• DeaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 23:56
kan dit? heeft iemand het al geprobeert? of eigenlijk kan je firewire converten naar usb (usb op de pc en firewire op de iPod..)

thx

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:56
in theorie zou je een converter/adapter kunnen maken van FW naar USB(2). Het is allebei een serieel protocol, dus zullen niet enorm veel verschillen.
Weet niet of er ook daadwerkelijk iets voor gemaakt is en of hier wel een echte markt voor is.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-03 11:12

ReseTTim

Chocolate addicted

pak de soldeerbout en gah aan de gang zou ik zeggen :P

btw gewoon kopen DeaT en ook een firewire kaart :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• DeaT
ik weet wel dat je een usb aansluiting van bv een camera kun aansluiten op de firewire poort van een pc maar of het ook anders om kan daar gaat het om..

het was trouwens een klein usb stekkertje niet die standaard grote..

de converter zat bij de firewire kaart + firewire kabel..

• DeaT
owkee maak jij dan maar ff zon kabeltje voor mij dan tim,.. en test hem eerst oki? :D 8-)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 16 april 2002 16:03 schreef DeaT het volgende:
owkee maak jij dan maar ff zon kabeltje voor mij dan tim,.. en test hem eerst oki? :D 8-)
* ff solderen... mmmh....fluit
* ff aansluiten... mmmh. *klik*
*FONK*
* waaaaaah

• DeaT
oftewel: dag ipod :'(

heeft iemand anders het (ook al) geprobeert?! >:)

Verwijderd

Nee kan niet, gewoon firewirekaartje plaatsen

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-03 08:33
Waarom inderdaad zo moeilijk doen, ff een goedkoop firewire kaartje kopen en gaan met die benaan.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:56
Op dinsdag 16 april 2002 16:01 schreef DeaT het volgende:
ik weet wel dat je een usb aansluiting van bv een camera kun aansluiten op de firewire poort van een pc maar of het ook anders om kan daar gaat het om..

het was trouwens een klein usb stekkertje niet die standaard grote..

de converter zat bij de firewire kaart + firewire kabel..
Das geen USB, maar 4 aderig firewire. D.w.z. geen voeding via de firewire.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-03 12:37

chem

Reist de wereld rond

Op dinsdag 16 april 2002 18:56 schreef Waslijn het volgende:
Waarom inderdaad zo moeilijk doen, ff een goedkoop firewire kaartje kopen en gaan met die benaan.
pcies, wtf zou je 5 gb met USB gaan vullen :?

volgens mij ontgaat het hele idee van de iPod je dan een beetje.

een firewire kaart is 50 pleuro ofzo...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• DeaT
tja, ik weet niet hoe dat bij jullie op school/werk etc. zit maar bij mijn school/werk is het niet standaard dat er overal een firewire kaartje in zit... usb wel :P

maar dat was dus nog steeds firewire die aansluiting... nooit iedereen zomaar vertrouwen dus ;)

• DeaT
ik ga natuurlijk niet 5gb aan data transferen op school of zo.. gewoon je huiswerk etc... als je met .psd files werkt heb je al gauw een zip nodig en die hebben geen mp3 afspeel functionaliteit :) en zijn ook niet echt goedkoop...

• chem

chem

Reist de wereld rond

FYI: de disk die in een iPod zit is *niet* bedoeld als portable harddisk.

ff een paar honderd mb heen-en-weer sleuren etc. etc. is natuurlijk geen probleem; maar de disk is ontworpen voor kortstondig gebruik. Warmteafvoer is belabberd bij langdurig gebruik etc.

Je kan hem wel gewoon volop gebruiken :) maar je moet hem niet dagen lang laten spinnen als een desktop hd.

• DeaT
dat snap ik wel ja, het was zou dan heus niet mn 3e hd worden :)

maar een digitale camera (geen video camera was dat.. :)) die heb hier ook zo'n kleine firewire ( t was dus gewoon firewire ben ik inmiddels achter ;)) die sloot ik ook gewoon aan op de usb.

dus van kleine firewire naar usb gaat (met die camera dus..)
iemand ervaring met een normale (+ stroom dus) firewire naar usb? zo ja zou tim dat kabeltje anders ff op zn ipod mogen testen?? ;) :P

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op woensdag 17 april 2002 12:06 schreef DeaT het volgende:
dus van kleine firewire naar usb gaat (met die camera dus..)
iemand ervaring met een normale (+ stroom dus) firewire naar usb? zo ja zou tim dat kabeltje anders ff op zn ipod mogen testen?? ;) :P
dat zien we dan wel weer... kijk eerst maar of je er aan kan komen enzow..

• smokingr
  • Laatst online: 28-08-2025
Zoals DaeT al zei, het kan verdomde handig zijn als je bij een vriend bent om even wat mp3tjes over te zetten... ik weet niet wat voor vrienden jullie hebben maar de mijne hebben geen FireWire aansluiting :(

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op maandag 03 juni 2002 14:23 schreef BReiN het volgende:
Zoals DaeT al zei, het kan verdomde handig zijn als je bij een vriend bent om even wat mp3tjes over te zetten... ik weet niet wat voor vrienden jullie hebben maar de mijne hebben geen FireWire aansluiting :(
arme sloebers.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16
Zo zie je maar, in dit geval zijn je beste vrienden de Mac-cers :D

No production networks were harmed during this posting

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-03 08:58

FastBunny

Give it the Works !

okay, sorry dat ik t omhoog schop, maar misschien weet iemand al of er tooltjes voor zijn. De oplossing koop een firewire kaart kan niet, aangezien mijn pc geen vrije sloten meer heeft en bovendien heeft 90% van alle pc's wel usb en hooguit 5% firewire.

Nou zit ik te twijfelen tussen een iPod en een Archeos, maar de ipod is kleiner maar heeft firewire, en mijn pc alleen usb :(

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

FastBunny schreef op 01 september 2002 @ 18:37:
okay, sorry dat ik t omhoog schop, maar misschien weet iemand al of er tooltjes voor zijn. De oplossing koop een firewire kaart kan niet, aangezien mijn pc geen vrije sloten meer heeft en bovendien heeft 90% van alle pc's wel usb en hooguit 5% firewire.

Nou zit ik te twijfelen tussen een iPod en een Archeos, maar de ipod is kleiner maar heeft firewire, en mijn pc alleen usb :(
Kaartje eruit halen en firewire er in :) Je hebt vast wel een redundant netwerk kaart of zo? Of een losse-hotse-flots usb die eruit kan of los kan liggen...

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

WhizzCat schreef op 01 september 2002 @ 18:41:
[...]

Kaartje eruit halen en firewire er in :) Je hebt vast wel een redundant netwerk kaart of zo? Of een losse-hotse-flots usb die eruit kan of los kan liggen...
Nee 5 sloten allemaal vol :/
Scsi kaart, tv kaart, videobewerkingskaart, geluidskaart en netwerkkaart :) 5 stuks dus en heb maar 5 sloten :/

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• Mooody
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

1. een van de grootste voordelen van een iPod is firewire, als je converteert naar USB (als dat mogelijk is) gaat alles net zo traag als bij een goedkoper mp3-speler

2. als je 500 euro voor een iPod kan betalen, moet 25 euro voor een firewirekaart geen probleem zijn :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Mooooody schreef op 01 september 2002 @ 20:19:
1. een van de grootste voordelen van een iPod is firewire, als je converteert naar USB (als dat mogelijk is) gaat alles net zo traag als bij een goedkoper mp3-speler

2. als je 500 euro voor een iPod kan betalen, moet 25 euro voor een firewirekaart geen probleem zijn :)
Klopt maar ik wil t ook als universele portable hdd gebruiken, vandaar dat usb verhaal. :)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

koop een nieuwe geluidskaart.. de creative audigy heeft firewire en die gebruik ik ook... werkt perfect :)

Pagina: 1