Hello... mijn plannen zijn om een draadloos netwerk te bouwen met een paar vrienden, zo kunnen we altijd met elkaar over een netwerk spelen. Mijn vrienden wonen ongeveer 100 t/m 500 meter van me vandaan. Is het mogelijk om een stabiel draadloos netwerk te maken over deze afstanden en hoeveel kan het ons ongeveer kosten (en welke apperatuur hebben we nodig)????
Het is inderdaad mogelijk alleen de afstand is misschien een probleem..
Ik ken een ISP (persoonlijk) in America en die is daar druk bezig om Wireless Internet de grond uit te stampen.. Dit zou een waanzinige uitkomst zijn voor jullie
Nu is dit weer iets heel anders maar bij ons op school loop ik ook wel is met een laptopje door de school heen
Lekker naar tweakers.net toe..terwijl je door de school loopt..
Alleen is er 1 grooot nadeel. Het systeem wat we daar gebruiken kan maar een grote 100 meter aan.. Minder dus
Maar het is dus mogelijk..alleen die afstand. En er is nog 1 nadeel en dat is: $$$
Ik ken een ISP (persoonlijk) in America en die is daar druk bezig om Wireless Internet de grond uit te stampen.. Dit zou een waanzinige uitkomst zijn voor jullie
Nu is dit weer iets heel anders maar bij ons op school loop ik ook wel is met een laptopje door de school heen
Alleen is er 1 grooot nadeel. Het systeem wat we daar gebruiken kan maar een grote 100 meter aan.. Minder dus
Maar het is dus mogelijk..alleen die afstand. En er is nog 1 nadeel en dat is: $$$
Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/
Ik heb ook een paar vrienden waarmee ik een netwerk wil maken, alleen wonen ze op 12 km afstand. Iemand een idee?
Een koe is en blijft een merkwaardig beest!
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik heb ook een paar vrienden waarmee ik een netwerk wil maken, alleen wonen ze op 12 km afstand. Iemand een idee?[/quote]
- <li>Huur een ruimte en ga een weekend netwerken <li>Neem allemaal breedband internet
Je kan wat gaan rommelen met laserlicht
is ook redelijk goedkoop (als je handig bent met electronica) nadeel is natuurlijk dat je vrij zicht tussen de twee zenders moet hebben
Met radiogolven en twee richtantennes kan je ook vrij makkelijk een verbinding maken
Moet je wel een $$ vergunning voor aanvragen
PS zou de zon ook een vergunning hebben om te stralen
is ook redelijk goedkoop (als je handig bent met electronica) nadeel is natuurlijk dat je vrij zicht tussen de twee zenders moet hebben
Met radiogolven en twee richtantennes kan je ook vrij makkelijk een verbinding maken
Moet je wel een $$ vergunning voor aanvragen
PS zou de zon ook een vergunning hebben om te stralen
Powered bij meergranenbrood.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het is inderdaad mogelijk alleen de afstand is misschien een probleem..[/quote]euhhm.. afstand is bij draadloos juist GEEN probleem!! Kan je makkelijk enkele kilometers mee overbruggen (als je line of sight hebt toch)
Het probleem bij gewone mensen als jij en ik is de kostprijs.. en geloof me.. die wil je niet weten.
Denk daar nog eens bij dat je bij (standaard) wireless maximaal 11Mbs hebt wordt het al helemaal onaantrekkelijk denk'k
Het probleem bij gewone mensen als jij en ik is de kostprijs.. en geloof me.. die wil je niet weten.
Denk daar nog eens bij dat je bij (standaard) wireless maximaal 11Mbs hebt wordt het al helemaal onaantrekkelijk denk'k
12 KILOmeter?
je snapt toch zelf ook wel dat dat uitermate duur zal worden?
je kan bijvoorbeeld glasvezel leggen..
of je kan een redeliojk sterke zender gaan plaatsen en't wireless gaan doen..
maar 't zal nog leuk worden om binnen de wetgeving te vallen
Sterke zenders appricieren de meeste staatjes nie zo echt 
zeker niet zonder vergunning.. die dan ook weer veel geld kost
je snapt toch zelf ook wel dat dat uitermate duur zal worden?
je kan bijvoorbeeld glasvezel leggen..
of je kan een redeliojk sterke zender gaan plaatsen en't wireless gaan doen..
maar 't zal nog leuk worden om binnen de wetgeving te vallen
zeker niet zonder vergunning.. die dan ook weer veel geld kost
Pagina: 1