Win98 betere overclock dan WinXP

Pagina: 1
Acties:

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:36
Is het al meerdere tweakers opgevallen dat je in windows98se beter/hoger kan overclocken dan in windowsxp??
Ik krijg mijn FSB bijvoorbeeld in win98 nog net op 150Mhz, maar in winXP krijg ik hem net op 145 stabiel :? :?
Een vriend van mij krijgt zijn cpu in win98 op 1ghz en in winXP maar op 952Mhz..
Best vaag wat zou de oorzaak zijn?

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Misschien omdat Win XP wel meer zal zuigen :?

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Heb hetzelfde ...

In WinXP kreeg ik um niet hoger dan 170x10 ... Windows startte wel op maar crashte bij Burn7K en 3Dmarken.

In Win98SE draai ik nu 170x10.5 ... stabiel als de pest. En ik kan denk ik nog hoger, nog niet geprobeerd ;)

Denk dat 98SE niet zo moeijlijk doet, aangezien XP toch gebasseerd is op Win2k ... denk ik :D

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Ik heb gehoord dat win XP op een of andere manier strakkere timings gebruikt en dat daarom overklokken minder goed lukt. Hoe software dit precies beïnvloed weet ik niet...

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:31
Kan wel kloppen :D
ik heb ook zo'n probleem
op 164FSB loopt XP niet, hij start wel maar ik krijg 'n rare error enz... terwijl Win98SE wel start... kan zelfs benchmarken enz.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:21

Whuzz

Dodgeball!

W98: 620Mhz
Wxp: 666Mhz

No problemo hier.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Mijn definitie van een geslaagde overklok is nog steeds 'De hoogste frequentie waarop het ding onvoorwaardelijk stabiel is'.

Dit inclusief burnk7 en super_pi.

Verwijderd

Met Windows '98 kun je niet beter overklokken.
W'98 trekt zich gewoon niet zoveel aan van de minuscule geheugen-fouten die optreden en W'98 blast de PC ook wat minder.
W2K kon ik bijvoorbeeld niet installeren op een systeem met half-gare geheugen reepjes. W'98 wel.

Verwijderd

Zal wel komen omdat Winxp op NT gebaseert is en dus voor een stabiel systeem gaat.

En win98 is dat niet en laat denk ik daarom ooit wat geheugen foutjes door wat NT weer niet doet, en daarom eerder crasht bij een hogere fsb of cpu snelheid.

Dit is wat ik denk kan best zijn dat er niets van klopt :Y)

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02 19:39

Professor_Botje

Administrator

Tja ik ben vanmenig dat je zoizo geen XP moet draaien :P
Evenals WinME das ook al zo lekker LAME!

de TCP/IP en VOORAL IPX/SPX hebben een groot probleem
incombinatsie met bv een win 9x machiene

probeer maar eens een IPX game op winXP/ME en Win9x te draien never dat je dat gaat lukken

Heb je minder of gelijk aan 256Mb dan draai je gewoon Win98
Heb je meer of gelijk aan dan drai je Win2K

Simpel en je hebt helemaal geen problemen :)

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

Pagina: 1