Ik krijg eerdaags eindelijk Mxstream. maar mijn athlon maakt een pokke herrie en staat om mijn kamer. dacht dus aan een oude gare pc een 486 DX 33 met 8MB om daar eens ff een ftp, mailserver en router van te maken. zal dat gaan lukken met zo'n oud ding. en loopt het dan ook nog redelijk snel. of kan ik een en ander beter uit mijn hoofd zetten met die bak?
Het zou kunnen.... iets met linux... (kijk eens naar FreeSco )Op dinsdag 16 april 2002 16:19 schreef Dramamaster het volgende:
Ik krijg eerdaags eindelijk Mxstream. maar mijn athlon maakt een pokke herrie en staat om mijn kamer. dacht dus aan een oude gare pc een 486 DX 33 met 8MB om daar eens ff een ftp, mailserver en router van te maken. zal dat gaan lukken met zo'n oud ding. en loopt het dan ook nog redelijk snel. of kan ik een en ander beter uit mijn hoofd zetten met die bak?
het kan wel ik zou er alleen wat geheugen bij prikken het is nog te krijgen bij http://www.nowthatsit.nl dat is een zaak hier bij mij in de buurt die dat spul nog heeft, er zijn er meer maar ik weet niet precies welke
zelfs web-serveren kan met zo'n ding, maar extra geheugen is dan wel vereist. Mocht je verder willen gaan (ik noem PHP of MySql) dan heb je wél iets zwaarders nodig, mocht je dat serieus willen gebruiken.
Verwijderd
voor alleen een router is het meer dan zat... voor wat meer is extra geheugen wel een vereiste... (en idd een serverside scripted website is het ook wat te licht)
Als router zal prima gaan. Webserver enzo kan misschien ook maar zou ik niet doen. Webserver zou nog kunnen. Maar als je een harddisk hebt en graag iets makkelijks wilt. Kijk dan naar IPCop, FreeSCO en MxStream is een hoop extra gedoe. Draai zelf ook IPCop op een 486DX2 66 met 16MB ram en een 270MB harddiskje en draait perfecto
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Pagina: 1