doorspoelen van een divx5-film

Pagina: 1
Acties:

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-03 17:06
Hela!
Ik heb een filmpje van internet gedownload en nou is het al zo dat ik hiervoor divx5 moest installeren. Prima, maar, nu kan ik dat filmpje niet verder spoelen... lastig... (het schijnt een streaming divX te zijn ??)
Weet iemand of ik met b.v. VirtualDub dit filmpje kan omtoveren naar een doorspoelbare film?

Dank

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56
Probeer 't zou ik zeggen :+

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 21:48
Inderdaad, dit kan je met Virtual Dub verhelpen.

Waarom dit zeg meestal voorkomt is omdat de film niet compleet is, meestal word ie dan toch afspeelbaar gemaakt (kan met o.a. DivFix) nadeel hiervan is dat je hem niet kan doospoelen, omdat ie dan of stopt/of hij gaat weer naar het begin van de film.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dan heeft de film geen keyframes.

Je kan alleen spoelen op keyframes. Bij een DivX moeten die keyframes apart aangemaakt worden, meestal is dat 1x in de 10 seconden of bij een hoop beeldverandering.
Bij een ongecomprimeerde video is elke frame een keyframe.

Je moet dus op een of andere manier keyframes zien aan te maken in de video.
Dan moet je waarschijnlijk opnieuw gaan encoden met virtualdub, wat altijd uitloopt in kwaliteitsverlies uiteindelijk.

Dit ligt dus overigens niet aan het DivX5 formaat, dit kan je in feite met elk formaat uithalen....

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

oh heb ik ook nog ff een vraagje ik had laats dus een film die ik wel kon spoelen maar toen liep het geluid niiet meer synchroon met het beeld is dat ook te verhelpen met het eerder genoemde proggie of is hier wat anders voor te krijgen.

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-03 17:06
Ik heb echt geen idee...
Maar, voor de Die-hard VirtualDub-fans...
Hoe moet ik deze film omzetten? Iemand die mij wil vertellen wat ik moet doen en waarop ik moet letten bij dit programma... Ik ben wezeen prutsen, maar eruitgekomen hom maar... (en dat opnieuw coderen, dat zal zeker best wel lang gaan duren???)

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 19:58 schreef dreeke het volgende:
Je moet dus op een of andere manier keyframes zien aan te maken in de video.
Dan moet je waarschijnlijk opnieuw gaan encoden met virtualdub, wat altijd uitloopt in kwaliteitsverlies uiteindelijk.
Als je een file hebt waarvan je zeker weet dat de keyframe informatie mist (bijv met divFix) weggehaalt, dan kan je in virtualdub de file open en in het opendialog zit een vinkje ergens met "popup extended open information" ofziets. (Heb hier virtualdub niet bij de hand) En dan krijg je als je op open klikt een dialogje waar je iets als "derive new keyframes" ofziets kan aanklikken. Dan hoef je dus niet opnieuw te gaan encoden en verlies je ook geen kwaliteit
Pagina: 1