een sch*rft hekel aan Crackers/Scriptkiddies gekregen.
Als muur heb ik @guard 3.22, deze werkt prima
And The Only One
Tja, ik raad ook Blackice aan.
Het geeft je het gevoel dat je veilig bent, en het kost niet veel laadtijd en ruimte...
Het geeft je het gevoel dat je veilig bent, en het kost niet veel laadtijd en ruimte...
Don't You stare there, Operate!
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 september 2000 20:31 schreef seppie het volgende:
Het geeft je het gevoel dat je veilig bent, en het kost niet veel laadtijd en ruimte...[/quote]BTW, een vals gevoel van veiligheid is nog erger dan de onveiligheid zelf.
Het geeft je het gevoel dat je veilig bent, en het kost niet veel laadtijd en ruimte...[/quote]BTW, een vals gevoel van veiligheid is nog erger dan de onveiligheid zelf.
Pagina: 1