[CM] Vloeistofkoeling

Pagina: 1
Acties:

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 08:07
Een kennis van mij heeft een PIII 933 op een Asus 815i, en vind hem veel te luidruchtig.
Zijn er mensen hier die een vloeistofkoeling voor hem kunnen bouwen, of kent iemand een bedrijf die het kan?

Alvast bedankt!

Jeroen.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik kan dat, maar t is wel behoorlijk prijzig, niet zozeer het bouwen, maar de onderdelen

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• A-Tray
  • Laatst online: 14-02 08:07
Op dinsdag 16 april 2002 16:53 schreef Atgast het volgende:
ik kan dat, maar t is wel behoorlijk prijzig, niet zozeer het bouwen, maar de onderdelen
Wat gaat dat ongeveer kosten?

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Verwijderd

Is de Koolance kast geen oplossing voor jouw vriend?

Verwijderd

of je doet het zelf

edit] koolance is natuurlijk nog beter voor die vriend ;)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik zou het kunnen opzoeken, maar ik denk dat wanneer je alleen gekochte onderdelen gebruikt, je zo rond de €300,- zit, tis een schatting maar ben bang dat je al snel die richting op gaat.

daarom word er zoveel zelfbouw gepleegd :Y)

• Whuzz
  • Laatst online: 20:21

Whuzz

Dodgeball!

Op dinsdag 16 april 2002 16:52 schreef A-Tray het volgende:
Een kennis van mij heeft een PIII 933 op een Asus 815i, en vind hem veel te luidruchtig.
Wat maakt er zoveel lawaai dan? De CPU? Het Mobo?
Of de koeler :? ;)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Marsman83
  • Laatst online: 23-02 12:36
Ja als ie niet aan overclocken doet kan ie beter een zalman koeler op z'n cpu zetten.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Op dinsdag 16 april 2002 17:28 schreef Fraggler het volgende:
Ja als ie niet aan overclocken doet kan ie beter een zalman koeler op z'n cpu zetten.
Of zp'n Silverado... zijn ook stil

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Als je in Dordrecht woont kan ik het voor je doen.

• Cloontje
  • Laatst online: 24-12-2025

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Ik zou het best willen doen, wanneer het me ook wat oplevert ofcourse. Want voor niets gaat de zon op, maar ik wil niet hongerlijden.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Verwijderd

KOLLANCE :7

• Bas_f
  • Laatst online: 02-02 12:03
Koolance kast is een mooie oplossing inderdaad.

Voor mensen die 't aanbieden om 't doen, denk goed na: Als er in de toekomst iets mis gaat met jouw opstelling (lekkage, etc..) krijg jij waarschijnlijk de schuld...
(Klinkt misschien hard...)

...

• DeadPool
  • Laatst online: 07-12-2025
Je heb ongeveer 3 opties:

- Een koolance kast kopen, kost je veel $$$ maar dan ben je in 1 x van al het "gezeik" af
- Zelfbouw; waterblokje bestellen (of zelf fresen), de juiste slangen zoeken, kachelradiator van de autosloop halen, pompje bestellen, in totaal gaan hier nog wat uurtjes in zitten maar het zou uiteindelijk al gaat alles goed wel beter moeten koelen
- Stille luchtkoeling, bijvoorbeeld een silverado of zalman koeler wat al eerder hierboven genoemt is.

(Een pentium 3 wordt absoluut niet heet en de silverado noisecontrol die me vader heeft draait op 10 volt en d'r zit een T-Bird 1400 onder, het heethoofd der heethoofden :P dus een silverado in combi met een P3 kan je makkelijk @ 6 volt laten lopen en dan is die echt fluisterstil, dan moet je gaan verder modden aan je voeding om em stiller te krijgen, bij de silverado krijg je van die weerstandjes die je tussen je 3pins aansluitingen kan doen dan kan je kiezen uit de volgende voltages: 6 volt, 8 volt, 10 volt)

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 07:25 schreef Bas_f het volgende:

Voor mensen die 't aanbieden om 't doen, denk goed na: Als er in de toekomst iets mis gaat met jouw opstelling (lekkage, etc..) krijg jij waarschijnlijk de schuld...
Kijk eens op www.pc-cooling.de het is wel duits maar er staat een brok info, en koolance is niet slecht ze hebben een mooie kast en die werk echt goed maar het kan beter zoals BlackIce II maar waterkoeling ?? waarvoor ??
Als je niet overclockt hoeft het niet en trouwens met waterkoeiling moet je goed oppassen dat je de koelers voor CPU en/of CHIPSET en/of VIDEOCARD en de radiator of uit cooper zijn of uit aluminium maar geen mix gebruiken anders krijg je een ionenwaterstroom de je koeler naar de kloten helpt want door de hitte en het water worden cooper deeltjes of aluminium deeltjes naar de cpu koeler ( aluminium en/of cooper) of andersom gebracht.
Maar bij de Koolance kast is alles op elkaar afgestemt dus ik denk de beste optie betreffende garantie voorwaarden maar betreffende cooling, hij doet het wel goed hoor maar het is wat je maar wilt ....

Koolance >> http://www.hartware.de/review.html?id=205
Swiftech >> SWIFTECH MCW 372 Watercooling-Kit voor AMD Socket A / Intel FC-PGA

Senfu >> http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1205&p=1
>> http://www.hardwarecentral.com/hardwarecentral/reviews/1683/1/

dus kijk hier maal .... anyway ik heb xp2000+ en die draait op 37 graden en idle op 35 graden het geluid is 32 dba dus dat is acceptable ..... voor meer info kan je mij ook mailen .....>:)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op woensdag 17 april 2002 07:25 schreef Bas_f het volgende:

jep, dat weet ik, maar ik heb t wel eens eerder gedaan.
Daarom als ik voor iemand anders zoiets maak, dan maak ik in principe ook geen eigen onderdelen, zoals ik bij mezelf natuurlijk wel doe. Verder werk ik, als ik zoiets voor andere maak, ook altijd met afwater draadjes, mocht het gaan lekken, den blijft de electronica afgeschermd.

maar aan A-Tray: Als je nog steeds interesse hebt, meel mij dan eventjes.
kan ik je ook een preciese indicatie geven van de kosten.

ohja, als ik hem bouw, dan komt natuurlijk een heel fotoverslag op GoT :Y)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

waarom zou iemand dat voor hem moeten maken? als ie het nou eens zelf ging leren. als je niet wil leren hoe het werkt en hoe het moet, dan moet je er ook niet aan beginnen IMHO. tweaken roels :P

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op woensdag 17 april 2002 09:40 schreef AtomicShockwave het volgende:
waarom zou iemand dat voor hem moeten maken? als ie het nou eens zelf ging leren. als je niet wil leren hoe het werkt en hoe het moet, dan moet je er ook niet aan beginnen IMHO. tweaken roels :P
Mee eens, wil je het nog steeds laten doen en je wilt je case een weekje kwijt wil ik tegen ligte vergoeding wel modden voor je...... Wat voor case is het? En woon je in de omgeving van gouda?

Mail maar als je interesse hebt: marcel_1982@hotmail.com

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Pagina: 1