Toon posts:

-->>Draadloos netwerk bouwen!?!?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello... mijn plannen zijn om een draadloos netwerk te bouwen met een paar vrienden, zo kunnen we altijd met elkaar over een netwerk spelen. Mijn vrienden wonen ongeveer 100 t/m 500 meter van me vandaan. Is het mogelijk om een stabiel draadloos netwerk te maken over deze afstanden en hoeveel kan het ons ongeveer kosten (en welke apperatuur hebben we nodig)????

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Het is inderdaad mogelijk alleen de afstand is misschien een probleem..

Ik ken een ISP (persoonlijk) in America en die is daar druk bezig om Wireless Internet de grond uit te stampen.. Dit zou een waanzinige uitkomst zijn voor jullie :)
Nu is dit weer iets heel anders maar bij ons op school loop ik ook wel is met een laptopje door de school heen :P Lekker naar tweakers.net toe..terwijl je door de school loopt..
Alleen is er 1 grooot nadeel. Het systeem wat we daar gebruiken kan maar een grote 100 meter aan.. Minder dus :(

Maar het is dus mogelijk..alleen die afstand. En er is nog 1 nadeel en dat is: $$$

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Ik heb ook een paar vrienden waarmee ik een netwerk wil maken, alleen wonen ze op 12 km afstand. Iemand een idee?

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Verwijderd

Zown idrium sataliet op de kop tikken?

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 14:28

Exterazzo

Qeasy

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik heb ook een paar vrienden waarmee ik een netwerk wil maken, alleen wonen ze op 12 km afstand. Iemand een idee?[/quote]
  • <li>Huur een ruimte en ga een weekend netwerken <li>Neem allemaal breedband internet

Audentia

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Je kan wat gaan rommelen met laserlicht :)
is ook redelijk goedkoop (als je handig bent met electronica) nadeel is natuurlijk dat je vrij zicht tussen de twee zenders moet hebben :(
Met radiogolven en twee richtantennes kan je ook vrij makkelijk een verbinding maken :)
Moet je wel een $$ vergunning voor aanvragen :(

PS zou de zon ook een vergunning hebben om te stralen ;)

Powered bij meergranenbrood.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het is inderdaad mogelijk alleen de afstand is misschien een probleem..[/quote]euhhm.. afstand is bij draadloos juist GEEN probleem!! Kan je makkelijk enkele kilometers mee overbruggen (als je line of sight hebt toch)
Het probleem bij gewone mensen als jij en ik is de kostprijs.. en geloof me.. die wil je niet weten.
Denk daar nog eens bij dat je bij (standaard) wireless maximaal 11Mbs hebt wordt het al helemaal onaantrekkelijk denk'k

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
12 KILOmeter?
je snapt toch zelf ook wel dat dat uitermate duur zal worden?
je kan bijvoorbeeld glasvezel leggen..
of je kan een redeliojk sterke zender gaan plaatsen en't wireless gaan doen..
maar 't zal nog leuk worden om binnen de wetgeving te vallen :) Sterke zenders appricieren de meeste staatjes nie zo echt :)
zeker niet zonder vergunning.. die dan ook weer veel geld kost
Pagina: 1