Toon posts:

[CM] idee > "in de koelkast"

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
kk kan aan een cocacola koelkastje komen
levert da probleme op met TE koud ofzo ?

Verwijderd

te koud een prossecor kan meende ik to -91 blijven werken, te koud is het niet maar je zit met condens!

typo

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Op dinsdag 16 april 2002 15:18 schreef dahaaz het volgende:
kk kan aan een cocacola koelkastje komen
levert da probleme op met TE koud ofzo ?
Condensatie????????

Verwijderd

Topicstarter
hmmzz
zijn daar oplossingen voor ?

Verwijderd

yupz, je zit idd met de condensatie in de koelkast, je ziet toch ook wel eens dauw op flesjes in de koelkast of er net uit? Wat dacht je van de achterkant van de koelkast, zit niet voor niets een lekgaatje achterin...

óf je moet je complete moederbord insmeren met vaseline,
óf je moet er niet aan beginnen...

IMHO >:)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 16 april 2002 15:25 schreef dahaaz het volgende:
hmmzz
zijn daar oplossingen voor ?
Misschien beetje ventileren met bij de intake een filter met silicagel?

Of inbouwen, verder potdicht maken, silicagel erin

Tijdje laten staan (Zodat de waterdamp door de silicagel wordt opgenomen... en laat daarna maar draaien....

Want geen waterdamp in de lucht is geen condens

Verwijderd

Of je zet gewoon de koelkast zelf niet aan...

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Het absorbtie vermogen (zo heet dat in een koelkast) is veels te laag om actief wat te kunnen koelen. Een koelkast geeft geloof ik geen koelte af maar Absorbeerd de warmte van de dingen die erin zitten.

Maar dat absorbtie vermoegen is niet berekend op een active warmtebron maar op eieren enzo.

En voor condens hoef jeniet bang te zijn omdat dat alleen gebeurd als iets Kouder is dan je omgevings temperatuur. Maar als je pc altijd aanstaat en het kastje dicht blijft dan zal er dus geen condens vormen.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

[OP] idee > "gebruik de search"

• Interstice
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Op dinsdag 16 april 2002 15:26 schreef ionize het volgende:
yupz, je zit idd met de condensatie in de koelkast, je ziet toch ook wel eens dauw op flesjes in de koelkast of er net uit? Wat dacht je van de achterkant van de koelkast, zit niet voor niets een lekgaatje achterin...

óf je moet je complete moederbord insmeren met vaseline,
óf je moet er niet aan beginnen...

IMHO >:)
Idd als het flesje de koelkats uitgaat krijg je condensatie want dan is het flesje kouder dan de omgeving. Dat lekkage gaatje is voor het geval je het apparaat moet ontdooien. Op de koelelementen zit namelijk ijs wat dan gaat smelten.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Condens krijg je niet hoor. de omgevingtemp is toch 3 4 graden. Niks is daarin dan kouder hoor.

Verwijderd

Als je zoiets doet probeer dan het vriesvak >:)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 17:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

als je zorgt dat er geen lucht in zit kan het ook niet condenseren, oftewel: comp aan, deur dicht en dan een vacuum pomp erop >:)
maarre, volgens mij als de koelkast dicht is vormt zich al geen condens (mits hij airtight is). je moet alleen zorgen dat als je de comp uitzet, dat je hem dan openzet en hem uit laat wasemen, zodat ie weer droog wordt. er zal zich dus een beetje condens vormen

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 15:52 schreef AtomicShockwave het volgende:
als je zorgt dat er geen lucht in zit kan het ook niet condenseren, oftewel: comp aan, deur dicht en dan een vacuum pomp erop >:)
dat lukt natuurlijk helemaal niet he! zonder lucht om door je heatsink heen te blazen kun je er net zo goed geen koeler op zetten.

de lucht die er door blaast is de enige afnemer van warmte van je cpu, haal je de lucht weg dan wordt je heatsink zo heet als de cpu ook wordt zonder heatsink, oftewel, dooie cpu.

ik weet niet wie er ooit op het vacuum-pc-idee is gekomen maar het is compleet niet nuttig! Klinkt wel cool maar werkt averechts!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

Op dinsdag 16 april 2002 15:27 schreef voh het volgende:
Of je zet gewoon de koelkast zelf niet aan...
Wat is dan het nut van hem in de koelkast te doen :{

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Misschien moet je hem niet zo koud zetten :D

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

KillerB

______

Op dinsdag 16 april 2002 17:28 schreef FastBunny het volgende:

[..]

Wat is dan het nut van hem in de koelkast te doen :{
Mooi opgeruimd :? :{

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Condens is inderdaad je probleem :D

Samen staan we sterk!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:12

Epsilon

tip: ga wat lezen over pelts.

Dat kastje is lang niet genoeg om je case koud te krijgen. Het werkt gewoon met een pelt.

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
als je daar nou je bak water inzet met pompje en waterkoeling op je proc bakt..
heb je iig koud water :)

Verwijderd

In dat koelkastje moet je een radiatorretje in zetten, aan de voorkant laat je de slangen in en uit gaan. Het water wordt perfekt afgekoeld en je krijg geen condens....

prima om te doen

Verwijderd

Als je zo'n grote koelkast bedoelt, dan gaat dat wel werken ja. Die frisdrankkoelers zijn toch wat pittiger dan de gemiddelde koelkast.

Condens ga je niet zoveel last van krijgen. Als het vocht ergens condenseert dat is het wel tegen de verdamper. Trek thuis de koelkast maar eens open, en bekijk het spul dat erin ligt eens goed. Is het nat? Nee dus....

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 17:35 schreef IkBenAlles het volgende:
Condens is inderdaad je probleem :D
iets wat in de koelkast bevriest nooit of te nimmer, tenzij het kouder is dan de lucht in de koelkast zelf..

Verwijderd

Zet hem naast de koelkast en creeer een airflow van de koelkast naar je intake van je PC, zorg daarbij dat vocht/condens geen kans krijg en isoleer de luchtverbinding tussen PC en koelkast om geen kou te verliezen aan de omgeving...
Misschien dat dit zou werken, ik kan het niet testen maar het zou kunnen als de afstand tussen PC en koelkast niet te groot is

Verwijderd

Deze is alleens langsgeweest geloof ik, een groot topic was dat over die coca cola koelkast, ff kijken of ik em kan vinden...

• Zandweter
  • Laatst online: 02-11-2025
Je kunt het zeker proberen, spuit dan voor de zekerheid bijvoorbeeld de achterkant van je mobo in met niet geleidende (schoonmaak-)schuim (alias multifoam).

==> SCROEF ALLEEN NOOIT ZOMAAR IETS IN DE WAND <==

Die silicagel zou ik ook gebruiken.
En ik denk dat je wel moet nadenken over een stevige luchtstoom door je koelkast.

-het zijn maar ideetjes- ;)
POST JE WEL FF WAT FOTO's ALS JE BEZIG BENT! thanx :9~

De beste dag van je leven kan vandaag zijn

• Juicy
  • Laatst online: 18:03
Op dinsdag 16 april 2002 15:20 schreef T-Mug het volgende:
te koud een prossecor kan meende ik to -91 blijven werken,
Is nieuw voor mij ...

De ideale temperatuur voor een processor (ja alweer een typefout T-Mug ...) is toch echt 0 K (-273 graden Celsius). Jammer dat we dat nog niet kunnen halen, maar men komt wel dicht in de buurt.

-

Verwijderd

misschien processor in een anti-condens zakje?..... >:) :P

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 17 april 2002 12:37 schreef Ckirschlos het volgende:
misschien processor in een anti-condens zakje?..... >:) :P
ja dat moet je ook.. dan moet je nog een soort gas hebben die dat omvormt..verdomd,..ik ben me hele scheikunde lessen vergeten |:(

er kan we een manier zijn hoor! want heo den jij dat ze die terraHerz processoren koelen in het leger?
wat je wel kan doen is je waterkoeling koelen door een koelkast :) (koelvleoistof!

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Epsilon
  • Laatst online: 15:12

Epsilon

Op woensdag 17 april 2002 12:31 schreef Juicy het volgende:

[..]

Is nieuw voor mij ...

De ideale temperatuur voor een processor (ja alweer een typefout T-Mug ...) is toch echt 0 K (-273 graden Celsius). Jammer dat we dat nog niet kunnen halen, maar men komt wel dicht in de buurt.
nee 0 k absoluut niet
want dan staat alles STIL, en gaan er dus ook geen bruggen meer open

• Zandweter
  • Laatst online: 02-11-2025
Op woensdag 17 april 2002 13:15 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
wat je wel kan doen is je waterkoeling koelen door een koelkast :) (koelvleoistof!
Of misschien nog liever je systeem bouwen met waterkoeling en het geheel weer in een koelkast!

De beste dag van je leven kan vandaag zijn

Pagina: 1