Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Wat ben je precies van plan om in de sessie op te slaan? In de sessie hoor je eigenlijk alleen dingen op te slaan die specifiek bij die gebruiker horen. Ik neem aan dat een db verbinding daar niet onder valt.
Alle dingen die niet userspecifiek zijn kun je gewoon in een conf achtige bestand stoppen.
imho wordt er te vaak naar sessies gegrepen terwijl dit helemaal niet nodig is.
Alle dingen die niet userspecifiek zijn kun je gewoon in een conf achtige bestand stoppen.
imho wordt er te vaak naar sessies gegrepen terwijl dit helemaal niet nodig is.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Een Conf File

Anyway idd wel een database connectie omdat deze natuurlijk overal aanwezig moet zijn.
En overal includen met een pre-defined path werkt helaas niet altijd ( wel voor database, niet voor paden ) .
Dus dat is ook nog een probleem ben ik bang, daarom is voor sessions gekozen
, idd ook niet geweldig.
[edit]
Okee conf files
. Gewoon text bestandjes met configuratie oid als ik het zo zie.
Bedoel je dan gewoon op iedere pagina deze instellingen inlezen
Dan kan ik het nl net zo goed met een include doen oid en geeft dat niet heel veel extra werk voor de server e.d.
Anyway idd wel een database connectie omdat deze natuurlijk overal aanwezig moet zijn.
En overal includen met een pre-defined path werkt helaas niet altijd ( wel voor database, niet voor paden ) .
Dus dat is ook nog een probleem ben ik bang, daarom is voor sessions gekozen
[edit]
Okee conf files
Bedoel je dan gewoon op iedere pagina deze instellingen inlezen
Dan kan ik het nl net zo goed met een include doen oid en geeft dat niet heel veel extra werk voor de server e.d.
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Ik bedoel ook mbv een include 
gewoon een php bestand waarin je constanten ed worden geinitialiseerd en dit vervolgens includen in de bestanden die nodig zijn.
gewoon een php bestand waarin je constanten ed worden geinitialiseerd en dit vervolgens includen in de bestanden die nodig zijn.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ow owkee, dan moet ik daar maar voor gaan, ben er niet helemaal blij mee maar ja.
Trouwens nog even voor de volledigheid, het eerste wat is vroeg, is dat in principe mogelijk in PHP ( voor het geval dat dat zich nog eens een keer voordoet )
.
Trouwens nog even voor de volledigheid, het eerste wat is vroeg, is dat in principe mogelijk in PHP ( voor het geval dat dat zich nog eens een keer voordoet )
Ik denk dat je server met sessies ook wel even bezig is als 'ie dat elke keer moet opvragen. En die sessies worden nog per gebruiker opgeslagen ook en zo'n include maar één keer. Scheelt dus ook weer wat ruimteOp dinsdag 16 april 2002 15:14 schreef Basszje het volgende:
Pagina: 1