Forum bouwen veel werk? Zelf Verbouwen of bouwen?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:52
Hoi!
Ik ben gevraagd door een opdrachtgever om in een site een forum te implementeren. Er zijn echter wel redelijk wat specifieke eisen. Nu zit ik te twijfelen: Zelf bouwen, of op een al bestaand product baseren.
Nu denk ik dat zelf bouwen niet zoveel werk is. Maar ik hoor hier en daar dat een forum bouwen toch wel erg tegenvalt aan hoeveelheid werk. Dus, mijn vraag is: Wie heeft er wel eens een (simpel) forum gebouwd, en hoelang was je bezig met de basics? (dingen als ICQ messages enzo hoeven er allemaal niet in).
Kortgezegd zijn dit de specificaties:
*Het forum zal 3 onderwerpen (lijsten met threads) bevatten.
*Het bekijken van het forum is voor iedereen toegankelijk.
*Bezoekers kunnen met hun login reacties plaatsen.
*Bezoekers kunnen zonder login reacties bekijken.
*Bezoekers kunnen met een login nieuwe discussies openen.
*Bezoekers kunnen met hun login hun eigen reacties bewerken
*bezoekers kunnen elkaar mailen via een form: het email adres van de ontvanger wordt hierbij niet bekend gemaakt aan de verzendende bezoeker.
*HTML invoer wordt uit het forum gefilterd.
*Threads worden gesorteerd op laatste reactie-tijd.
*Er komen ongeveer 30 berichten per pagina.
*Voor het aanvragen van een login moet men eerst accoord gaan met de "spelregels" van het forum.
*Er bestaat in principe geen "ingelogde" status, men moet bij het posten van elk bericht de username en password opgeven.
*Per reactie moet worden aangegeven of de user reacties per email wil ontvangen van andere bezoekers van het forum.
*Om een login te maken vult met z'n email adres in; een password wordt vervolgens naar dit email adres gestuurd.
*Een administrator kan de berichten bewerken en verwijderen in een admin gedeelte.
*Users die hun passwordt kwijt zijn, kunnen dit opvragen via een password mailer, waarbij een password naar de user wordt gestuurd.

Dit kan ik dus op Phorum oid baseren, of zelf van scrach bouwen (technisch geen probleem, ik weet genoeg van PHP/MySQL).
Als mensen tips hebben van fora die ongeveer aan deze specs voldoen, en gebruikt / verbouwd zouden kunnen worden zijn deze ook ERG welkom. Bedankt alvast!
(Ik was er van overtuigd dat ik dit hier een uurtje geleden heb gepost, maar hij staat echt niet in de lijst, dus ik droom, of hij is verdwenen. Hij lijkt hier idd. meer op z'n plaats dan in Webdesign & Graphics. Ff niet goed gekeken.)

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17

Skinny

DIRECT!

Niet kunnen vinden ?

Binnen 3 tellen in W&G (met slotje) :

[topic=469644/1/30]

Nogmaals posten helpt dat vaak niet.

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"