Toon posts:

Guillemot Fortissimo probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 geluidskaarten in mijn pc, een Fortissimo en een goedkope creative sounb blaster ofzo, die op 't moederbord zit. Ik wil mijn versterker aan mijn pc.

Nu denk ik ik stop hem in de Fortissimo, zal wel beter geluid zijn omdat deze duurder is. Nu is dat dus kutgeluid, het lijkt wel of er een dikke echo over is gegooid (vergeleken met het geluid uit de creative)

Het probleem bij de creative is als je de master te hoog zet je gezoem hoort (wat meer wordt als je de muis beweegt :? ). Ik heb dus liever mijn geluid aan de Fortissimo, heeft iemand anders hier ook ervaring of een oplossing voor!?

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Probeer m es in een ander PCI slot te steken. En gebruik de gewone line out van de kaart, niet de rear speaker uitgang, maar dat had je zelf vast ook al wel bedacht. Ik heb hem zelf ook (en uiteraard aan de stereo), en voor mij echt _nooit_ meer een Creative kaart. Wat mensen dr toch in zien...behalve dat je ze overal tegenkomt.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Verwijderd

Topicstarter
1 probleempje, bij mij zit er geen line out in, dit zijn de in/uitgangen:
Afbeeldingslocatie: http://www.guillemot.nl/oldsite/gamme/son/msfortissimo/images/descrip.jpg

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

line out=speakers (in dit geval dan), surround = rear speakers. Volgens mij is de "speaker" uitgang bij de Fortissimo sowieso onversterkt. En da's maar goed ook.

Verwijderd

Topicstarter
Dit helpt dus niet, het is nog steeds slecht geluid, ik denk dat het ergens aan instellingen ligt. Ik kan geen nieuwe drivers van deze kaart vinden en ik zie ook niet veel wat in te stellen is.

Weet iemand nog ergens wat in te stellen?

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Welke windows draai je en wat voor moederbord heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 11:54 schreef s3mt3x het volgende:
Welke windows draai je en wat voor moederbord heb je?
Ik draai windows ME, moederbord: geef idee, het is zo'n aldi pc (de P3 900MHz)

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:45
kijk eerst ff of je randaarde hebt, dat kan een stuk schelen

anders moet je in de Volume regeling van windows eens proberen kanalen te dempen, zorg dat je ze allemaal te zien krijgt en demp ze dan 1 voor 1

3D Wide/Microphone en digital kunnen het bijv. zijn

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

Verwijderd

Ik had eerder ook een fotisimo geluidskaart, maar deze kaart gaf bij mij in 2 verschillende systemen instabiteit. Dit kwam doordat hij ruzie zat te schoppen met mijn TNT2 videokaart.

Ik heb nu een SB Audigy en die draait gewoon vet lekker.
Pagina: 1