Toon posts:

[BIOS] welke flash???

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen,
ik heb nog nooit eerder mijn bios geflashed... ik heb nu
award 6.00 PG, maar ik wil hem upgraden... welke bios flash moet ik hebben, waar kan ik die halen en hoe flash ik hem dan??? alvast thnx

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Surf naar de website van je moederbordfabrikant en kijk bij "support" of "downloads" sectie. Een zichzelf respecterend moederbordfabrikant heeft zeer zeker ergens een duidelijke uitleg bijgevoegd over wat en hoe van het flashen van de BIOS :)

Verwijderd

Topicstarter
de bios is van award en op de site van award kan ik geen upgrades vinden, hij verwijst naar een site unicore... ook nix te vinden

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 17:32 schreef Scart het volgende:
de bios is van award en op de site van award kan ik geen upgrades vinden, hij verwijst naar een site unicore... ook nix te vinden
Site van de moederbordfabrikant :)

Verwijderd

Als het gaat om het mobo wat in je specs lijstje staat, dan moet je hier wezen : http://www.chaintech.com.tw/AP/BIOS/model.asp?model=6VIA4&Submit=GO%21

Verwijderd

Juist, naar de site van Asus/MSI/Abit, daar pak je de nieuste Award BIOSPG die je wilt upgraden, en download je hem eerst.........

Er zijn tegenwoordig ook Automatische (MSI o.a.) BIOS UPDATE
sites, makkelijker kun je het niet krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
hmmz ik heb die van mijn moederbord gedownload, nu pak ik het uit word het een .BIN bestand :? wat moet ik hiermee???

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 00:34
Hoort ook een flashprogrammaatje bij. Kan je vast ook op de site van de moederbord fabrikant vinden. Anders bij award wel.
Vervolgens maak je een bootflop met daarop het flashprogje en het *.bin bestand.
Ermee opstarten en klaar ben je.

Maar waarom wil je flashen, het blijft een leipe bezigheid. Als je het fout doet of het gaat mis is je mainbord naar zijn grootje.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Op woensdag 17 april 2002 15:34 schreef Scart het volgende:
hmmz ik heb die van mijn moederbord gedownload, nu pak ik het uit word het een .BIN bestand :? wat moet ik hiermee???
Nooit geflashed?
Geen problemen met huidige bios?
Nooit aan beginnen!!!!!!!
Staat ook meestal als 1ste waarschuwing op de meeste sites die bios upgrades aanbieden.

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:38
Op woensdag 17 april 2002 16:49 schreef Charlie het volgende:
Hoort ook een flashprogrammaatje bij. Kan je vast ook op de site van de moederbord fabrikant vinden. Anders bij award wel.
Vervolgens maak je een bootflop met daarop het flashprogje en het *.bin bestand.
Ermee opstarten en klaar ben je.

Maar waarom wil je flashen, het blijft een leipe bezigheid. Als je het fout doet of het gaat mis is je mainbord naar zijn grootje.
gewoon een nieuw flashrommetje van de fabrikant van je mobo, toch alleen flashen als het echt nodig is

dot.blaat

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Lees de FAQ, gebruik de Search, kijk in je manual, kijk op de website van de fabrikant, etc.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.