Maximale load

Pagina: 1
Acties:

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 15:45
Ik ben op zoek naar een programma of tool die mijn server net zo lang belast en de belasting opvoert totdat deze plat gaat. Ik moet namelijk uitzoeken wat het maximum aantal bezoekers tegelijk is.

Het gaat om een Coldfusion server (Compaq DL360) met daar achter een aparte server voor de Oracle database (Compaq DL 380)

Aan de hand daarvan kan mijn baas dan in de toekomst (met bezoekersaantallen) zien of hij er een server bij moet gaan plaatsen.

Verwijderd

Zou ik doen met hammerhead. :P

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:16

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Server leegtrekken met Apache Bench ('ab').

• reclamedoos
Op dinsdag 16 april 2002 15:20 schreef Femme het volgende:
Server leegtrekken met Apache Bench ('ab').
Ik heb er geen Apache op. De Coldfusion server is een Win2k systeem met IIS als webserver.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Geeft niet; apache bench is gewoon een tooltje om HTTP-requests te doen.

• Kees
  • Laatst online: 01-05 14:55

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Bovendien, om de load ECHT te kunnen meten zul je hem mbv een andere bak moeten testen..

Dus even een aparte PC ernaast (werkbak ofzo) en dan requests genereren.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Trouwens, misschien lijkt dit wel een afgekraakte vraag maar hoe hoog kan een load nou zijn?

Ik heb hier een aantal webservers(linux+apache). Wat hebben jullie als richtlijn: te hoge load?

• kieskes
  • Laatst online: 02-05 19:09
Op dinsdag 16 april 2002 17:20 schreef worldpunch het volgende:
Trouwens, misschien lijkt dit wel een afgekraakte vraag maar hoe hoog kan een load nou zijn?

Ik heb hier een aantal webservers(linux+apache). Wat hebben jullie als richtlijn: te hoge load?
te hoog? 75 :?

• Egbert
  • Laatst online: 26-04 10:53
Nou.. ikzelf ben iets van 1.92... vind 2.00 dus eigenlijk al best hoog :P

• Mark
  • Laatst online: 02-05 14:22
Tjsa, een hoge load.....Ik vind een load van 2 niet hoog, maar een teken dat de server het lekker druk heeft. Loads zoals in mijn signature, die zijn hoog (en die zie ik regelmatig voorbij komen ;) )

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op dinsdag 16 april 2002 15:24 schreef reclamedoos het volgende:

[..]

Ik heb er geen Apache op. De Coldfusion server is een Win2k systeem met IIS als webserver.
Web Application Stress Tool misschien.

• mr_daTA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

mr_daTA

Probeert student te zijn

C't heeft daar ook een tool voor geschreven. Moet je eens kijken op Heise. Ah wacht hier heb je de link ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/gwww-11.tgz

Da's wel een linux tooltje, ik zou zeggen ff een linuxbak eraan hangen en stressen dat ding. Dat werkt echt goed... (Niet dat Kees dat nog niet zei maar toch :) )

Chance favors the prepared mind

• reclamedoos
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik ga er vandaag even mee testen. Linux-bak er bij is geen probleem, dus ik ga alle mogelijkheden uitproberen.
Pagina: 1