Toon posts:

Maken van een popup, die na aanmelding...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
ik heb even een pop up gemaakt, waarin mensen zich voor de SMS service kunnen aanmelden. Nu moet de pop up na het invullen en submitten van de gegevens:
-de gegevens checken,
-de gegevens opslaan,
-venster sluiten, hoofdvenster wat er achter ligt: pagina waarin persoon in ingelogd weergeven.

Hij werkte tot voor kort toen ik een aanpassing heb gemaakt.
code:
1
2
3
4
<FORM METHOD="post" NAME="aanmelden" 
ACTION="http://allesoversms.smsactueel.nl/member/newmember.phtml" 
ONSUBMIT="window.close(); return BeforeSend(); 
return targetopener(this,true);">

De rest klopt als eht goed is. Pop up ook te zien op: Http//www.allesoversms.nl --> in de linkerkolom op het linkje/plaatje "Nog geen lid? Registreer dan nu!" te drukken.

Kan iemand mij helpen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Shit, verkeerde knopje :'(

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

ONSUBMIT="window.close();

daar houdt al je script op zo'n beetje voordat het formulier uberhaupt gesubmit is.

Zet die eens als laatste ;)

Verder return je 2 waardes, die tweede zal dus nooit uitgevoerd worden (return targetopener(bla)).. want na de eerste is je event al exit. Al is je window dan allang gesloten door de eerste opdracht ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar nu wordt de ingelogde pagina nog geopend in het pop up, en het moet dus worden geopend in het achterliggende venster..

Een stapje verder, maar nog niet waar ik wezen moet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. Maar hoe kan ik dat dus oplossen> Het werkte toch echt voorheen :?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

een venster heeft in principe een 'opener', maar voor de zekerheid wil je die ook opgeven bij het openen van de popup.

bla = window.open(...)
bla.opener = this

vervolgens kun je in de popup deze aanspreken:

this.opener.location.href = "ingelogd.html"

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op dinsdag 16 april 2002 17:53 schreef boffers het volgende:
Ok.. Maar hoe kan ik dat dus oplossen> Het werkte toch echt voorheen :?
Zet het allemaal eens in 1 functie die je aanroept onsubmit. Dan kun je zelf bepalen wat je doet en uiteindelijk returnt.

Bovendien wil je het venster denk ik pas closen nadat het form gesubmit is (dus in volgende pagina), om er zeker van te zijn dat de data ook werkelijk aangekomen is.

Das wel handigste volgorde ;)

CHECK - SUBMIT - CLOSE

Verwijderd

Topicstarter
Sorry |:( Kun je laten zien hoe je het bedoelt?

Verwijderd

boffers:
Misschien dat je de bedoeling van dit forum niet helemaal begrijpt: Gathering of Tweakers is een online community waar mensen elkaar helpen met vragen, en met elkaar discussiëren.

Jij schijnt hier alleen te komen als jij een probleem hebt, en je lijkt niet de minste moeite te nemen om ook eens topics van anderen te bekijken en daarin mee te helpen.

Het is niet de bedoeling dat je GoT als je persoonlijke helpdesk beschouwt, het is namelijk niet netjes om van de kennisbron mee te drinken zonder af en toe ook eens de bron bij te vullen.

Kortom: draag af en toe ook eens wat bij in topics van anderen.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Cheatah,
omdat ik nog een beginner ben met een hoop dingen kan ik vaak simpelweg niet helpen. Vaak heb ik er ook niet echt tijd voor, maar als ik voorbij kom, en zie een topic waarbij ik kan helpen, dan doe ik dat ook.

Maar als ik echt niet verder kom, en ik begrijp niet wat de persoon bedoelt met zijn uitleg, mag ik toch zeker wel vragen of hij het misschien kan laten zien. Ik heb simpelweg al een hoop geleerd door het forum, veel gelezen etc. Maar soms loop ik tegen een probleempje aan, en probeer deze dmv hulp van anderen op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan iemand mij nog helpen? :'(

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Wil je wel helpen, maar weet nog niet precies wat het probleem is, tenzij je de code zelf ook niet geschreven hebt en dus ook niet weet wat het precies doet of hoe het aan te passen.

Maar goed..

Formulier -> Check -> Submit -> Resultaat -> Close

is de volgorde die je aan moet houden denk ik. Je hebt je formulier met onsubmit je form-validatie. Is je formulier goed en gesubmit krijg je je resultaatpagina (action=newmember.phtml). In deze pagina zet je simpelweg dat je de opener URL wilt veranderen en het venster sluit:

this.opener.location.href="blabla.html"
this.close()
Pagina: 1