stroom aan/uit tijdens klussen aan pc?

Pagina: 1
Acties:

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:27
Tijdens klussen aan PC (nieuwe hd, andere videokaart, enz) de stekker in het stopcontact of eruit?

Volgens sommigen: erin, dan is je computer geaard.
En volgens anderen eruit, zodat er geen spanning meer op je pc-onderdelen staat.

Wat is nou het beste?

Greetz,
Overspeed

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

gewoon eruit

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Eruit...anders staat er gewoon nog spanning op je mobo...ik neem aan dat het ATX is.

• T.S.
  • Niet online
Eruit, en dan nog een keer de aan/uit knop indrukken. Er staat nl altijd nog wat spanning op. (Bij ATX)

Verwijderd

eruit

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

eruit ja..

• Overspeed
  • Laatst online: 02:27
OK, eruit dus (dat deed ik gelukkig al :))

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Er staat nl altijd nog wat spanning op. (Bij ATX)[/quote]Niet altijd. Mijn ATX voeding heeft een Aan/Uit schakelaar op de achterkant zitten. Normaal staat die altijd aan, en dat betekent dat het moederbord op stand-by staatn. Maar als die knop achterop uit staat, dan is de stroom -net als bij een AT voeding- écht van het moederbord AF.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• T.S.
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Niet altijd. Mijn ATX voeding heeft een Aan/Uit schakelaar op de achterkant zitten. Normaal staat die altijd aan, en dat betekent dat het moederbord op stand-by staatn. Maar als die knop achterop uit staat, dan is de stroom -net als bij een AT voeding- écht van het moederbord AF.[/quote]Als je de pc uitzet en vervolgens de hoofdschakelaar op de voeding, kan er nog steeds spanning opzitten, want als je dan weer op je (soft-power) aan/uit knop drukt, zie je bv de ledjes nog even oplichten, en de koeler een slag maken.

Pas dan kun je veilig aan het werk.
Pagina: 1