Toon posts:

61% systeembronnen beschibaar met drie prog's aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn ram als ik bijv. internet explorer 2 keer en msn messenger aan heb staan zijn er maar 61% van de systeembronnen beschikbaar.
Ik heb een amd 1200 processor, 256 mb ram, abit kt7a-raid moederbord, 40gb hd en os win 98 se.
Ik vind dit vreemd want zo zal ik toch niet zo veel ram moeten verbruiken ik heb in msconfig al veel uitgeschakeld en buiten de bovengenoemde prog's heb ik nog wat drivers en norton internet security en norton antivirus aan staan.
Als ik dit doe op mijn oude comp met 112 mb ram heb ik nog meer % van de systeembronnen beschikbaar.

Verwijderd

Erhh, hoe heb je je virtual memory ingesteld, welke OS draai je ... etc.
Het beste is een extra partitie maken, deze formateren als FAT-16 en daar je swapfile opzetten. Deze moet dan wel groot genoeg zijn, want dat zou nu wel eens het probleem kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 4 parties allemaal even groot. Windows beheert mijn virtueel memory. en hoe groot zou die paties dan moeten zijn. Voor het virtueel memory gebruikt windows nu de c schijf die nog 7,4 gb vrije ruimte heeft.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

systeembronnen != het totaal aantal RAM geheugen

Systeembronnen is dat ene 640K base memory gedeelte dat ooit door ons aller Billy Gatjes als ruim voldoende werd bestempeld ;)

Het is beslist niet ernstig om "zo weinig" over te hebben, staar je je er niet teveel op :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar er is dan ook maar 48% van de ram beschikbaar terwijl alle ram wel goed werd herkend.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat valt toch wel mee hoor?
Zolang je maar niet aan video-editing of andere geheugenvretende applicaties doet, dan is er mijns inziens totaal geen vuiltje aan de lucht :)
Pagina: 1