Toon posts:

Vortex2 kaart XP install zonder a3d-installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe installeer ik een vortex2 kaart onder XP? Dus dat de kaart werkt, a3d boeit niet.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Gewoon er in prikken :?

XP herkent hem zelf wel ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke, maar welke driver ga ik gebruiken?
Onder win98 en ME weet ik het allemaal toppie :9~, maar ik wil het even weten voor XP.

Verwijderd

Hij zegt het toch al, als je hem erin prikt doet ie het. WinXP heeft standaard drivers voor kaarten met Aureaul 8830 chip.

Voortaan ff ook zelf iets proberen he cork :+

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Nog even de control panel erbij downloaden en klaar. :)
http://myweb.tiscali.co.uk/chris.day/vortex2cpl.exe

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Verwijderd

Topicstarter
Thanks...... :D :7

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:20
Werkt A3D 2.0 dan ook onder WinXP of werkt dat alleen nog maar in win98?

Verwijderd

a3d 2.0 werkt nog altijd alleen op win98/se/me. Win2000 en WinXP worden niet ondersteunt. Jammer, anders draaide ik inmiddels ook wel XP :)

• asmoday

asmoday

1349

Op dinsdag 16 april 2002 18:59 schreef Der_General het volgende:
a3d 2.0 werkt nog altijd alleen op win98/se/me. Win2000 en WinXP worden niet ondersteunt. Jammer, anders draaide ik inmiddels ook wel XP :)
Waar haal je die informatie vandaan als ik mag vragen?

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Verwijderd

Zoek maar eens verder in de search of op www.vortexofsound.com ofzo, of nog beter probeer het uit. Het gaat niet lukken.

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:20
ik maak op dit moment gebruik van onboard ac'97 geluid. klinkt perfect. Als ik een geluidskaart zou kopen zou dit een a3d 2.0 kaart zijn, maar ja die werken dacht ik niet onder win2k en winXP

• asmoday

asmoday

1349

Op dinsdag 16 april 2002 19:02 schreef Der_General het volgende:
Zoek maar eens verder in de search of op www.vortexofsound.com ofzo, of nog beter probeer het uit. Het gaat niet lukken.
Weet ik en daar staat dat het wel werkt.
Ik heb dan ook geen problemen met A3D onder XP heb het inmiddels vaak genoeg getest.
Zolang je maar de standaard XP drivers gebruikt en ze niet update.
The New Vortex 1 5.12.01.1561 drivers, Vortex 2 5.12.01.1561 drivers and Vortex Advantage 5.12.01.3561 drivers for Windows XP remove Aureal A3D support, hardware acceleration, Aureal wavetable and S/PDIF support so it would be best to avoid them.

Verwijderd

overbodig, zie hieronder

Verwijderd

In winXP krijg je geen a3d 2.0 aan de praat voor zover ik weet. a3d 1.0 lukt wel echter. Als jij zegt dat je a3d 2.0 aan de gang zou ik graag willen waarom jij zeker weet dat het 2.0 is. Ben hier dan wel in geinteresseerd :). Maar ik geef het zeer weinig kans. Anders zou niet de gehele hldm/cs wereld win98 se/me draaien.
With the native Vortex Windows 2000 drivers, A3D 2.0 and 3.0 games do work under Windows 2000 on Vortex hardware only. There is limited hardware support, however. Only positional audio (through A2D) and occlusion effects are supported. Performance and feature set is identical to A3D support under Windows NT 4.0
hmmz, verkeerde knoppie |:( nu 2 keer deels hetzelfde

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Tsja, microsoft heeft geen support voor dooie standaards, dus A3D support in XP bestaat niet :( Helaas.

Wel jammer, maar goed, dualboot Win 98/Win XP werkt prima voor mij: gamen (ook online) op een verder kale W98 install, en alle andere dingen, surfen, mailen, Bryce 3D'en, dat doe ik met Win XP.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

hee ik heb een kaart met een aureal 8820 chip ! is dat ook a3d 2.0 ?

Verwijderd

Topicstarter
hee ik heb een kaart met een aureal 8820 chip ! is dat ook a3d 2.0 ?
Nee, ik moet je teleurstellen. Je hebt een a3d 1.0 kaart.
Pagina: 1